Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Ännu en tur med barnkarusellen

Frejis - attans att den inte ville stanna. Du behöööver inte vara så jättelik din mor (om jag nu minns historien rätt).

För övrigt - sitter här och tycker inte att det är ett dugg synd att några av mina nygjorda havreflarn flöt ihop så att de inte duger att servera imorgon... Varma och så där härligt sega är de. Sen tror jag nog att jag är kry nog för en liten behandling ikväll. Tur att jag inte bokade av det första jag gjorde imorse...

Måste nog röja köket på några flarn till...

• Liten med Mindre

Oms - ett digitalt flarn är skickat till dig! Mumsar i mig orginalet utan att skämmas.

Har just besökt en riktigt usel jobbsökarsida. Tycker verkligen företagen att det blir lättare när man ska knappa in alla data på deras rekryteringssidor? För på slutet lägger de alltid till "var vänlig glöm inte bifoga ansökningbrev och CV". Vad ska de då ha allt det andra till?? Och i dagens förekommande fall så blev jag skickad i loop mellan de olika frågorna, och varje gång jag kom runt så hade tidigare svar försvunnit och gick inte att återfå.
    Nä - det jobbet blev det inte heller!

• Liten med Mindre

Jag är nog ledig nästa helg också förresten. Det verkar som om bilen blir fixad här i alla fall. Möts halvvägs med den usla verkstaden. Man blir ju rätt misstänksam när de nu säger "Nä, ni behöver nog inte byta mer är det vi nämnde första gången i alla fall". Är bromsservot plötsligt helt nu eller?

Om någon funderar på att anlita verkstad i Tyresö och vill undvika en felsatsning så kan ni ju messa mig och få veta var ni INTE ska åka.

• Liten med Mindre

BS - skönt att eksemen är på bortgång

koko - ha det så gott ikväll! Jag frossade i ostbrickan när jag var på Manicini senast. Knappt jag ville se ost sedan...

Vi ska ha födelsedagskalas! Ovanligt att ha det på rätt dag. Synd bara att det fortfarande är förkylt och att tanten bidragit med lite extra huvudvärk. Nåja, det blir nog kalasstämning snart ändå. Hoppas på lite uppvaktning från maken, som får ge mig den fina kappan jag hittade.

Trevlig eftermiddag alla!

• Liten med Mindre

Vickan - det låter fantastiskt! Vi hade köttgrytan puttrande här igår, och familjen kröp på golvet runt Mindre. I alla fall så länge hon inte var fööör mammig och skulle sitta med mig. Gott med höstmysig mat efter en dag i höstsolen.

Idag har det blivit stövelshopping! Minns att vi för några år sen (!) diskuterade problemen med att hitta passande stövlar - mitt problem är de stora vaderna. Men ÄNTLIGEN hade skoaffären i centrum förstått detta, till skillnad från de flesta andra, och tagit in ett gäng med XL (och XS) skaft. Tyvärr satt den inte så skönt i övrigt, men jag hittade ett par i en nyöppnade ECCO-butik, som satt ok och hade gott om plats över vaderna. Så nu ska jag leta fina kjolar o klänningar att kunna ha.

Förkylning och tant är på tillbakagång, inflammation runt visdomstand är på uppsegling, och det är 2 veckor kvar hemma. Gulp!

Trevlig kväll alla!

• Liten med Mindre

Vickan - det är Crispin hos oss som tagit in ett antal modeller med XL skaft.. Men Ecco hade ju som sagt ett par med.

FruLlis - tills det tar igen (för det kommer det göra) får du vara glad åt att ni (förhoppningsvis) har trevligt i fabriken. Vissa måste ju hitta dit först för att ens kunna diskutera nr 2. Nåja, vi är i alla fall överens båda två att vi ska hitta dit. En av oss måste bara dra ut näsan ur väggen och sluta gå in i den, och en måste rent generellt gaska upp sig och se möjligheter istället för svårigheter med livet...

Ojoj, ska nog fortsätta mina djupa funderingar i sängen. Tack och lov tror jag att den efterhängsna tröttheten börjar ge med sig efter 2 månader, trots förkylning och allt.

(Kanske är hög på shopping-endorfiner )

• Liten med Mindre

japp - en extra timme i helgen. Får väl börja ställa om bebisens vanor nu. För hon är i alla fall ett litet vanedjur, om än inget stort.

Ska mata mitt lilla klängdjur nu.

Kram!

• Liten med Mindre

Muggles - bäst att hålla i pinalerna... Gissar att vi kommer få leta överallt också snart. 1500 knappt för stövlarna. Maken håller på att sätta i halsen när jag kikar på skor med såna priser, och det inte är friluftsgrejor. Fast jag kunde ju tack och lov inte ha Gabor-stövlarna för 1800. Tyckte dock att de var lite snyggare...

MrsB, Mindre har också varit mer eller mindre sjuk sen augusti. Det är riktigt tröttsamt eftersom varje gång en ny förkylning bryter ut så äter hon dåligt några dagar och vi får mat i hela köket. Nu tar jag det lite mer med ro eftersom hon tycks sova bra ändå.

Sitter och surfar på potentiella jobb på monster.se, och får dåligt samvete för alla som verkar intressanta som jag inte orkar ta mig samman att söka. Har för dåligt självförtroende - "ingen idé..." Suck! Nåja, syftet med surfandet var ju mer att hitta yrken jag kan tycka känns ok och som passar mina kompetenser, än att hitta jobb att söka. Får fokusera på det. Inte så många nya infall dock, fast jag tycker att jag är öppen för nya saker.

• Liten med Mindre

Tinga ? har du prövat att hälla mer fett i maten, så att den blir mer energität? Så gör vi med Mindre i alla fall, och olja i vällingen också. Inbillar mig att hon får i sig mer energi på det sättet.

Izzie ? jag måste ju verkligen göra något nytt efter att flera år inte ha trivts på jobbet. Börjar igen om knappt 2 veckor...

Nu börjar äntligen min förkylning ge sig, riktigt segt har det varit. Så det finns nog hopp för er som fortfarande snorar!

• Liten med Mindre

Tinga - när Mindre var så liten så åt hon fortfarande ok, fram till 5 månader ungefär. Välling fick vi ju inte i henne förrän augusti, men maten hottade vi upp med lite exta smör och olja innan. Det kan ju sätta lite mer fart på magen förstås, vilket nog var anledningen till att vi började.

Nu har jag varit duktig och sökt ett jobb. Är det desperat eller mysko att skicka in en ansökan till en liknande tjänst inom samma företag med en annan division?

• Liten med Mindre

BS - Mindre väger ju fortfarande under 8 kg, en vikt som granntjejen nog passerade i mitten av sommaren. Och de är födda samma dag...

• Liten med Mindre

Cicci - clementiner? Är det senaste cravingen?

Och så kan jag inte låta bli att vara lite nyfiken på FruLlis tant. Må hon ha dragit åt pipsvängen! (Liksom övrigas efterhängsna tanter )

Känner mig för övrigt som världens sämsta mamma. Klämde lillskruttans finger i en skåpdörr. Den lilla handen bara slank in utan att jag märkte det, och längst in vid gångjärnen och allt. Men tydligen gjorde det mest ont i mammas hjärta, för hon grät inte särskilt länge och fingret har varit i stadigt bruk sen dess. Men ändå... Jag lider fortfarande av det.

• Liten med Mindre

Grattis till lyckad försäljning Nenne! Härligt! Nu är det bara att nörda loss på inredningsprylar, tapeter o färger!

• Liten med Mindre

Massor med kramar härifrån med Page! Hoppas verkligen att J kryar på sig snabbt!

• Liten med Mindre

Vilken lyx med fönstertvätt Lappis! Är det något att titta på?

Väntar på barnvakt här. Maken är bortrest - attans vad ensam jag kände mig igår kväll när glassen och tv:n tog slut. Måste ju iväg o cykla ikväll (kan jag locka någon med ett litet cykelpass kl 17?) och någon får hålla igång lillskruttis. Eller se till att hon inte håller igång fööör mycket.

Inte för att tala illa om lugna barn - men jag begriper inte att såna finns. Som igår, på nya babysimgruppen. Då kommer en mamma in och sätter sitt barn på en torr fläck på golvet i duschrummet medan hon duschar - och ungen SITTER KVAR???? Hur går det till? Mindre hade varit dyngsur och överallt innan jag fått igång varmvattnet. Framför allt hade hon legat och pillat i avloppsfiltret.

Och sen efter simmet planterar sagda mamma och någon till sina barn i en badbalja med lite vatten, och där sitter de kvar medan mammorna duschar. Mindre har nog aldrig suttit still i en badbalja. Gör vi något fel eller är det bara så? Kan väl tilläggas att medan dessa några månader yngre barn lojt glider med på mammas arm och plaskar på lite, så skvätter någon ut halva bassängen i skvalprännan...

Så, jag förstår er tvekan BS, för Iris tycker jag mig har förstått är bra mycket mer aktiv än Mindre, och hon har ju storleken på sin sida med. Men - med tanke på ålder och det där med jobbiga år så skulle jag inte vänta. I alla fall inte om ni tror att relationen klarar av att det blir ny ev jobbig graviditet och amningsnätter på en gång.

• Liten med Mindre

BS - har du prövat stavar att gå med? Det går att stötta sig bra på dem med, kompisen med MS använder dem när rullstolen blir fööör otymplig att ta med.

Frullan - spännande! Och ja, Cicci har många kloka kommentarer.

Cicci - resa bort låter superhärligt. Angående ses på söndag så avvaktar jag ett tag till. Måste stämma av lite saker med maken. Får återkomma i frågan.

koko - söta väggdekorationer. Vi kanske skulle försöka smälla upp några såna för att dölja hålen i väggen efter vår hylla... Fast de fäste visst inte på fiskbensväv?

Lilltjejen somnade visst om efter att ha babblad o gnölat i en timme, så jag avvaktar med väckning ett litet tag.

• Liten med Mindre

BS - lindex säljer ju också badbyxor. I alla fall till bebisar. Osäker på större storlek.

• Liten med Mindre

september - majskrokar endast som matrelaterad pyssel-distraktion vid måltid.

• Liten med Mindre

Frejis, BS o Cicci - mysigt med fika igår! Kul att träffa vänner irl, och att träffa en jättemysig Victor igen.

Sitter idag på jobbet och tycker allt känns rörigt. Tur att det är uppvärmning idag, med riktig start nästa vecka. Fick ägna förmiddagen åt att hitta skärm, kablar, tangentbord och mus. Och att få datorn att logga in på nätverket igen. Den är minst lika seg och svårflirtad som jag. tur att folk är trevliga och tycker det är kul att jag är tillbaka...

Saknar Mindre nåt otroligt nu bara för att jag står här...inte lika skoj när jag är hemma och torkar matkladd för femtielfte gången på en dag. Fast idag fick mormor och morfar ta den pucken. Säkert med glädje.

Det där med matlistorna och äta-inte äta låter rätt så generellt för vad hälsoivrare förespråkar. Inget kött socker mjöl och mjölk, och sen varierande grönsaker o frukter. Klassiskt. Och etablissemanget säger att inget är bevisat. Svårt att veta hur man ska förhålla sig. Funderar i samma banor gällande att bli kompis med min mage, men kan inte besluta om det är värt att sluta med livets "mat-glädjeämnen".

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen