• sandybee

Bröllopsnatten (Sthlm)

Någon som har tips på vart man kan spendera bröllopsnatten i Stockholm? Funderar på First Hotel Reisen's "Love Nest"-erbjudande men tycker att 4000 kr för 11 timmar blir lite väl dyrt.

• Svar på tråden Bröllopsnatten (Sthlm)
  • Pumpkin
    sandybee skrev 2008-07-15 18:11:48 följande:
    Fanns det någon speciell svit där? Får man fråga vad ni fick betala?
    Finns säkert sviter, vi bokade dock ingen sån. Vi bokade ett bröllopspaket och fick då vickning och vin på kvällen, champagnefrukost på rummet på morgonen, sen utcheckning samt en gåva (ljuslykta från Orrefors). Tror rummet var en så kallad "juniorsvit". 3295kr betalade vi.
  • 20080301

Vi hade en toppennatt på hotell hellsten

• brud080419

vi bodde på crystal plaza, och jag kan inte säga att det är nåt jag rekommenderar. Inget specifikt fel, men det kändes rätt alldagligt på nåt sätt, man vill ju att det ska kännas lite lyxigt!

• sandybee

Asch då vad tråkigt!

Spenderade en födelsedagsnatt i en av sviterna på Royal SAS Viking vid Centralstation, med egen jacuzzi och bastu med utsikt över Stockholm och en helt enorm takterass. Det var riktigt maffigt! Men vill minnas att det då (5 år sen) kostade 4.995 kr och det är lite över vår budget. Det hade varit en annan sak om man hade kommit dit på kvällen istället för 03.00!

brud080419 skrev 2008-07-15 18:32:33 följande:
    vi bodde på crystal plaza, och jag kan inte säga att det är nåt jag rekommenderar. Inget specifikt fel, men det kändes rätt alldagligt på nåt sätt, man vill ju att det ska kännas lite lyxigt!
  • brud080419

Låter ju verkligen inte fel!

Jag hade själv en sån här tråd och fick då tips om freys hotell (och hellsten som du ju redan fått tips om). Har vänner som bodde på Diplomat och var mkt nöjda. Stallmästargården funderade vi lite på också. Det är ju en svår avvägning, för som du säger, man vill inte spendera en förmögenhet på nåt där man bara är nga timmar, samtidigt som det ska vara lite mysigt och romantiskt som avslutning på den stora dagen!

sandybee skrev 2008-07-15 18:55:11 följande:
    Asch då vad tråkigt!Spenderade en födelsedagsnatt i en av sviterna på Royal SAS Viking vid Centralstation, med egen jacuzzi och bastu med utsikt över Stockholm och en helt enorm takterass. Det var riktigt maffigt! Men vill minnas att det då (5 år sen) kostade 4.995 kr och det är lite över vår budget. Det hade varit en annan sak om man hade kommit dit på kvällen istället för 03.00!
  • lolinona

Grand hotel är ju super, deras frukostar är magiska

• silvera

Vi hade vår bröllopsnatt i en av Hellstens rum, ett grönt rum med himmelssäng! Jättehärlig säng, som, man fick krypa upp i. Badkar (vanligt)fanns det också.

Men jag kan inte rekommendera att lägga till för deras "romantikpaket" eller vad det nu hette, för rosorna var ett 10-pack från Konsum, och de små chokladpralinerna var vita utanpå... (hade antagligen legat i en kyl eller var gamla)
    Isen i bubbelhinken hade smält, och var ljummen, så jag vet inte när de hade ställt in bubblet på kvällen, för vi var på hotellet vid 01,30, och det är ju inte så sent...
    Ta hellre med lite eget dricka, och blommor har ni ju med er i brudbuketten...Choklad kan man ju också ha med sig, osv.
    Försök att flörta till er att få stanna till 15 i alla fall...

Vi fick upp vår frukost på rummet, och det var jättetrevligt dukat, det var bla hjärtformade våfflor mm. Vi var så hungriga att vi ringde efter mer mat, som kom jättesnabbt, utan kostnad.

• Kanada Hjarta Sverige

vi ska vara pa hotel rival - precis perfekt for oss. krypavstand fran var fest! :)och grymt snyggt och myisgt hotel pa finaste soder!
    balkong med utsikt over mariatorget och omnejd, samt soaker tub och lyxig frukost! :)

• brud080419

Kanada..: är det inte de som har att det ingår en övernattning på första bröllopsdagen också? Lite trevlig grej tycker jag!

• 20080301

Vad trist att det var så dåligt för er,för vi hade is i bubbelhinken och rosorna var 10 st lååånga jättefina rosor som def inte kom från ica både godis och frukten var jättefräscht.
    Vi fick oxå frukost på rummet och den var toppengod.

silvera skrev 2008-07-16 23:34:02 följande:
    Vi hade vår bröllopsnatt i en av Hellstens rum, ett grönt rum med himmelssäng! Jättehärlig säng, som, man fick krypa upp i. Badkar (vanligt)fanns det också.Men jag kan inte rekommendera att lägga till för deras "romantikpaket" eller vad det nu hette, för rosorna var ett 10-pack från Konsum, och de små chokladpralinerna var vita utanpå... (hade antagligen legat i en kyl eller var gamla) Isen i bubbelhinken hade smält, och var ljummen, så jag vet inte när de hade ställt in bubblet på kvällen, för vi var på hotellet vid 01,30, och det är ju inte så sent... Ta hellre med lite eget dricka, och blommor har ni ju med er i brudbuketten...Choklad kan man ju också ha med sig, osv.Försök att flörta till er att få stanna till 15 i alla fall... Vi fick upp vår frukost på rummet, och det var jättetrevligt dukat, det var bla hjärtformade våfflor mm. Vi var så hungriga att vi ringde efter mer mat, som kom jättesnabbt, utan kostnad.
Svar på tråden Bröllopsnatten (Sthlm)