Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Ännu en tur med barnkarusellen

Gräslig text du hittade koko.

Vi brukar också traska runt ute och äta löv och annat skoj som finns. Sååå mycket lättare (för allt utom ryggen) när Mindre fick på sig skor och galonisar så att hon kan gå och sitta. Fast eftersom vi inte har trädgård så måste jag ju inte göra nytta ute, utan har händerna över för att hjälpa henne.

Telis - missade det där med donator igår - grattis. Hoppas att det kan gå vägen!

Nenne - välkommen hem!

Sitter här med allmänt snorig hjärna, dassig röst och ork minus 50. Får nog fika lite med Snorpis så att jag får lite energi.

• Liten med Mindre

koko - krya på lillkillen! Och behöver du galonisar till honom så kan du få köpa vårt överskott av 74/80 .

• Liten med Mindre

Oms - Mindre behövde definitivt lära sig att sova. Och vi behövde lära oss att ge henne möjligheten. Nu blir det ungefär 14-14,5 h per dygn. Vi använder oss som bekant att AWs metoder, och lilltjejen tycker oftast att det är ok.

Tyvärr kan jag snöa in på att det måste vara som bestämt, och bli sur och lack när hon inte "sover som hon ska". Så fånigt egentligen. Oftast går det ju att ta en kortare lur på em för att hon ska klara kvällen, ifall hon sovit dåligt tidigare.

Cicci och ni andra - har ni lust att hänga på en middag någon tisdagkväll? (Kanske jobbigt om man blivit gravid o jättetrött förstås). För mig skulle det i alla fall funka fint när jag ändå är i stan, och inte har någon krabat att hålla ordning på. Hon må vara ursöt, men det är ju inte lugn o ro när hon är med direkt...har lite svårt att koncentrera mig .

Sitter här hemma med plåtar med nybakade cookies. Måste ju ha någora till födelsedagen. Ska nu bara komma på vad vi ska servera som är lätt att förbereda. Och så någon god tårta (gillar tyvärr inte varken mashmallows eller konserv-körsbär, så kladdisen faller på det.)

• Liten med Mindre

Izzie - jag har en amerikansk kokbok full med frosting recept. Vilken sort vill du ha? Kan inte lova att de blir bra eller går att laga här dock... Men boken är amerikanernas svar på "Vår kokbok".

• Liten med Mindre

Nenne - det blev inga orgasmer här. Men gott var det ändå. Jag undrar om jag hade för små hål i kakan, eller för seg glasyr - för det rann knappt ner alls i kakan.

• Liten med Mindre

torsdagkväll? Någon? Dock inte ikväll - klarar inte av att kackla så mycket som jag vill, om jag först ska klara cykelpasset med.

Muttrar - vi har råkat på en klåpare till bilverkstad, som tycks ha slitit sönder bilen i atomer innan de kommer på att fråga om vi vill betala 8000 för att laga det hela. Problem som enligt bilsäljaren dessutom inte borde förekomma på en ny bil, och därmed borde gå på garantin om vi lämnar till märkesverkstad. MEN - nu är ju bilen inte körbar när de slitit sönder alla komponenter...

Hoppas maken orkar lösa det där. Jag är så usel på att gräla utan att gråta, och det är inte läge för det.

• Liten med Mindre

Hmm...är osäker på den 26:e. Beroende på hur bilbråket löser sig kanske vi måste åka till Falun och serva + reparera bilen där. Och då blir det den helgen - får körförbud den 30:e om vi inte besiktigat om bilen. Fast som den är nu kan vi ju inte köra ändå.

Annars vet jag att jag är ledig den 2 november om vi är friska. Fast då är det väl någon som fyller år, eller hur var det...

koko - Angående bebismat så äter Mindre inga 8-månadersburkar. Men vi har lyckats gå från Hipp 6 månader till Semper 6 månader med små mjuka bitar. Så ett litet steg framåt i alla fall. Kan det inte vara förkylningen som knölar till det med maten? Eller tänder? Eller "8-månadersångesten"?

Och vad gäller den vuxna kalasmaten till födelsedagen så blir det nog köttgryta och lingonparfait. Och så några cookies förstås. (AM, mazarintårtan såg god ut - men släkten äter äppelkakor i parti och minut så det blir inte så orginellt. )

• Liten med Mindre

Heja nennes lägenhet! Må de kämpa tappert och göra av med mycket pengar, intressenterna.

• Liten med Mindre

Jo, angående bilen - verkstaden har inte svarat på hela dagen när maken har ringt. Jag vet inte om han tog mitt råd och prövade att byta telefon med någon, ifall de nu undviker just hans nummer... Skitstövlar!

• Liten med Mindre

Morrn morrn!

Fortfarande förkylt här Är det någon stockholmvän som vill gå på ansiktsbehandling ikväll kl 17, Zinkensdamm? Har en tid som jag nog inte bör använda, synd att nysa för mycket på snälla terapeuten.

Blä värre eftersom jag väntat på tiden i en månad, och tyckte det var en fin present till mig själv.

Utöver det har vi inte fått tag i bilverkstaden, och maken står och sniffar med näsan i väggen - på väg rakt in i den. Det känns som att det blir en härlig födelsedag i år.

Ynk ynk!

BS - stackars Iris. Vet inte om vår supermousse skulle funka på hennes stjärt heller - vätskar det sig så är det svårt. Ring rådgivningen!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen