Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Jag är med florist.

ingenjörsbruden skrev 2008-09-18 10:55:05 följande:
    Hej Milos Mamma!Vad skulle du ta för en sådan bukett som jag har i mitt bildgalleri?Har tänkt ha murgröna o enstaka rosor (lösa liggande, bild finns i mitt bildgalleri) som bordsdekoration....men är lite fundersam till om rosorna klarar sig......ska man sätta dem i vars ett "provrör m gummilock"? Murgrönan är väl tålig så att man inte behöver oroa sig för att den blir hängig eller?
    Den buketten som är i ditt galler har grand prix rosor, dom är större och dyrar så ja en 1000-1300 kanske
  • MilosMamma
    millanros skrev 2008-09-19 05:46:51 följande:
    Tack!Ja det är oasis. Kan man tejpa gerberan stjälk så det går lättare???
    Jag rekomenderar att du trådar den , och såna ståltrådar finns hos floristen när du köper blommorna.. =) Lycka till.
  • MilosMamma
    MulleNuh skrev 2008-09-19 09:33:15 följande:
    Jag har lite ångest.. Vi har en relativt tight budget och jag känner väl inte för att ge 1500:- för lite blommor!Hur känner en florist om man kommer in och är ärlig och säger som det är?! Kan man få något fint för en 500-ing?
    Sjääälvklart får du det, men då kanske en lösbunden, har du nån spec syn på hur brudbuketten ska se ut?
  • MilosMamma
    MulleNuh skrev 2008-09-19 09:59:08 följande:
    Vad menas med lösbunden? Är det som dom är när man köper en "vanlig" bukett bara?Njae jag vill bara ha lite mörkröda rosor, lite brudslöja och nåt litet grönt i. Inget STORT eller så.
    Ja precis som när man köper en vanlig, fast dom kan göra den mer festfin, som en kompakt runt bukett, du kan tyvärr inte få en droppformad för det priset tror jag, eller vem vet nån kanske går med på det =), Gå in o prata med dom.
  • MilosMamma

fröken kantarell skrev 2008-09-19 10:07:00 följande:

Finns det verkligen ingen blomma som är svart? Jag har frågat massor av människor men ingen som vet till 100%, kan du svara mig?
    Nix ingen som är helt svart, men det finns en Calla som är jättemörk vinröd, den heter swartzwald och är jättefin.

ska lägga in en bild på en brudbukett jag gjorde i Augusti med några sådana callor i.
  • MilosMamma

så nu är bilden i galleriet

• MilosMamma
    Emmeelliie skrev 2008-09-22 16:05:55 följande:
    Vill jättegärna ha en bukett med riktigt vita blommor (rosor) och nyonblåa blommor (rosor) i färgen! Går de att ordna tor du eller ska jag lägga ner de förslaget?
    Riktigt vita finns det, nyonblå???? va e de?
  • MilosMamma
    EhjärtarE skrev 2008-09-22 16:41:06 följande:
    Hej! Jag vill använda doftranka i brudbuketten, men jag har hört att den luktar mycket, så att man till och med kan få ont i huvudet. Luktar de verkligen så mycket? Jag tycker ju att de är så fina! Dessutom funderar jag på att ha de i håret, hur funkar det om de luktar så mycket? Är det dyrt att ha doftranka i brudbuketten? Vad skulle buketten i mitt galleri kosta?Tack!
    Nu är det ju såhär att doftranka luktar väldigt myclet, men det beror ju på i vilken mängd man ska ha det, ett par blommor är ju ingen fara, tror nog inte gör så stor skillnad i pris.

Alla ni vet ju, det är jättesvårt för mej o säga priser då det är olika priser från stad till stad och det kan även vara stor skilland även från butiker i samma stad.
  • MilosMamma

okej...

Neon blå... hmm Blåa blommor e svåra överlag, Blåa rosor finns inte, men man kan special beställa det, fråga i din butik vad det kostar, säg att du inte vill ha sprayade utan beställda från hålland där dom "druckit blå färg"

• MilosMamma
    Emmeelliie skrev 2008-09-22 23:23:56 följande:
    Okej var kanske dåligt beskrivet av mig vilken färg jag menar. Men finns de nå fina blåa blommor överhuvudtaget?
    Ja det gör det.
    Endel blå är, anemoner, luktärt, veronica, prärieklocka och hortensia.
Svar på tråden Jag är med florist.