Ännu en tur med barnkarusellen
Tinga - hur funkar det med prematura barn - börjar man med fast föda 4-6 månader efter födseln, eller 4-6 månader efter den beräknade födseln? *funderar*
Det där med mat är intressant. En av killarna som var med till Jämtland och AW åt knappt annat än bröstmjölk och möjligen välling innan han kom. Nu äter han mer än både Mindre (3 mån äldre) och den andra killen (4 mån äldre) som var med.
Angående mat tycker jag numer att AW har en sund filosofi - låt barnen yngre än 1 år äta så mycket som går i dem. Satt och blev irriterad på mammorna i föräldragruppen senast, när de satt och undrade "om han har ätit en halv burk mat och en halv efterrätt och fortfarande vill ha mer - kan jag ge honom det då?". Eller "det blir katastrof när grötportionen är slut på morgonen". Jamen gör mer gröt då!! (Jag var inte lika positivt inställd till det i våras när vi matade och matade och sen fick sängen nerkräkt...)
Nåja, nu är det lugnt i huset, golven torkade (vår krälande lilla golvmopp påminner oss när det är dags), bebben sover (nåja, det gnölas visst nu) och maken är iväg med alla sina helikoptrar till någon gympahall. Sitter och smaskar äppelpaj och ska väl göra lite nytta med min karriäranalys. Rusktigt jobbigt att rannsaka sig själv och bedöma sig.