• sandybee

Bröllopsnatten (Sthlm)

Någon som har tips på vart man kan spendera bröllopsnatten i Stockholm? Funderar på First Hotel Reisen's "Love Nest"-erbjudande men tycker att 4000 kr för 11 timmar blir lite väl dyrt.

• Svar på tråden Bröllopsnatten (Sthlm)
  • Pienaar

brud080419
    Ang. Crystal Plaza, kan man ta med nåt själv så det liksom blir mysigare? Vi kommer nämligen vara hela kvällen där.. (Ska endast ha ett fam.bröllop med en massa barn så det blir ingen sen kväll).
    Vi tänkte ta med champagne och..mer vet jag inte!

Tips??

• Humlanhubbe

Vi har oxå bokat crystal plaza,men blir lite orolig nu när det skrivs att det var alldagligt..ggahh!Vill ju ha myspys o romantik!Jag skulle nog tagit med nån soft musik kanske,choklad o goda frukter att smaska på..om man har plats alltså Vin ingår ju vad jag förstått,antingen på natten el morgonen!

Pienaar skrev 2008-07-17 07:30:40 följande:
    brud080419Ang. Crystal Plaza, kan man ta med nåt själv så det liksom blir mysigare? Vi kommer nämligen vara hela kvällen där.. (Ska endast ha ett fam.bröllop med en massa barn så det blir ingen sen kväll).Vi tänkte ta med champagne och..mer vet jag inte!Tips??
  • Humlanhubbe

Åå,sitter nu o kollar in Nordic Light..blev lite sugen på det =)

• Pienaar

Hmm, kanske lägger ner nån massageolja i väskan...

• Humlanhubbe
    Pienaar skrev 2008-07-17 08:17:38 följande:
    Hmm, kanske lägger ner nån massageolja i väskan...
    Ja det är ju trevligt
  • FinalFantasy

Citerat från deras hemsida:
    "Eftersom vi vill att ni aldrig skall glömma er bröllopsnatt på Hotel Rival så ingår även en fri övernattning i ett dubbelrum på den ettåriga bröllopsdagen."

Snällt

brud080419 skrev 2008-07-17 06:59:52 följande:
    Kanada..: är det inte de som har att det ingår en övernattning på första bröllopsdagen också? Lite trevlig grej tycker jag!
  • Humlanhubbe

Ja det var verkligen trevligt,har jag inte sett många andra göra..

FinalFantasy skrev 2008-07-17 08:31:27 följande:
    Citerat från deras hemsida:"Eftersom vi vill att ni aldrig skall glömma er bröllopsnatt på Hotel Rival så ingår även en fri övernattning i ett dubbelrum på den ettåriga bröllopsdagen."Snällt
  • Pumpkin
    Humlanhubbe skrev 2008-07-17 08:36:16 följande:
    Ja det var verkligen trevligt,har jag inte sett många andra göra..
    Å andra sidan så kostar bröllopspaketet mellan 3990 och 5990kr - det ÄR ju normalpriset för två övernattningar (minst!) egentligen
  • feministbrud

Vi ska bo på Villa Källhagen på Djurgården. Har sprungit förbi så många gånger på mina löparrundor men aldrig varit där inne. Jag hoppas att det blir bra!

För oss var grand hotel helt uteslutet då jag jobbar i gamla stan och man ser mitt jobb från fönstret på hotellet. Hotel Diplomat låg lite för nära där vi bodde förut och skulle kännas lite som att komma hem. Därav gick en del ställen bort för oss, men nu tror jag att vi har hittat ett bra ställe!

• brud080419

Hmm, jag tänker att det är som humlanhubbe säger att man kan ta med sig nån lyxig choklad eller nåt till det mousserande vinet (som du får av dem, undrar förresten om det inte var champagne tom!), musik lät ju som en utmärkt idé också.
    Sen upplever man ju allt olika också, det var som sagt inget fel på stället så, men lite känsla av att det kanske började bli dags att fräscha upp en aning. Kanske finns det tom olika rum?
    Kanske ta med lite ljus om man vill ligga o bubbla med levande ljus o fin musik?

Pienaar skrev 2008-07-17 07:30:40 följande:
    brud080419Ang. Crystal Plaza, kan man ta med nåt själv så det liksom blir mysigare? Vi kommer nämligen vara hela kvällen där.. (Ska endast ha ett fam.bröllop med en massa barn så det blir ingen sen kväll).Vi tänkte ta med champagne och..mer vet jag inte!Tips??
  • Kanada Hjarta Sverige
    FinalFantasy skrev 2008-07-17 08:31:27 följande:
    Citerat från deras hemsida:"Eftersom vi vill att ni aldrig skall glömma er bröllopsnatt på Hotel Rival så ingår även en fri övernattning i ett dubbelrum på den ettåriga bröllopsdagen."Snällt
    det stammer! supermysigt att komma tillbaka till brollopsdagen!
    man far ju lite extra utover det vanliga ocksa - samt att deras priser vanligen ligger hogt sa man far lite mer valuta for pengarna an att bara boka 2 hotelnatter.
Svar på tråden Bröllopsnatten (Sthlm)