• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Förtydligande: jag tycker att det är skoj med Abbamusik men Mamma Mia-storyn var för trivial för min smak..

• viktualia

Brudsommar - inte en ANING... jag undrar samma sak... hur långt efter mf:et ska man anta att det dröjer innan nästa mens. Jag läste på lite i samband med mf:et och drog slutsatsen att kroppen ska få vila tills nästa mens har passerat....

...och ärligt talat behöver nog knoppen också vila... måste försöka samla mig mental och ladda om.. inte helt lätt... just nu känner jag mig mer lättad än besviken över att det blev mf och det är det ju rätt lätt att få skuldkänslor över....

...och för att vara på den säkra sidan är hela hösten FULL av jobb och skojiga fritidsaktiviteter av olika slag... hm...

• viktualia

jag började blöda på torsdagen och slutade på tisdagen. sen dess (en vecka sedan) mår jag helt prima och som vanligt.

hur det känns... försök till svar skrev jag i inlägg 848.... snurr snurr

*kram*

• viktualia

Tinga - du behöver inte alls känna press att skriva här! Vi hejar på i bakgrunden och hoppas att sönerna, maken och du får må bra!!

Själv - undrar jag väldigt över när jag ska börja tro att mensen ska komma... snurr snurr! Mf är förvirrade saker!

Träffade en kompis och lunchade idag - HIMMELENS skönt att prata av sig.. går ju runt och tiger på jobbet... rörigt!

• viktualia
    Tinga skrev 2008-08-28 22:53:10 följande:
    Vickan - med tanke på vad du skrivit vet jag knappt om jag ska beklaga ditt mf. Men jag skickar en kram iallafall; det kan man aldrig få för många av. Och jag ser det absolut inte som en plikt att skriva här; det är bara roligt.
    Näee du.. jag vet inte vad jag hade svarat nån som hade utttyckt sig som mig.. beklaga mf:et kan man möjligen göra för att det gjorde sjukt ont.. men näe... *skakar på huvudet*

Hoppas att du får känna dig som världens bästa mamma åt Piff och Puff, för det är du! Själv undrar jag mest när mensen dyker upp och vad livet har för överraskningar på lager!
  • viktualia

pip!

Nu är mf:et avslöjat för närmaste vänkretsen, himla skönt att få säga det och åååå vad lycklig jag är över mina goa vänner.

Träffade bland annat kompisen som fick barn nr 2 i gravvecka 28. Nu är ungen 5 månader och föräldrarna är SJUKT slitna av all kamp. Ungen mår bra men all utveckling går i ultrapi... huuuu så jobbigt!

• viktualia

På torsdag är det tre veckor sedan missfallet började så veckan därpå får jag väl börja fundera över om inte mensen borde dyka upp.

Själv - har jag varit på lagom galen turné under helgen! Störtnajs! Maken var iväg på sitt håll. Hans hyfsat täta pappa har just kommit på att båda sönerna är på g att köpa bil och att detta borde sponsras.... så troligen får vi i stort sett summan som täcker kostnaden för en V50... maj goooodnäääs! Chockad och djupt tacksam!

• viktualia

Helt NY bil räcker inte pengarna till, men en schysst begagnad blir det nog. Och bilbytet ska ske så fort som möjligt. Vår nuvarande fungerar nämligen bra just nu, men det är en tidsfråga innan den börjar krångla = dags att sälja!

Kram på er!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen