• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

Cicci
    Japp, jag och fem andra kommer till huvudstaden på lördag.
    Vet inte riktigt hur lördagen och söndagen kommer att se ut än, men om du har ett mobilnummer (kanske meddelamnde via FB om det inte funkar här i min inbox) kan jag ju slå en pling om jag kan smita iväg en stund.
    Ska bli jättekul att se en NHL match, ska ju vara stor skillnad mot Elitserien.
    Håller tummarna för ett plus!!!!

• Mrs  B

Muggles
    Vad ger du för mellis till Moa???

Lunch ca 12
    Mellis ca 15
    Middag ca 18 Så som det ungefär ser ut på dagis.

Liten
    Bytte ut liggdelen mot sittdelen till Malte redan vid midsommar för han var alldeles för lång för liggdelen. Tycker att sittdelen i vår combivagn är ok för Malte att sova i (fast han föredrar egentligen att sova i sängen) och mycket bättre än sulkyn är sen.
    Har även en trehjulig joggingvagn (fick den gratis) och den är nästan ännu bättre än sittvagnen för den kan man sänka ännu mer.

• Mrs  B

Lappis
    Har också en kompis som älskar ILVA, men själv har jag inte tittat närmare på vad de har för sortiment. Har bara tittat på deras byggnad, ligger vid brofästet.
    Man skulle inte få låna er inredningstjej??????
    Har ett rum som jag inte kan få ordning på (barnrum, kontor, tvätthängning och stora fönster).

• Mrs  B

Stor kram och ett stort grattis än en gång till zozo och Léa!

• Mrs  B

Sweet
    Men då tror jag att vi bokar Maxs kalas den 27:e dec, sen kan vi träffas vilken dag som helst när det passar er här nere i Skåne. Har inget annat bokat förutom på Nyårsafton och den 6:e jan.

AM
    Tar gärna emot hjälp. Får inte riktigt till det i det där rummet... Hmm
    Ska jag skicka en bild kanske? Var???

• Mrs  B

Frejis
    Håller tummarna nu för att allt går vägen!

• Mrs  B

Sweet
    Sms:ar med Junilejon lite då och då. Just nu håller de på att få sitt hus sålt, om det inte redan är klart, och sen tror jag de hade inflyttning i nov i det nya radhuset.

Jag frågar om hon också är sugen att hänga med i jul.

• Mrs  B

Cicci
    Hör av mig som sagt i helgen så får vi se om vi kan dricka en latte på språng, hade ju varit jättekul!!!!
    Och du är gravid.....
    Låter inte som något roligt dagis ni fått, men hoppas det blir bättre än vad du tror när ni väl börjar.
    Här klättrar bara barnen i träd......

Frullan
    Max var också motsträvig med tandborstningen från början men vi satte hårt mot hårt och fick hålla i honom flera veckor när vi borstade innan han fattade att han inte skulle komma undan. Nu borstar han tänderna med glädje och borstar varje tand noga.

BS
    Har ni provat och ge Iris vatten istället för välling, musik, sagor på ljudband, leksaker i sängen, tänd lampa.......?????
    Håller själv på att prova lite olika varianter på Malte.
    Med Max var det buffning som hjälpte och sagor, nu funkar en film.

• Mrs  B

MSW
    Hur sover A i vagn???? Ute eller inne???
    Max gillade inte vagnen förrän han var runt 4-5 månader och i samma veva tog han nappen, sen kunde han bara sova i vagnen ute (hatade spjälsängen).
    Malte älskar spjälsängen och är måttligt föstjust i vagnen, men jag håller på att försöka vänja honom vid vagnen och då får han antingen sova i uterummet eller när jag promenerar.

• Mrs  B

Muggles
    Tror att ni får prova er fram med mellis (men gröt är ju kanske mer mättande om hon nu äter lunch redan vid 11)och som sagt mycket löser sig ju äldre de blir och när väl dagis är igång sitter mattiderna på ett helt annat sätt. Det märkte jag själv när jag jobbade på dagis. Var väldigt beroende av tiderna och maten både på jobbet och hemma så var jag ledig med Max en dag hade vi samma rutiner hemma som vi haft på dagis/jobbet.

Undrade också hur det egentligen var med de där "farliga" flaskorna, men det var ju skönt att få höra denna förklaringen.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen