Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Jag är med florist.

baver skrev 2008-08-10 21:01:28 följande:
    fantastiskt med våran pesonliga florist här =)jo jag undrar om gråa/ gråskiftande blommor. jag lutar åt en vit med ev. limefärgs bukett. men det verkar vara ganska klyschigt just nu=( bröllopet kommer att ha grå(lite åt silver) och en vit nyans som tema färger..så finns det gråa blommor??
    Nu vart det lite svårare må jag säga, grått ät ju ganska uteslutet i blomvärlden må jag nog säga.
    Så jag kan nog nästan med all säkerhet säga att grått är ganska kört.
  • MilosMamma
    Oktober4 skrev 2008-08-13 14:10:53 följande:
    Kära floristen,Min syster ska göra min brudbukett och jag fungerar på en bukett i vitt och grönt - men med blommor som har långa stjälkar. Kan du tipsa om lämpliga blommor och dessutom - om man har en sådan bukett - hur undviker man att stjälkarna inte fläckar ner klänningen. Har du ngt tips på bindning eller så?Tack på förhand
    Callor är ju populärt o ha om man ska visa stjälkarna. Ett snyggt band o binda runt ca 5-10 cm o sen längst ner gör det ännu snyggare. Det brukar inte fläcka ner kläderna i vilket fall
  • MilosMamma
    13september2008 skrev 2008-08-14 23:07:21 följande:
    Jag skulle vilja ha doftrankor i min bukett. Går det att få tag på doftranka i mitten av september?Tack på förhand från en brud som inte har någon koll på blommor
    Hmm lättast är o ta från nån om man har en hemma.
    Ska en florist binda din bukett fixar hon så som du vill ha den.
  • MilosMamma
    harthurs skrev 2008-08-15 04:00:42 följande:
    Vilken underbar trad!! Tack for att du tar dig tid!Jag vill ha vita kallor, langa stjalkar som ar bundna med vitt sidenband.. du vet sakert vad jag menar Finns kallor aret runt?Tror du jag fixar att binda en bukett sjalv? I sa fall dagen innan eller samma dag?Finns det 'mini kallor'? Till min blivande att ha i kavajslaget.Stort TACK!!
    Hej Callor går o få tag på nästan precis när som =)
    Det klarar du galant själv, inget komplicerat alls, köper man en bunt callor brukar dom variera i storlek så en kan nog passa din blivande mans kavaj.
  • MilosMamma
    Tidsmaskin skrev 2008-08-16 20:49:21 följande:
    Ska inte gifta mig förrän i juni iofs... men, hur långt innan ska man beställa blommorna? Visst borde det gå att få rosa ranunkler i juni? Vill ha en lite gammeldags bukett, fler förslag på blommor? Gärna i rosa.
    Ja ska man ha spec blommor i så 1 månad innan, annars ett par veckor.

Ranunkel är ju superfint, Kanske med nån prärieklocka, anemoner och luktärtor är väldigt ljuvliga och passar bra som "äldremodell" blommor =)
  • MilosMamma
    FinalFantasy skrev 2008-08-17 19:21:55 följande:
    Ska göra bordsdekorationer själv och undrar var man kan få tag i sisal och sedan vilka blommor man kan göra klara dagen innan i tex skålar mm (tänkte ha oasis i botten som stöd) och om de kan stå framme under natten? Även tips till bukett blommor som är hållbara och som passar ett svartvitt vinterbröllop
    Alltså du kan göra alla bordsdekorationer dagen innan, bara oasis får sjunka i vatten på sin egen tid, sen är det bra att ha dom i kyl tills den dagen ni ska gifta er, alltså hela bordsdekorationerna.

Ska du göra brudbuketten själv?
  • MilosMamma
    Fejs skrev 2008-08-18 15:20:07 följande:
    vad kostar bordsdekorationer om man ska ha 10 st i 10 cm hög vas med diametern 10? (lila blommor av nått slag)
    Det kan jag ej svara på, alla butiker har olika priser.
  • MilosMamma
    FinalFantasy skrev 2008-08-18 13:19:47 följande:
    Ja ska göra allt själv
    Okej, men ska du handla blommorna i en blomsteraffär där, så får du ganska bra hjälp där med just deras utbud.

Om du har tema på svartvitt tycker jag det vore snyggast med en bukett med enbart Vita blommor och sen svart matrial till, svarta pärlor, osv. =)
  • MilosMamma
    Fenixx skrev 2008-08-18 15:36:55 följande:
    Jag hade tänkt ha gerbera i min bukett, men sloknar dem fort i värmen? tänkte med fotografering, vigsel osv. vi gifter oss i juli och blir det en kanonvarm dag så känns det trist att ens bukett sloknar med en gång.jag ska alltså inte ha hållare utan fria stjälkar. vill ha en enkel naturfin bukett.ska man ändå chansa på gerbera eller finns det andra tåligare blommor?
    Om det är en florist som gör buketten trådar dom gerberan så den håller sej uppåt, Jag gjorde en bukett med blandade blommor med gerbera i för ett par år sedan privat, jag gick sedan på bröllopet o den höll sej väldigt bra.
    Sen beror det ju vilken klass det är på gerberan med.
  • MilosMamma
    millanros skrev 2008-09-18 00:13:50 följande:
    Nu har jag köpt en brudbuketthållare som ser ut som ett hjärta.. Ska göra den helt själv.. Blommorna bör jag köpa dagen innan?? (tänkte beställa..) Vad är det mer jag måste ha för att buketten ska bli bra?? (ska ha gerbera och murgröna hade jag tänkt inte mycket hängande men lite)
    Är det en hållare med oasis?
    Ja blommorna är bra o hämta dagen innan om dom är beställda.
    Nånting mer grönt att fylla ut med mellan gerberan eller hur du nu vill ha den, Är det oasis de ska sitta i kan gerberan vara lite knepig ibland då dess stjälk går av väldigt lätt.
Svar på tråden Jag är med florist.