Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Ännu en tur med barnkarusellen

Muggles - Mindre sover riktigt gott nu, och vi med. när väl förkylning och feber och annat gav sig, så att hon började äta, har det knappt ens varit gnyl på natten. (Hon klarade sig själv även när hon var sjuk, fast det lät lite mer bara. Tror hon sover bättre med mätt mage.)

De sista 2 dagarna när hon började äta igen, har varit helt fantastiskt mysiga. Hon pilar runt i rummen genom att dra sig med armarna, är nöjd och go och undersöker saker som verkar skoj. Just nu försvann hon bakom hurtsen under skrivbordet. Måste nog se vad som finns där... återkommer senare.

Piggis - tänkte också på aprikospurén vi har i frysen (den gjort på Kung Markattas aprikoser är helt klart bäst! De är som godis för mig i helt tillstånd.)

KRAM

• Liten med Mindre

Tjaaa - ingen mens här, men jag har ju inte slutat amma än heller, så det kanske dröjer. Dumt, att nu när det faktiskt skulle funka att sluta (hon tar välling oxå), så känns det plötsligt lite ledsamt att sluta. Men det kommer nog snart i alla fall.

Och ännu dummare, att idag, efter en månads påstötningar, så hör chefen av sig och tycker att vi ju har projekt som behöver startas så snart som möjligt, men att det väl får funka att vänta om jag nu har personliga skäl att stanna hemma längre. ??? Anledningen att jag nu blivit kvar hemma längre är ju att han aldrig hörde av sig och gav mig skäl att behöva börja när det egentligen var sagt.

Mysko människa. gissar att det blir rivstart i november... Kanske behövs för att inte sitta och längta hem som piggis.

• Liten med Mindre

AM - får väl hälla lite mjölk i en bytta i frysen och ha för framtida öronbesvär...

Det känns så där halvmotiverad att fortsätta amma eftersom det inte låter som om hon sväljer något utom lite i början. Men det kanske kommer ändå... hon sväljer ju inte en hel flaska välling efteråt i alla fall...

Sitter och jobbar med en karriäranalys, och det är yberjobbigt att rada upp 8 prestationer jag gjort, och sen analysera dem en och en map situation/problem, åtgärder, resultat, betydelse... Kan inte komma på mycket som jag tycker jag presterat som går att kvantifera enligt deras modell.

Suck - trodde att detta skulle höja självkänslan, men nu känner jag mig värdelösare än någonsin. Men det kanske är bra att riva ner sina gamla bilder av sig själv, för att kunna bygga upp något nytt. Det kan ju vara bra att inse att jag inte tycker mig prestera något, och behöver bättra mig.

• Liten med Mindre

MrsB - Mindre gillar att tugga på sin tandborste. Maken hittade en sån där söt sak med tuggring i ena änden. Fast hon är faktiskt mest på delen med borsten. Och nu får vi till och med hjälpa till att borsta tänderna.

Idag var det bad-premiär. Jag tror min lilla tös skvätte ner allt och alla i bassängen. Superskoj verkade det, inte ens gnäll över kallsupar som mamma inte lyckades styra undan. Fast lite pilligt är det att duscha och klä både sig ochbebis efteråt, utan att någon blir för kall eller blöt.

Junilejon, synd på amningen om du trivdes med det, men så länge ni båda mår bra av flaskan oxå så är det ju super att den finns. Och det var en väldans rask tant du hade.

Nenne - vad spännande med akupunkturen!!! Hoppas att det har en väldigt plussitiv effekt. Både för dig o Lappis.

Och nu öser regnet ner...tur att föräldrarna kommer på besök med lunch snart. Känner mig rastlös, trött o hungrig. Av någon anledning har magen kajkat ur igen sen vi började sova, eller vad det nu är. Får nog snart ta till mjölk- o vete-stopp igen. Trist.

Nåja, tänker njuta av äppelkaka och choklad ett litet tag till. I alla fall så länge vi har egna äpplen.

• Liten med Mindre

Hej Sweet!
    Spännande med dagis och börja jobba. Tror säkert det blir fint för lill-karamellen. I USA är de ju faktiskt vana att ta hand om småskruttar och småskruttor.

Emellanåt börjar jag känna att det vore skönt att jobba nu. För det mesta är det riktigt kul att vara hemma, men sen blir det plötsligt en kladdig matning för mycket, eller en "överflödig" kapplöpning till krukväxten i hallen/eluttagen.

Fast babysimmet imorse är jag glad att jag fick uppleva. Myser fortfarande över det.

• Liten med Mindre

Är glad idag! Min lilltjej har fortsatt gå upp i vikt. trots förra veckans diet på välling som kräktes upp. Nu är vi över 7 kg!!! (OK, intresseklubben anteckanr... ) Efter att ha ökat typ 300g på 9 veckor, så är 400g på 3 veckor en höjdare.

Muggles - jag satsar också på att komma iform nu. Mest kanske för att jag kör igång cykligen igen om 3 veckor. Hittills har jag cyklat kanske 7 gånger på ett år. Oops! Mådde lätt illa och var snurrig efter att jag körde med mig själv i tisdags. Det känns ju inte direkt lovande... Nåja, hoppas att jag är en bra skådeis.

Muggles - skäll ordentligt på Kodak om du får tag i dem. Du har ju faktiskt till och med beställt produkter (om jag förstod rätt).

• Liten med Mindre

BS - det låter som en riktigt hemsk upplevelse för Iris. Kan ni inte ta upp med föreståndaren hur ni känner och fråga hur de tänkt sig att det ska funka? Det låter helt fel i mina öron med. Stackars Iris.

• Liten med Mindre

Ojoj, som det där receptet ser ut får jag vänta med att baka tills vi har fest med oblyga vänner... Även utan orgasm hade vi annars ätit upp allt själva.

Och idag har jag haft en väldig flax. Brukar prata lite med granntanterna som tycker att Mindre är så gullig. Idag bjöd en av dem in oss att komma och titta på en massa stickade barntröjor hon hade i lager. Får betala något symboliskt för dem. En höjdare inför vintern. Kom därifrån tre tröjor rikare. Något stora, men bebben växer ju.

Har ni någon aning om vad man bör betala för hemstickade tröjor? (syntetgarn) OK, gissar att BÖR och SYMBOLISK blir två olika summor... garn är ju inte jättebilligt.

• Liten med Mindre

Lappis - jag skulle haft din akupunktör hos mig igår kväll, kunde absolut inte somna när jag äntligen fick chansen att gå till sängs tidigt. Får kanske skylla mig själv som gjorde benböj och lite situps i badrummet när jag tvättade mig.

Sen drömde jag mardrömar i natt, och när maken försökte väcka mig så dängde jag till honom. Ooops! Just nu känns det mest som en dröm, men jag tror tyvärr det var sant. :oops:

• Liten med Mindre

Nenne - maken mindes alldeles utmärkt. Så mycket för att drömma...

Nåja, jag är visst förlåten, för jag fick en hel laddning choklad från Pralinhuset. Får väl värma upp inför orgasmkakan.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen