Bröllop utan frieri...
Jag och min fästman planerar bröllop ihop, men han har inte friat.
är detta normalt egentligen?!
Jag och min fästman planerar bröllop ihop, men han har inte friat.
är detta normalt egentligen?!
Vi har bestämt tillsammans att vi ska gifta oss, inget frieri alls. Känner bara en enda person vars man friat "på riktigt". Sambon var orolig för att jag ska bli besviken senare över att jag inte fått nått frieri men det är inget jag någonsin drömt om. Är lika lycklig och förälskad ändå!
Hellre ett bröllop uta frieri än ett frieri utan bröllop
Varför tar inte du och friar själv då?
När vi förlovade oss så var det ju självklart att vi så småningom skulle gifta oss. Efter´som det kostar pengar med ett bröllop så fick dock datum och år vara öppet. I början av året ansåg vi att vi skulle ha råd så vi bara bestämde ett datum, kollade kyrkan och bokade så nu är planeringen i full gång. (det blev ett frieri på BB för två år se4dan då jag födde våran dotter. Mitt i en värk eller hur det nu var..ont gjorde det iaf..så frågar han om jag vill gifta mig med honom. JAAAAAAA fick jag väl ur mig *S*. Inte så jätteromantiskt och jag kommer knappt ihåg det och jag har sagt åt honom att jag verkligen vill ha ett riktigt frieri, romantiskt. Men det är väl ett önsketänkande. Eftersom han r lite kass på det romanstiska planet så tänkte jag att eftersom jag jag har sagt att jag vill ha ett riktigt frieri och så, så kunde han ju engagera sig lite i just den frågan. Jag menar det är ju nåt som man bara ska göra en gång i sitt liv. Visst visst säger han..det kommer. Yea right....ingenting kommer så jag får nog glömma tanken på att få en fint frieri i minnet. Så tråkigt då man verkligen blir avundsjuk på dom som berättar att dom ska gifta sig och att frieriet var si eller så.
Men alltså, hur funkar det? Är alla gäster bjudna och lokalen bokad och så frågar han "vill du gifta dig med mig"? Vad är tanken, tvivlar han på era avsikter liksom?
Varför kan du inte be honom fria till dig?
Han lär ju inte inte-vilja-det efter all den här planeringen.
Jag sade till min sambo att på måndag tänker jag ringa och boka kyrka, för vi ska/borde gifta oss.
-Jaha, ja det är väl dags, svarade sambon.
På måndagen ringde jag kyrkan, och sambon hörde på, och då sade han att nu är det väl för sent att avboka...
Sex månader sedan blev vi gifta!
Förlovning med frieri, hade vi när vi hämtade ut våra förlovnings-och vigselringar, två veckor före vigseln!
Så det blev en kort förlovning...
Vi har oxå bara bestämt att gifta oss även om jag skulle uppskatta om han friade ialf men det känns inte som det är det viktigaste utan viktigare att vi gör detta tillsammans och att vi vill gifta oss och leva våra liv tillsammans.