• Pumpkin

Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Redan gifta:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

Näst på tur:

080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • furillen

eller hur?! det är ju det som är så toppen här. att man kan få säga sånt man känner! jag hade förutom mina föräldrar ett tal. hade gärna sett att det var fler men var glad över att det iaf blev det!

• Anja 19 juli 2008

sommarbrud

jag förstår din känsla exakt. Jag fick tre tal, men Daniel fick inget och jag kände mig skitarg över det. Kan fortf inte fatta att INGEN från hans sida ställde sig upp och sa nåt! Helt otroligt tycker jag. De har haft sååå lång tid på sig att planera att bara säga nåt LITET.

Men nu var det samma på min sida, att både min pappa o mamma pratade om Daniel, speciellt min mamma och båda välkomnade honom t familjen. Jag kan nästa även känna lite ego-irritation oxå över att ingen i hans familj ville välkomna mig till deras familj.

Inte för att det är DET som är den stora grejen, den stora grejen är ju att de borde hållit tal eller bara sagt ett par ord, rest sig upp och sagt grattis eller vad som helst.

Just i mitt och Daniels fall finns ju så oändligt mkt att säga oxå så de hade ju knappast lidit brist på saker att säga. Vi har ju alla känt varann sååååå länge. Hans lillasyster tex har ju varit min vän sen vi var 5 resp 8 år gamla. Där finns så otroligt mkt historia men ingen sa nåt.

Bland mina vänner var det heller ingen av mina nära vänner som höll tal, det förvånade mig oxå! Däremot en gammal granne som jag är kompis med men inte umgås så mycket med, höll tal.

Jag har full förståelse för att man tycker det är jobbigt att hålla tal men jag VET att flera stycken i DAniels familj inte alls tycker att det är jobbigt utan har rätt lätt för att ställa sig upp o prata bland folk och då blir man förvånad. Faktiskt.

Du har helt rätt att känna som du känner. Visst sjutton kunde dina tärnor har gjort något gemensamt tal där de alla stod upp och tog varsen bit tex.

Förstår din känsla till fullo att du känner att DU inte fick något "eget" tal. Jag är som sagt ganska förvånad o ledsen för Daniels skull fortfarande, men man får släppa det och fokusera på allt som var så underbart och fantastiskt

*kramar om*

• sommarbrud 080802

Tack Anja! Du har förmågan att kunna formulera dig såbra.
    Då vet jag exakt hur Daniel kände sig och hur du kände dig. Du är inte ensam!

Tack alla ni andra för att ni peppade mig lite och förstår mig. Tack för att ni finns! vad skulle jag göra utan er!?

• sommarbrud 080802

Måste få tilläga en sak: Tommys marskalk är ju numera en gemensam vän till oss. Han tog ju in mig liite i talet o de blev jag glad över. Jag har liksom inte känt honom så länge. Typ 6år kanske,men inte mer. Men nu till saken. När alla drog sig hemåt och innan de skulle åka så gick han fram till mig och frågade om jag blev besviken över att han inte pratade mer om mig. Tokstolle där. Jag blev ju glad över att jag iaf fick vara med på ett hörn. Men de var gulligt av honom att fråga. Han såg nästan lite rädd ut när han frågade. tihi..

• Pumpkin

Förresten, ingen ur Lasses familj höll tal heller, det "enda" talet han fick var några ord från marskalken. Men talen till mig innefattade naturligtvis honom också, tack och lov.

• Anja 19 juli 2008

Sommarbrud

vad gulligt av honom. Låter som en bra vän

• Hedebris

haha..björns bestman hade inte fattat att han skulle hålla tal...

så när min bror toastmastern presenterade honom blev han helt paff... trots att vi hade sagt till honom att det förväntas att han håller tal. björns mamma hade inte tänkt hålla tal heller först. men det fick jag bukt på... annars hade ingen på björns sida heller hållt tal...

• a wife to be

Hur många hade ni haft per gäst om ni hade haft dessa som favors? Vi ska ha cellofan påsar så man kan ju välja storlek på dom lite beroende på hur man klipper

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1073391&PPC=61292

• Anja 19 juli 2008

Hedebris

I ärlighetens namn så verkar det inte vara mycket som Björns bestman hade fattat eller? (kan inte låta bli att tycka lite synd om Björn pga det. Vad har Björn sagt om sin svensexa i efterhand. Tyckte han inte det var jätteunderligt att hans bror inte blivit tillfrågad? Har han tagit upp detta med "best"mannen?)

• Anja 19 juli 2008

a wife to be
    har svarat dig i Lundatråden

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.