Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Jag är med florist.

Angelikasen skrev 2008-07-25 21:10:26 följande:
    Hej!Jag gifter mig den 6 september och vårt färgtema är ljusgrönt vitt och silver, jag vet att det är väldigt vårigt, men grönt är liksom min favvofärg. Jag har bestämt att jag ska ha cremefärgade rosor och ljusgröna nejlikor i buketten, men nu undrar jag om det kunde bli fint med en ensam vit lilja också, eller om den är för stor och det kanske finns nån annan liknande blomma som kan passa. Sen har jag bestämt att jag inte ska ha brudslöja utan tänkte sätta upp håret i en svinrygg och sätta rosor och nejlikor längs kanten. Är det något speciellt man bör tänka på då? Jag har en känsla av att åt minståne rosorna kommer se ganska trötta ut framåt kvällen, själva vigseln är i och för sig inte förrän halv sju på kvällen, så det kanske går? // Angelikasen
    om ni ska gifta er så sent kommer nog rosorna vara lika fina hela kvällen tror jag =)

En enda utslagen lilja sue vara jättefnt i buketten =)
  • MilosMamma
    millanros skrev 2008-07-25 21:02:45 följande:
    Hej!!Vill gärna ha tips på lila vinterblommor... tänkte ha murgröna oxå... (psst.. hej mysifer är vi i samma trådar överallt )
    rosor, prärieklocka, vaxblomma. germini, lila brudslöja. ja det finns assor .. =)
  • MilosMamma
    millanros skrev 2008-07-25 23:15:27 följande:
    Germini var ju fin Vad tror du för ca pris på en brudbukett med murgröna och germini?
    beror på om du ska ha den i hållare eller at stjälkarna ska synas? och om du bor i en storstad eller ej.
  • MilosMamma
    karmag skrev 2008-07-25 23:21:44 följande:
    Hej! Jag ska gifta mig i Oktober och vill ha en färgsprakande höstbukett! Tänkte höstfärger röd-orange -gul i olika toner. Hur tror du det blir? Kanske lite bär etc ? Tacksam för tips!
    jättefint, spec med lite bär, florister kan även få tag i röda blad som inte torkar så fort, snyggt att ha som manchett =)
  • MilosMamma
    Angelila skrev 2008-07-26 09:02:36 följande:
    Jag gifter mig den 30/8, och vill ha en ganska tät bukett i mörkrött och lite vitt. Vilket passar bäst, rosor eller nejlika?Hur många rosor/nejlikor går det åt till en medelstor bukett?
    Ska du göra buketten själv?
  • MilosMamma

jas ska det vara lite droppe på den är det nästan ett måste med handtag för o få dom vinklarna
    o ska du bara ha germini? jag vet 700 fråor men ska den va i handtag så är det ganska bra om man har nån utfyllnad med

men en inte allt för stor borde ligga hos en florist på ca 800-1000:-

• MilosMamma

o det är priser från norrköping.

• MilosMamma
    millanros skrev 2008-07-26 15:59:04 följande:
    Ok.. norrköping är något mindre än här men jämnstor har du något tips på utfyllnad?? gärna grönt...
    tikki, ruskus, eller bara rosor tätt tätt o sen några strå virade runt.
  • MilosMamma
    Tessis78 skrev 2008-07-26 17:06:31 följande:
    Milosmamma: jag har tänkt en enklare form av bukett med ca 20 rosor, vita och rosa, handbunden, vad kan cirka pris ligga på en sådan bukett? Samt kan man konservera den dagen efter och vad kostar det ungefär? Tack på förhand!!
    Ja rosor ... runt 1000 lappen, de e jättesvårt o säga prser då alla butiker har olika prissättningar.
    Konservering därimot är det inte allas många som gör o de brukar gå på ca 3000:- beroende på ram.
Svar på tråden Jag är med florist.