• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

Nu har jag också hittat hit!!!!

Är nu äntligen hemma och imorgon ska vi inte göra så mycket för nu behöver vi vila upp oss vill jag lova.

Det har varit full hålligång hela helgen och vi är nu slutkörda.

Max blev dessutom getingstucken idag och det var inte alls kul, hans första.
    Gjorde jätteont på honom och det var så synd om honom. Sticket var rejält och armen svullnade lite, men efter diverse behandlingar gick svullnaden ner iaf.

Victory
    Grattis till lillkillen!!!!
    Skönt med en drömförlossning!
    Ta hand om er nu och ha det jättebra den här första tiden.

Cicci
    Efter mitt mf blödde jag i ca 4 veckor, sen väntade jag på min mens och därefter satte vi igång med att försöka igen och då tog det på första försöket. Så efter ca 2 månaders väntetid var jag gravid igen. Lycka till!

Vickan
    Spännande, spännande.........
    Jag hoppas deffinitivt att min tant dyker upp nu i veckan..

• Mrs  B

Cicci
    Det är säkert skillnad från person till persom hur mycket man blöder. Men kommer bara ÄL igång går det säkert fortare denna gång. Hoppas på det bästa för er skull!
    Vi var så inställda på att få ett syskon så vi tvekade inte alls med att försöka skaffa ett syskon direkt och det var skönt att det tog direkt. Det hjälpte en genom sorgen.

• Mrs  B

Cicci
    För oss var det en del i sorgearbetet att bli gravida igen. De första veckorna (var sjukskriven 2) grät jag konstant sen grät jag när jag träffade kompisar och bekanta när vi pratade om det hela och det var också en del i sorgen.
    Maken och jag pratade mycket om det här hemma och sen chattade jag med andra som varit igenom samma sak. För mig har det hjälpt att prata, prata och prata.
    Sen tog vi kort efter förlossningen också som jag har framkallat och ramat in.
    Sen tänder vi ljus på kyrkogården också i minneslunden där vår pojke finns.
    Man får försöka hitta vägar som passar en själv. För mig var detta min rätta väg. Jag har tre pojkar och jag pratar om tre hela tiden eftersom han är min pojke fast han inle finns i livet.

Min graviditet med Malte var jobbig för psyket men pratade med min bm om det hela och tjatade mig sedan till extra kontroller och UL. Var på kontroll var tredje vecka och det höll mig någonlunda lugn.

• Mrs  B

Cicci
    Man är bara mänsklig, så är det.
    Vilket val man än gör och hur rätt eller fel det känns så är det en förlust som kommer att sitta i en hela livet mer eller mindre.

Jag blev jätteglad att vi blev gravida direkt igen men det var jobbigt och jag njöt inte lika mycket som jag kunde göra med Max och med gossen innan mf. Men prata av sig det hjälper och sök stöd.

• Mrs  B

Izzie
    Jag väntar på min tant from idag ..... men tvivlar inte alls på att hon inte ska komma eftersom jag är väldigt försiktig och skyddet har inte spruckigt vad jag vet.
    Fick tillbaka henne för 3 månader sedan.

Vickan
    Ett stort grattis till er!!!!!!
    Och det kommer att ordna sig med allt framöver, det brukar det alltid göra.

Nenne
    Livet är bra orättvist , men er tid kommer att komma det är jag säker på.

• Mrs  B

Junilejon
    Jag och barnen kan komma på en fika på din födelsedag kanske????
    Om ni orkar med en virvelvind alltså????

• Mrs  B

Liten
    Här har du en till som verkligen måste komma igång med träningen. Mina graviditetskilo är borta men har ca 10-15 kg som jag tycker borde försvinna. Måste bara ta mig i kragen med sötsakerna och med träningen så borde det hela gå vägen men att ta sig dit är inte lätt.
    Har dock en kompis som tjatar på mig att jag ska följa med på spinning och jag tror jag ska nappa på det men problemet är makens jobbtider och hockey så jag vet inte om jag kan träna regelbundet.
    Har dock en motionscykel som användes flitigt efter Max födelse och sen har jag även fått en mamma-träningsdvd av en kompis.

• Mrs  B

Oms
    Heeejjjj!!!!!!
    Det var längesedan...
    Kul att se dig igen!

Jodå, pojkarna mår fint men humör med mera går upp och ner hela tiden. Just nu är Max bara för härlig (bortsätt från någon dag förra vecka då vi var på semester och det blev lite för sena kvällar och nya miljöer för honom). Och Malte trilskas fortfarande med maten och ibland med sömnen, men annars är det full rulle på honom och han börjar hitta på lite hyss.

Japp, maken har varit ledig från hockey sen mars, men nu har det dragit igång igen.
    Han hjälpte till på Sommarhockeyskolan för två veckor sedan och nu är det träning som gäller för han har sin domarkurs i mitten på denna månaden och då måste formen sitta.
    Har varit så skönt att ha honom hemma så jag fasar lite för att bli så ensam igen nu när allt kör igång, men det ger ju pengar så det är bara att bita ihop.

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Här sitter en som har PMS så det stänker om det och jag som inte brukar ha mer känningar än magont eller huvudvärk (vilket jag har även denna gång).
    Men än har inte tanten dykt upp, men jag är inte orolig eftersom jag har en lång cykel när jag inte äter piller.

Semestergräl ja......
    Mitt gnäll började i torsdags så jag började få ont i magen. När jag har ont i magen och mina tarmar blir jag inte alltid rolig att ha att göra med, men nu retade jag mig ännu mer på maken. PMS redan här kanske????
    Vi är ju inte vana vid att ha så mycket tid tillsammans och förra veckan var vi dessutom på resande fot med två barn så det blev lite gnälligt på slutet från min sida. Men ibland blir man bara så tokig på maken som inte kan göra något utan att man säger till honom.

Nu är jag dessutom velig inför kvällen.
    Det är festival i stan och vi ska träffa kompisar på en resturang för att äta en bit mat. Problemet enligt mig är att vi ska inte vara där förrän 20, vi kan inte ha någon vagn med för det är för trångt och sen kommer det att bli sent för pojkarna som redan är gnälliga och ur fas.
    Maken är sur för han ser inget problem men det är ju för att han inte är medveten om hur det kommer att bli.
    Men har diskuterat det hela och är nog enade om att vi åker först till löparbanan tillsammans där killarna ska springa olika tester och sen till resturangen för att äta och sen direkt hem. Vi går på festivalen på fredag eller lördag med barnen istället.

• Mrs  B

Har förresten sms:at Tinga för att höra hur det går med pojkarna och avlastning och de har fått hjälp i helgen som gick och även idag. Lite bättre iaf.

MSW
    Maken kommer till Ljungby för att dömma lördagen den 23 juli, tid att ses????

lappis
    Hur var Portugal????

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen