• Paulita

Bröllop utan frieri...

Jag och min fästman planerar bröllop ihop, men han har inte friat.

är detta normalt egentligen?!

• Svar på tråden Bröllop utan frieri...
  • Kjell Präst

Vi bestämde tillsammans att vi skulle gifta oss - då hade vi varit förlovade i fyra år (förlovning betydde inte bröllop för oss). Ingen "friade" alltså i traditionell mening. Aldrig i mitt liv att jag skulle ha gått ner på knä - och skulle jag ha gjort det hade fästmön skrattat ihjäl sig...

• äckling

Inget friera här heller, men bröllopet närmar sig. För mig hade det känts konstigt om någon av oss friade efter att vi börjat planera.

• Maciebrud

Inget frieri här heller, vi kom mer överrens. Men bra bev det ändå:D Och gifta är vi.

• Thailand090300

Här är ännu en frieri-lös-blivande-brud.... Visst vi planerar bröllopet tillsammans, men jag hade uppskattat ett frieri...tror dock jag får klara mig utan om jag känner min m2b rätt ;)

• LCDS

Inget frieri här heller..
    Han sa: -Ska vi gifta oss eller?
    och jag svarade: -Ja visst kan vi göra det.. kul.
    Typ :P

.. men det kanske dyker upp ett "riktigt" frieri innan bröllopet i oktober.. jag hoppas fortfarande ;)

• 7nov06

haha, vad kul o spontant!

LCDS skrev 2008-08-11 22:27:18 följande:
    Inget frieri här heller..Han sa: -Ska vi gifta oss eller?och jag svarade: -Ja visst kan vi göra det.. kul.Typ :P.. men det kanske dyker upp ett "riktigt" frieri innan bröllopet i oktober.. jag hoppas fortfarande ;)
  • Maciebrud

Hahah det var precis som här då=) Vi hade pratat om det och så en dag gick vi på stan så sa han: Jaha ska vi in o titta på ringar då?

LCDS skrev 2008-08-11 22:27:18 följande:
    Inget frieri här heller..Han sa: -Ska vi gifta oss eller?och jag svarade: -Ja visst kan vi göra det.. kul.Typ :P..
  • Vargtassa

Svar från Vargtassas jobbarkompis!:
    Giftermål utan frieri funkar alldeles utmärkt. ( Är fortfarande gift )
    :)

• Tooticki
    Boxerbruden skrev 2008-07-30 08:47:35 följande:
    När vi förlovade oss så var det ju självklart att vi så småningom skulle gifta oss. Efter´som det kostar pengar med ett bröllop så fick dock datum och år vara öppet. I början av året ansåg vi att vi skulle ha råd så vi bara bestämde ett datum, kollade kyrkan och bokade så nu är planeringen i full gång. (det blev ett frieri på BB för två år se4dan då jag födde våran dotter. Mitt i en värk eller hur det nu var..ont gjorde det iaf..så frågar han om jag vill gifta mig med honom. JAAAAAAA fick jag väl ur mig *S*. Inte så jätteromantiskt och jag kommer knappt ihåg det och jag har sagt åt honom att jag verkligen vill ha ett riktigt frieri, romantiskt. Men det är väl ett önsketänkande. Eftersom han r lite kass på det romanstiska planet så tänkte jag att eftersom jag jag har sagt att jag vill ha ett riktigt frieri och så, så kunde han ju engagera sig lite i just den frågan. Jag menar det är ju nåt som man bara ska göra en gång i sitt liv. Visst visst säger han..det kommer. Yea right....ingenting kommer så jag får nog glömma tanken på att få en fint frieri i minnet. Så tråkigt då man verkligen blir avundsjuk på dom som berättar att dom ska gifta sig och att frieriet var si eller så.
    Jag tycker att det var romantiskt att han kände där och då att han ville gifta sig med dig, närmare kommer man väl inte varandra än under en förlossning?
  • lillamillan
    Paulita skrev 2008-07-26 19:39:50 följande:
    Nä nu får det hända nåt!!!kan jag inte få ett enkelt litet frieri? Få det undanstökat så kan jag planera vidare i vårt bröllop som är om 4 månader!!
    Om ni redan planerat att gifte er o bokat allt....tror du inte det känns lite fånigt att fria?
  • Höstbrud-07

Vad skulle ett frieri tillföra om ni redan bestämt er för att gifta er och börjat planera? Det skulle ju innebära att han frågar om du vill gifta dig med honom, fast ni redan har bestämt er oich är tydliga med det... Jag upplever nog att när man väl har bestämt sig för bröllop, då är det kört att få till ett riktigt romantiskt frieri, det blir bara fånigt då tror jag.

• ogiftnickenyfiken

Här är en till... han kommer aldrig att fria, det vet jag.
    Nu har vi börjat planera en borgelig vigsel.
    Så ett frieri är bara att glömma.

• socker86

Seså allihopa som saknar ett frieri men aldrig fick något! Jag och min älskling kom överrens om ett bröllop via telefon (öh, jätteromantisk, jag vet...) och sen gick tiden (typ 2 månader) och det visade sig att min sambo var lite putt över att det inte "gick rätt till" så förra veckan kom han hem från jobbet med en bukett 50 röda rosor, gick ner på knä och frågade om jag fortfarande ville genomgå ett giftemål med honom.
    Jag började störtlipa och fick till slut fram ett "ja" och höll sedan på att kväva honom med mina kramar.

Så även om det redan var i full gång med planeringen så var han skitnervös och jag var helt salig och överlycklig över att han friat. Än finns det hopp brudar!

Svar på tråden Bröllop utan frieri...