• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Omsan - näpp inte ett knyst från Zozos håll. jag skrev en hälsning på FB men har inte fått nån respons.

• viktualia
    muggles skrev 2008-09-22 10:01:57 följande:
    Vickan: om jag varit i din sits så skulle jag nog inte ha kunnat hålla mig för maken utan jag skulle ha pratat om hur jag känner och "spytt ur mig" allt. Jag är nog mer som Lappis där, kan inte hålla saker inne.
    Jag har otroligt svårt att hålla inne med saker, men eftersom maken inte är nån stjärna på att förstå mina flummiga grubblerier så brukar jag vänta tills de tar mer konkret form. Det är väl den största bristen i vår relation - att han inte sätter ord på sina känslor i samma omfattning som jag. Ibland får jag ryck och "övar" med honom men rätt ofta orkar jag bara inte. Under tiden ältar jag problemet med er här eller på annat sätt.

Alla metoder är ungefär lika konstruktiva - dvs inte alls.. mer än att jag lättar på trycket. Jag ältar ju i cirkelresonemang.... hela tiden!

Slutsatsen just nu: Jag ska försöka låta bli att grubbla så mycket och bara njuta av tillvaron och sex med maken när det passar oss. Till helgen lär det vara dags för äl och då lär det ändå inte bli något... allt för att slippa chockprojektet igen!
  • viktualia

Joorå här är allt helt okej. Jobbar så att jag blir helt matt men som tur är så är jobbet sanslöst skoj!

Idag har jag tex varit ute på "utflykt". Stod en stund ute i en liten by och njöt av sanslöst vacker utsikt och strålande sol. Sämre kan man ha det på jobbet!

Dessutom firar mitt körkort ett år idag! Tjohooo!

Barnprojektet däremot går på diskret lågvarv. Ids inte försöka på allvar utan jag tänker att vi får testa med mjukstart - dvs inte jobba på att pricka äl.

• viktualia

AM - det går ju inte att lägga kommentarer på din nya blogg om man inte har användarkonto på samma bloggsajt som du... tristigt!!!! Jag som skulle skriva att jag också bloggat om ättika... hm....

Frejis - japp, jag firade det genom att köra bil på arbetstid!!!
    Hur är det med livet själv egentligen? Förutom farliga saker som tentor och bebisfabrik?

• viktualia

Jag stormade runt i en hyrbil.... det var ju på arbetstid!! Men komiskt nog råkade det bli en V50 som hyrbil också!

Jaa det var duktigt att släppa taget om karriärplaneringen.. det har jag INTE lyckats med nånstans överhuvudtaget.. ehum....

• viktualia

V50 är helt ok att köra - både som diesel (=hyrbilen) och som bensin (=vår vrålstarka begagnade bil som är ny för oss)!

Klok polare! Och japp, jag är med i klubben. Missfallet påverkade förvirringen i båda riktningarna...

• viktualia

Vi har just gjort oss av med en S40 - pigg motor var det i den! Nu har vi en ännu piggare motor.. fniss fniss... 220 hk är ju ALLDELES nödvändigt... *skakar på huvudet*

Förnuftsbaserade handlingar.. ehum... jaaa alldeles för mycket förnuft och för lite känsla...

• viktualia

Frejis - trevlig att pladdra lite. nu är det sovdags snart här... är verkligen sjukt trött!

Ha en mysig helg allihop!!!

*kram*

• viktualia
    Lapinette skrev 2008-09-27 11:46:27 följande:
    Är inne och klistrar in nennes fontängorgasmkaka och hittar i dokumentet även muggles laxrecept, Viktualias fiskrecept och så lite andra recept döpta efter tjejer på den andra tråden. Det blir absolut en BT-receptbok i framtiden .
    Va??? Ha ha ha! noll koll! har jag bidragit med fiskrecept?!?! *nyfiken* det hade jag helt glömt bort!
Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen