• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

AM
    Tack tack!!!!

Vattenmelon gillade Malte inte, Max älskar det....

Mango skulle jag köpt i lördags med hittade ingen i affären.

Ska prova de andra frukterna.

Tycker det är svårt med frukt eftersom jag själv inte kan äta så många pga min allergi, så jag är lite feg när det gäller barnen också med att prova sig fram.

Max äter i stort sätt alla frukter (ej kivi) och grönsaker (ej broccoli) så det är inga problem att få i honom det.

Problemet är att när jag handlar köper jag bara det som jag får äta och glömmer bort de andra alternativen.

• Mrs  B

Frullan
    Jag VILL också ha en tjej och jag skämms inte för att säga det, får jag ännu en till pojke kommer jag först att bli besviken men sen älska honom så som jag älskar mina andra pojkar.

Malte älskar äppel och päronmos och Max lever nästan på röda äpplen(!) så idag ska vi hem till mina föräldrars hus och plocka lite äpplen.

Muggles
    Har alltid frysta hallon i frysen och dem gillar Malte, men jordgubbar tyckte han var sådär.

Telis
    Välkommen hem!

• Mrs  B

Har en kompis som har en flicka på 5 år nu och har försäkt få till ett syskon i 3 år nu utan att det gått. Har även gått igenom 2 IVF, vet inte om de hade tänkt göra fler eller bara låta det vara.
    Kändes jobbigt sist vi pratade om det hela så jag vill inte fråga allt för mycket nu.....

Jag och maken är för adoption och vi var tidigt på det klara med att vi inte ville ha ett liv utan barn, så hade det inte funkat för oss hade vi adopterat.

ÄD-donation skulle jag visst kunna tänka mig när jag är färdig med mina försök till syskon, men vet inte om mina gener tillåter det.

• Mrs  B

MSW
    Min förlossning med Max innehöll det mesta och tog 9 timmar på förlossningen och nu med Malte gick det så fort att jag knappt hann att reflektera över något(2,20 h). Men eftersom jag har haft en lång förlossning med allt så kände jag nu att det inte gjorde så mycket att det blev som det blev med Malte, men som förstföderska hade jag blivit besviken. Pratade med min BM om det hela när jag var på återbesök och det hjälpte att få ut det hela.
    Men försök prata om det som hänt med din BM och sen kanske någon annan utomstående om det inte blir bättre.

Maken har förresten en del matcher i Ljungby nu framöver, vi kanske kan ses?????

Izzie
    Håller med!!!!

• Mrs  B

MSW
    Ska ta och kolla upp matcherna lite mer och se vilken vi kan åka på allihopa, återkommer..........

• Mrs  B

Nenne
    Ett stort grattis till huset!!!!!!!!!!!
    Då kanske vi kan campa i er trädgård nästa sommar.
    (viskar: och så håller jag tummarna lite iaf)

Frejis
    Hoppas på många fina ägg!!!!

Liten
    Här är det sömnen som inte funkar alls och emellanåt kommer maten upp igen , men han äter ok nu iaf, dock väldigt enformigt.
    Envisa förkylningar har vi haft sen i slutet av augusti och det var Malte som började, sen blev Max och jag dåliga (och har lite kvar fortfarande) och nu är Malte kass igen (snuva och hosta).
    Förstår din frustation........

Klädpartyn
    Har varit på: Lingon och Blåbär, Me&I och nu senast Rabdido.
    Helt ok kläder, fast lite dyra att enbart köpa.
    Men har aldrig varit värdinna....

Piggis
    Skulle så gärna också vilja åka på bokmässan. Pratar om det varje år men det blir tyvärr aldrig av....

• Mrs  B

Nu har Maltes sömn spårat ur totalt....

De första fyra månaderna flöt på så bra och han sov ok både på dagen och på natten, men sen dess har det bara blivit värre och värre. Nu har vi ju dragits med tänder, drömmar och förkylningar också så det har väl inte bara varit sömnen men ändå...

I natt var jag uppe med honom mellan 03 och 6.30 och sen sov han i en kvart och sen var han vaken igen vid 7 . Då skickade jag upp maken istället för han skulle jobba hemma idag.

Väntar på att förkylningen och hostan ska släppa sen blir det någon sömnmetod eller flera att testa.

Just nu håller jag på att lära honom sova i vagnen ute och igår sov han runt 2 timmar ute.
    Max kunde bara sova ute medan Malte fram tills nu bara har kunnat sova inne.

• Mrs  B

Liten
    Har bara fått för mig att det är bättre att barnet är någolunda friskt om det ska funka med de olika sovmetoderna.
    Men min hosta är på väg att bli bättre så man kanske ändå ska fundera på att starta något????

Nenne
    Hur går det med kakan?????
    Vilken sida fanns receptet????
    Tack dör enegin, det kan verkligen behövas.....

• Mrs  B

Du kanske kan inboxa mig receptet om ingen annan heller kommer ihåg det!

Sitter här i min ensamhet och pimplar vin för att se om förkylningen försvinner...
    Maken är på hockey och barnen sover.
    Tror faktiskt att det får bli en tidig kväll för mig också.

Imorgon väntar simhallen, Max simmar 8.30 och Malte 8.45. Kul!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen