Ännu en tur med barnkarusellen
Allvarligt Nenne: Om du vill ha den så skickar jag den, helt gratis! Inboxa mig adressen bara! Kram!
Allvarligt Nenne: Om du vill ha den så skickar jag den, helt gratis! Inboxa mig adressen bara! Kram!
Gnugga burken, din gamla snuskhumra!
Nenne:
Nu släcker jag ner för kvällen - det har varit en omtumlande helg ... ses imorgon! KRAM!
Tack för grattis!
Cicci: Ang. bidrottninggelé så är det såvitt jag vet ett kosttillskott som ska verka allmänt uppiggande och tydligen kunna sätta fart på ägglossningen (det vet man ju hur mycket ägg en bidrottning lägger ... ). Tror inte det finns några direkta riktlinjer hur man ska äta det för att bli gravid - men man bör inte äta det när man väl är gravid (som med nästan alla hälsokostpreparat). För mig funkade det som sagt att bara köpa burken Man kan väl tugga i sig det tills man får ett plus? Tror jag.
De som är bidrottninggeléintresserade: Den som först inboxar mig sin adress får min oöppnade burk Apiforce med posten a s a p. Free of charge. GIllar inte att slänga nyköpta saker.
Mugglan & Koko: tack för grattis! Fast när det gäller detta med barnatillblivelse så tror jag inte att rättvisa spelar in, tyvärr. I såna fall vore Nenne, Lappis, Frejis och en bunt andra redan mammor.
Vaccination: Vi bestämde oss för den där extra vaccinationen. Tror att den ingår i gratisprogrammet för barn som är födda från 1 juli 2007 och framåt. Livia är ju född tidigare så vi fick glatt pynta. Dock började vi med sprutorna lite senare - när hon var närmare året tror jag så hon behövde bara två (2 x 800). Det gjorde tydligen rätt ont vis själva spruttillfällena men inga efterverkningar. Ska ni som bor i Sthlm vaccinera barnen så rekommenderar jag Björn Falck på Sophiahemmet.
Hej BS! Tack!
Stackars stackars Iris. Och er! Borde hon inte bli lite sugen på mat nu om antibiotkan börjat verka? Kanske funkar det om ni ger henne små dockportioner av spännande och mumsig mat.
Vaccinationen jag pratade om är alltså pneumokockvaccinationen.
BS: Tomatsoppa/tomatjuice i flaska? Har du hunnit fråga någon på BVC än? Usch, vad jobbigt det är när barnet matvägrar ... Det måste vara en urinstinkt att till varje pris försöka få i ens barn mat!
BS: borde inte en vanlig alvedon supp ta bort det onda i halsen också - även om det inte lokalbedövar? Jag menar - om hon kräks av flytande Alvedon så borde rump-Alvedon vara värt att prova?
MSW: tack för grattis!
BS: Symptom: Fryser som en galning, blir yr när jag ställer mig upp (desa två symptom hade jag med Livia också). Nytt för denna gång är illamånde på morgonen innan frukost. Samt tyvärr sömnproblem - fast de beror kanske på att jag ligger och grubblar på hur allt kommer bli. Grubblerierna blir mer och mer positiva. Jag och maken (som jobbar hemma idag) pratade nyss om hur coolt det kommer bli att vara en stor familj. Det känns på något sätt generöst med ett tredje barn.