Muggles: På de resor jag gjort med barn har aldrig vagnen vägts (går ju som specialbagage frå Sverige i alla fall) så tipset att packa den full med blöjor och liknande är ju jättebra! När det gäller maten så är min erfarenhet att barnen äter betydligt mindre = färre burkar barnmat på en varm utlandssemester än hemma. På sonens första utlandsresa till grekland vid 11 månaders ålder hade jag med barnmatsburkar för hela tiden. Han åt kanske 4 av 14 burkar. Istället åt han mängder av yoghurt, bananer och smakade av vår mat. Välling är ju perfekt mat när det är varmt så jag skulle om jag var du satsa på att ta med mer välling (om Moa dricker det?) eller grötpulver och inte så många burkar. OM nu bagagevikten är ett problem. Alternativt. betala lite för övervikt på vägen dit. På vägen hem har ni ju färre blöjor och färre matburkar ...
Bra solskyddskräm, köpt i Sverige (= inte i någon solgassig strandkiosk) - samt några tunna kangas/sjalar (att använda som tunna filtar/solskydd) är andra tips för resor med barn till värmen. Plus en bra solhatt som barnet vill ha på sig.
Kollade korsikalänken: ser underbart ut. Jag tjatar redan på maken ...