• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

JAG har PLUSSAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JÄVLAR vad skraj jag är nu!

SHIT alltså!

aaaaaaaaaaaaaa

bf blir på min födelsedag dessutom

aaaaaaaaaaaaaaa igen

*darrar och fattar inte att det är sant*

• viktualia

Nenne - världen är SÅ orättvis!!!! Och jag är mest chockad! Hade inte hunnit vänja mig vid tanken

• viktualia

Kära Bitterfitta! Du har verkligen HELT rätt. jag ville inte ens och inte kommer det speciellt vältajmat i min förvirrade värld. Men tydligen var just jag begåvad med en stor nåd att få bli gravid på första försöket, ingen vet ju hur den här historien slutar.. men utgår vi från att allt går bra så är det verkligen en större nåd än något annat jag varit med om.

Och tillvaron är SJUKT orättvis.

• viktualia

Nenne - naturen är ju rätt pantad som kör med chockterapi och låter folk som inte är beredda gå in i sitt livs största förändring... *skakar på huvudet*

Telis - under veckan som gått har jag nog hunnit samla ihop mig och tankarna någorlunda. Jag tror inte heller att jag kommer ångra mig, ju mer jag grubblar desto mer inser jag att tjaaa varför inte?

hm.. tjaa sura över det hela kommer jag tex att göra från och med onsdag då maken och jag befinner oss på Sardinien och jag inte får dricka vin.......

• viktualia

Izzie- jag håller mig i bakgrunden... dvs roar mig med att vara hantlangare åt maken som tapetserar hallen.. ett SJUUUUKT knöligt projekt på grund av konstigt tak, div rör och element..

tack för alla grattis. Och som sagt, velpottan det ÄR jag.. men nu sitter jag här på min pottkant. Inser att alla år med p-piller och halvåret med kondom troligen var bra - eftersom det tog på första försöket sen.

• viktualia

Grubbel grubbel

Jag är i vecka 5 just nu. Frågor till expertpanelen:
    - Hur mkt alkohol har ni tillåtit er vid den fasen i graviditeten?
    - Ska ju ut och resa, borde man kolla försäkringar och annat spännande?
    - Nåt annat överlistigt ni vill upplysa om?

• viktualia

Vännerfan - undrar om inte maken och jag på sikt fattar ett drastiskt beslut och drar närmare någon av våra resp föräldrar. Vore ju övernajs med lite familj och andra nära omkring sig.

Till slut föll jag dock för trycket och insåg att det inte är nån idé att vänta på att ALLT ska vara EXAKT som jag vill, helt enkelt därför att det inte kommer att hända.

Så nu sitter jag här. Gravid och med fast anställning med 75 minuter pendling enkel resa. Det får gå.

• viktualia

Cicci - tackar!

Och jag håller HELT med om att den här tråden är OTROLIGT viktig! Jag skulle ALDRIG har vågat bli gravid utan allt prat med er! Maken har fattat detta och inser att det inte är nån idé att tjata på mig att sluta hänga vid datorn. Han är er evigt tacksam och det är nog även den lilla människa som växer inom mig *gaaaaaaaaaa vad läbbigt det där lät*

• viktualia

För övrigt kan jag bidra med ett gäng mer el mindre störande symptom:

- nåt som liknar mensvärk
    - är kissnödig HELA tiden
    - sanslöst mycket hungrigare än vanligt...

• viktualia

junilejon - trist att vara ensam med sonen på din 30 årsdag - men kan du inte dra iväg hem till nån?!?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen