Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Upp och ned, hit och dit

Me too, bara det att kunna shoppa i samma stad som tjejerna, åka gul cab, dricka kaffe... aaah, jag längtar!

Någon som har tips på bra men inte svindyrt boende på Manhattan?

• Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-10 11:16:17 följande:

inga tips själv men tror det var här i tråden jag såg ett coolt hotell- lite Marockoinspirerat.Tooticki- såg du bilderna fr Argentina?
    Låter coolt, får kolla bakåt i tråden.

Ja, det såg underbart ut. Gud vad jag längtar!
  • Tooticki

Godmorgon alla finsmakare! Ännu en fredag i detta underbara liv!

Någon sade till mig att allt är så billigt i Argentina, kollade övernattning i Mendoza: 325 USD/natt för ett dubbelrum. Hmpf...

• Tooticki

Gin- och enbärsgravad lax, färskpotatis, hovmästarsås och en sallad med mathavre blir det till middag ikväll. Kylt bubbel till det.

Trevlig helg tjejer!

• Tooticki

Hej igen godingar!

Jag har inte heller gått på semester (blir först i oktober för min del). Har börjat klura på om 1-åriga bröllopsdagen ska firas i New York. Boende och flygresa har jag koll på men det jag undrar är om någon här inne varit på Rainbow Grill och/eller Aquavit och ätit? Eller har ni andra tips på fräscha/spännande/lyxiga/kulinariska upplevelser i NY?

• Tooticki

anne på grönkulla skrev 2008-07-15 19:33:10 följande:

Jag grubblar vidare på kompaktkameror. Den jag har spanat på www.testfreaks.se/digitalkameror/fujifilm-fin.../ skulle kosta ca 2300 kr, inkl minneskort på 2 gb. Det är lite mer än jag tänkt lägga, men vad säger ni som har kompaktkameror - är det prisvärt?
    Den har 12 megapixlar, go for it!
  • Tooticki

Ah, jag har glömt att tipsa alla er österlenälskare! Om ni kommer så högt upp som till Åhus så ligger där en underbar sommarkrog. De serverar underbar varmrökt lax, ål mm precis vid Helge å. De har 100 sittplatser, alla utomhus, och vissa dagar i veckan har de liveband som spelar. Det ligger i nära anslutning till en camping där det finns stugor för uthyrning.

www.sommarkrogen.se

• Tooticki

Vilken härlig story, Lapinette!

• Tooticki

Mrs B skrev 2008-07-24 14:05:56 följande:

ResedilemmaPå måndag är det sagt att vi ska åka på en veckas semester i Sverige med barnen. Det blir Kolmården, Göteborg, västkusten och avslutning på östkusten. De två senare ska vi hälsa på kompisar. I morse ringde maken och undrade om vi inte skulle ta och åka till Maloorca istället en vecka för han hade hittat en inklusiv restresa för oss fyra. Det negativa enligt mig är att det fortfarande blir MYCKET pengar för vi är fyra som ska åka och sen är jag tveksamt om det är så bra att åka med en bebis på 6 mån. Där kommer ju att vara VARMT. Maken är nu helt plötsligt sugen för han menar att den andra resan vi ska göra blir ju inte att vi kopplar av så mycket eftersom vi har rätt många mil att köra. Jag tycker att det blir för dyrt framför allt eftersom vi sedan ska åka till Kanarieöarna i nov för samma pris. Vad ska man göra?????
    Hur mycket dyrare blir det än Sverigeresan inkl bensin, mat, övernattning etc?
  • Tooticki

Hej alla vänner!

Behöver presenttips till en man som fyller 50 i september; han har allt i prylväg, gillar att laga och äta god mat (äter ute minst en gång/vecka och provar alltid nya restauranger), resor, kultur, vin etc. När han gifte sig i maj gav vi dem två biljetter till Sweeney Todd på Göteborgsoperan samt ett fint argentinskt vin vilket uppskattades mycket.

Vad ska vi köpa? *panik*

• Tooticki

Nja, 2500 kr är lite i dyraste laget. Maxpris 1000 kr, glömde skriva det.

Tack ändå, hummersafari låter ju superkul!

• Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-28 11:52:34 följande:

hmm.. det är dyrt tyvärr. Vi gav bort en matlagningsdag i present. En heldag med fisk och skaldjur ink inhandling och vinprovning. Medborgarskolan ordnar. Kostade ca 800 kr
    var det uppskattat?
  • Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-28 11:59:47 följande:

japp. Maken fick det i present förra året. Han gillade det jättemycket- men han är inte värdens bästa matlagare, däremot väldans intresserad. Den som fick det i våras blev kanonglad men skallgå i höst. jag har en favorit som vi har gett bort. ostprovning hos en fransman med butik på vallgatan (eller om det är södra larmgatan) Han är otroligt trevlig och älskar franska ostar så det bloir en upplevelse. Syck.. idag orkar jag inte med solen. Sitter inne istället. Inte dumt alls. Men skall försöka plocka krusbär senare. En sväng på Liseberg med vänninorna i kväll. I morgon blir det södra skärgården. Bad på Vrångö o fika på Donsö
    Är det La maison francaise du menar?
  • Tooticki

Tack för tipsen, det får nog bli ostprovning för två.

• Tooticki
    nennesjuttioåtta skrev 2008-08-04 11:37:03 följande:
    Hejsan! Här fortsätter min ofrivilliga semester än så länge, tillbaka till riktigt jävla skitväder från den sköna solen och värmen långt uppe i norra Norge. Om ni aldrig varit där så är det ett måste - vackrare plats finnes icke! Snöklädda toppar som stupar rätt ner i havet, som är så klart så man tror att man bottnar fastän det snabbt blir flera hundra meter djupt. Har fiskat en hel del och fått några fina sejar och en sprattlig torsk (enda stället jag tycker det är roligt att fiska på eftersom man är garanterad napp någon gång iaf). Vi har badat i en fors/fjällbäck/vattenfall där det var 24-25 grader i vattnet, ätit våfflor, mackor med nugatti och druckit champagnebrus. Två toppar har även bestigits (inte så höga men det var ju rätt svettigt i värmen...) och jag längtar redan tillbaka. Synd att det är så jäkla långt att åka, trippmätaren har ökat med 260 mil sen förra fredagen... Dock är ju inte maten någon höjdare, förutom att fisken är så färsk den kan bli, men Norrbaggarna är ju inga gormander direkt, mest sockerråttor. Och så är det dyrt. En annan grej som jag och maken spånar på är om vi ska åka till Ecuador och Galapagos över jul och nyår. Är det någon här som varit där? Vi får bo hos en nyfunnen vän så vi behöver bara boka ett flyg men ska man avvakta bättre priser eller ska vi slå till NU? Hmmm... Känns som en fattig höst eftersom vi även ska klämma NYC en vecka också.
    Biljetterna blir nog inte billigare än vad de är nu. Vi ska ju åka till Chile och Argentina i oktober-november och priserna fluktuerade ganska lite under den period vi kollade. Det enda som skiljer sig är när på säsongen man åker men det vet ni ju redan när det blir.
  • Tooticki

Vi flyger till Santiago för 11 500 kr/pers inkl skatter. Kommer inte ihåg vilket bolag. Jag tycker att 14 000 kr låter väldigt rinmligt med tanke på att det nästan är högsommar då och Ecuador är ett mindre frekventerat resmål.

• Tooticki

P.S. Våra biljetter steg till 14 000 kr/pers när man närmar sig januari-februari.

• Tooticki
    muggles skrev 2008-08-14 08:30:54 följande:
    Rosen: ja men i så fall så är det klart ni ska gå på Sjömagasinet. Men kom inte och säg att jag inte varnade er! (En av Göteborgs mest överskattade restauranger - där kyparna tycker att de är finare än gästerna)
    Jag måste tyvärr hålla med, jobbade 75 m från Sjömagasinet tidigare och när vi hade kunder på besök/konferenser/affärsmöten så gick vi dit och åt lunch. Har även varit där med maken. Inte en enda gång har jag blivit serverad mer än medioker mat. Tyvärr. Den enda sensation jag upplevt där var deras salladsbuffé som vid ett tillfälle innehöll ett nybakat bröd med kiwi i, det var gudomligt!
Svar på tråden Upp och ned, hit och dit