• Pumpkin

Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Redan gifta:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

Näst på tur:

080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin

sommarbrud: Jag har sett några trådar på forumet om det, så jag tänkte att det var lika bra att meddela Johan direkt.

Och ja, jag förstår att du är besviken, hade själv hoppats på mer tal överhuvudtaget - men tyvärr kan man ju inte göra något åt det.

• Anettan73

sommarbrud 080802 skrev 2008-08-12 13:42:05 följande:

Vi hade verkligen en toppen dag. Dock blev jag riktigt besviken på en sak. INGEN från min sida höll tal. Tommys far höll tal o han lade in lite om mig,och tommys bestman höll tal o jag fick vara med där jag med. Men ingen höll verkligen tal om mig. Trodde faktiskt att någon av mina 4tärnor skulle göra de. Har nämligen hört dem prata om de. Jag tycker de kunde dragit ihop något tillsammans.. Vet att de egentligen inte är något,men jag blev besviken,nästan lite ledsen.. Trodde verkligen att någon skulle hålla tal,men inte..saken är den att hade de inte lagt in mig i deras tal,hade jag inte varit med alls.. Och den känslan känns inte bra..Var nästan som att "brudgummen kan vi hålla tal om,men bruden struntar vi i!"Förstår ni min besvikenhet lr är jag töntig? Ville lätta mitt hjärta lite..
    Usch när jag förstår dig. JAg hade 3 tärnor men bara 1 höll tal. Men jag vet oxå att det var det värsta dom visste i skolanm och så även nu... Så dom är förlåtna. Sen min ena tärna var inte med på festen. Fick ej av läkarna. Havandeskapsförgiftning och allt där till Så det var ju omöjligt för henna Men jag hade andra som höll tal och så även skickat telegram.
  • a wife to be

Även om jag inte är gift ännu så förstår jag verkligen dig. Måste kännas jättetråkigt när ingen från ens sida säger något alls. Tycker det var ganska dåligt av tärnorna faktiskt. jag trodde det var "obligatoriskt" att tärnorna höll tal, fast det är kanske bara så om man ha en tärna. Min tärna vet jag kommer hålla tal, och tjejerna från möhippan kommer antagligen oxå göra det. Är mer orolig att det kanske inte blir så mkt för min m2b, ja förutom bestman då.

Har du pratat med någon om detta, tex tärnorna?

sommarbrud 080802 skrev 2008-08-12 13:42:05 följande:

Vi hade verkligen en toppen dag. Dock blev jag riktigt besviken på en sak. INGEN från min sida höll tal. Tommys far höll tal o han lade in lite om mig,och tommys bestman höll tal o jag fick vara med där jag med. Men ingen höll verkligen tal om mig. Trodde faktiskt att någon av mina 4tärnor skulle göra de. Har nämligen hört dem prata om de. Jag tycker de kunde dragit ihop något tillsammans.. Vet att de egentligen inte är något,men jag blev besviken,nästan lite ledsen.. Trodde verkligen att någon skulle hålla tal,men inte..saken är den att hade de inte lagt in mig i deras tal,hade jag inte varit med alls.. Och den känslan känns inte bra..Var nästan som att "brudgummen kan vi hålla tal om,men bruden struntar vi i!"Förstår ni min besvikenhet lr är jag töntig? Ville lätta mitt hjärta lite..
  • sommarbrud 080802

nej jag vet att man inte kan göra något åt de.. Ville bara lätta hjärtat lite,som sagt.

• Flamora

Vad rolig grej, Englali. Visst är det rörande att se vad släkt och vänner gjort för en. Min moster och min kusin hade skrivit egen text till ett Carola-medley (alla Carolas schlagerlåtar, eftersom jag e schlagertokig) och så sjöng de och dansade till det på bröllopet. Det var verkligen roligt! De hade övat hur länge som helst och stått framför datorn med Carolas videos på youtube och övat in danssteg - härligt!

• Anettan73
    Flamora skrev 2008-08-12 13:48:07 följande:
    Vad rolig grej, Englali. Visst är det rörande att se vad släkt och vänner gjort för en. Min moster och min kusin hade skrivit egen text till ett Carola-medley (alla Carolas schlagerlåtar, eftersom jag e schlagertokig) och så sjöng de och dansade till det på bröllopet. Det var verkligen roligt! De hade övat hur länge som helst och stått framför datorn med Carolas videos på youtube och övat in danssteg - härligt!
    Ha ha ha ha
  • sommarbrud 080802

Tack Anettan och a wife to be! skönt att någon förstår iaf.
    Och nej jag har inte pratat med någon om de..Vet inte vad jag ska säga.

Men håller med dig Anettan..Om jag vet att de har svårt att tala inför andra,så hade de varit förlåtna och jag vet att min äldsta syster har de o hon var tärna så hon är förlåten.. Men de tre andra vet jag inte har de. Vet att framför allt en av dem, som desutom är min närmaste vän, älskar att tala inför andra,och är sådär "hispig" om ni förstår vad jag menar.

Saken är den att vi gav tärnor och marskalkar i uppdrag att hitta på en lek tillsammans med någon annan tärna lr marskalk..och de gjorde de alla så glatt,och då stod de framför alla och pratade... Det kan de göra,men ingen av dem kunde hålla tal.

är väl de som grämmer mig mest egentligen. sucka..

Ska tilläga att Tommys bror var marskalk och han sa redan innan att han bad om ursäkt för att han inte skulle hålla tal,men han tycker inte om sådant.. Och de accepterade Tommy. Han hörde ju liksom av sig o sa som de var. Då är ju allt kolugnt.

Jajja.. Nu har jag lättat mig igen

• Flamora

Sommarbrud: Förstår dig absolut. Och när de nu var 4 st kunde de ju som du skrev gjort nåt tillsammans om de nu tyckte att det var jobbigt. Min mans systrar och mamma höll tal gemom att de låtstades som om de ringde till varandra och pratade om vad de skulle ta upp i talet - kul idé tyckte jag.

• sommarbrud 080802

Förlåt att jag tar ut de på er. Men er kan jag prata med. har lite svårt att prata med någon annan om de.

• Pumpkin

Klart du ska lufta dig härinne hos oss sommarbrud!

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.