• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Telis - hoppas VERKLIGEN att du kan få bli av med cystan fort!

Nu har jag läst ikapp. Läste bland annat om MrsBs referat av Koko som hade skrivit om vilken typ av unge det skulle bli beroende på var den var tillverkad.

Jag blev på smällen efter en het stund på vår gästsäng som står på vinden - nån som vill dra nån slutsats av det?!?! *fnissar*

Har just berättat för de blivande farföräldrarna... de blev glada men är nog rätt chockade... fniss fniss! Det är jag också!

Jag råkade alltså höra till kategorin som behövde ett enda skjut för att bli gravid, det måste skett dagen före eller samma dag som jag hade ÄL och pricksäkerheten var tydligen hög... Skräckblandad förtjusning är nog min säkraste beskrivning av det hela. Och jag ger fortfarande FruLlan HELT rätt i att om jag hade fått bestämma själv hade det tagit ett decennium till!

• viktualia

Är fortfarande hemma hos sväronen. När jag var på dass för en stund sedan kom en massa blod. Fick gå upp och hämta en binda som jag påpassligt hade i handväskan. Dassbesök nr 2 = mer blod.
    Har ont i magen a la mensvärk modell otrevlig och är mest av allt frustrerad över att jag inte är hemma. Makens kusin med familj kommer troligen i em och dem har jag aldrig träffat. Vill bara förstå vad som händer och vara IFRED med maken.

*förtvivlad Vickan fattar inte vad som händer*

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-08-14 09:47:08 följande:
    Ärligt, vill du vara i min, Lappis, Frejis, Gosnosen och Telis situation frivilligt?!??! Jag lovar, man vänjer sig inte eller blir mer motiverad - man blir bara knäckt. Men du kanske menar att du hade velat _vänta med att försöka_ i 10 år till...? Hur aom helst, häftigt att få berätta för era föräldrar! När ska ni berätta för dina? Och hur? Hur har ni andra gjort? Eller för era män, för all del? Bara sagt det eller gjort en grej av det?
    Nu vet jag ju varken ut eller in efter blodet som kommit men om vi utgår från att jag fortfarande är gravid:

Första frågan: Nej, jag vill inte vara i plussjagargänget i åratal. Givetvis inte.

Och jag vet FORTFARANDE inte säkert att jag verkligen VILL ha barn. Nån gång är även tvärsäkra Vickan en velpotta. Typ nu.

Vi berättade för hans föräldrar igår, vi bara sa det. Mina kommer få veta det imorgon. Men just nu vet jag inte vad jag ska säga...

Sista frågan: Maken visste att mensen var sen. Jag testade ju negativt först en gång och sen bestämde vi en ny testdag. Han var helt med och såg testet direkt när jag kom ut från dass. Inga hemlisar/överraskningar/romantiska projekt.
  • viktualia

Nu har jag pratat med sjukvårdsupplysningen och blivit lite lugnare.. men som sagt jag vill vara HEMMA och inte här... gaaa urk!

Sköterskan på sjukvårdsupplysningen sa att jag måste ringa bm hemma i hålan (ska åka hem till hålan senare idag) imorgon för att kolla läget, om det inte blir värre med värk eller mängden blod.

Och Nenne - lättad över att det ev är missfall.. näee det är jag inte.. mest skraj.

• viktualia

Telestubben - tack för kramarna! Skickar ett stort gäng tillbaka!

Och som maken sa - vilken tur att vi hann hem till Sverige innan detta hände!!!

• viktualia

usch... jag har gömt mig framför svärmors dator och har ingen lust att gå ner och umgås igen.. men nu får jag nog snart göra det.. visar sig när jag återvänder till BT, ska försöka få maken att krångla oss härifrån så tidigt som möjligt.. men det är lite krångligt med tanke på div planer..

tur att ni finns! tack för alla kramar!

/en rätt ynklig Vickan

• viktualia

Vickan är nu hemma i hålan. Och jag tror att jag gett upp hoppet. Blöder rejält med några små klumpar och tror att det är kört. Ska ringa till min lokala bm imorgon och förhoppningsvis få veta mer om vad som pågår.

*suckar*

• viktualia

Brudsommar - näpp, inget akutenbesök. Jag hade ju ett långt samtal med en klok sköterska på sjukvårdsupplysningen och fick klart för mig vad som kan föranleda behov av akuten och vad som bara innebär att jag behöver kollas av bm.

• viktualia

Näpp jag har min sista semesterdag imorgon så jag är hemma. Skulle egentligen på miniturné men ställer nog in det. Just nu har jag skitont och undrar stillsamt hur jag ska lyckas sova... blöder gör jag fortfarande och nääääe detta är inte skoj!

• viktualia

Näpp hörrni... här blev det missfall. Nu har jag just sett en stor blodklump i toa när jag kissade och just nu har jag rejält ont. Har pratat med sjukvårdsupplysningen (tack gode Gud för att de finns) och fått numret till gynjouren i mitt landsting. Få se om nuvarande värktabletter hjälper och jag får sova, eller om jag måste till akuten i alla fall...

... jag röstar för att jag får sova!!!!!!!!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen