Upp och ned, hit och dit
Me too, bara det att kunna shoppa i samma stad som tjejerna, åka gul cab, dricka kaffe... aaah, jag längtar!
Någon som har tips på bra men inte svindyrt boende på Manhattan?
Me too, bara det att kunna shoppa i samma stad som tjejerna, åka gul cab, dricka kaffe... aaah, jag längtar!
Någon som har tips på bra men inte svindyrt boende på Manhattan?
Ab fab skrev 2008-07-10 11:16:17 följande:
Godmorgon alla finsmakare! Ännu en fredag i detta underbara liv!
Någon sade till mig att allt är så billigt i Argentina, kollade övernattning i Mendoza: 325 USD/natt för ett dubbelrum. Hmpf...
Det kändes inte som lyxhotell när jag kollade hemsidan och i artiokeln jag läste där de nämnde det lät som ett genuint familjeägt hotell.
www.fincaadalgisa.com.ar/english/index.asp
Jag sade fel, 235 USD för dubbelrum.
Gin- och enbärsgravad lax, färskpotatis, hovmästarsås och en sallad med mathavre blir det till middag ikväll. Kylt bubbel till det.
Trevlig helg tjejer!
Hej igen godingar!
Jag har inte heller gått på semester (blir först i oktober för min del). Har börjat klura på om 1-åriga bröllopsdagen ska firas i New York. Boende och flygresa har jag koll på men det jag undrar är om någon här inne varit på Rainbow Grill och/eller Aquavit och ätit? Eller har ni andra tips på fräscha/spännande/lyxiga/kulinariska upplevelser i NY?
anne på grönkulla skrev 2008-07-15 19:33:10 följande:
Ah, jag har glömt att tipsa alla er österlenälskare! Om ni kommer så högt upp som till Åhus så ligger där en underbar sommarkrog. De serverar underbar varmrökt lax, ål mm precis vid Helge å. De har 100 sittplatser, alla utomhus, och vissa dagar i veckan har de liveband som spelar. Det ligger i nära anslutning till en camping där det finns stugor för uthyrning.
www.sommarkrogen.se
Vilken härlig story, Lapinette!
Mrs B skrev 2008-07-24 14:05:56 följande:
Hej alla vänner!
Behöver presenttips till en man som fyller 50 i september; han har allt i prylväg, gillar att laga och äta god mat (äter ute minst en gång/vecka och provar alltid nya restauranger), resor, kultur, vin etc. När han gifte sig i maj gav vi dem två biljetter till Sweeney Todd på Göteborgsoperan samt ett fint argentinskt vin vilket uppskattades mycket.
Vad ska vi köpa? *panik*
Nja, 2500 kr är lite i dyraste laget. Maxpris 1000 kr, glömde skriva det.
Tack ändå, hummersafari låter ju superkul!
Ab fab skrev 2008-07-28 11:52:34 följande:
Ab fab skrev 2008-07-28 11:59:47 följande:
Tack för tipsen, det får nog bli ostprovning för två.
Vi flyger till Santiago för 11 500 kr/pers inkl skatter. Kommer inte ihåg vilket bolag. Jag tycker att 14 000 kr låter väldigt rinmligt med tanke på att det nästan är högsommar då och Ecuador är ett mindre frekventerat resmål.
P.S. Våra biljetter steg till 14 000 kr/pers när man närmar sig januari-februari.