• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Telestubben - massa kramar idag också!! det var himla länge sedan vi sågs och just nu skulle jag verkligen vilja ge dig en jättekram!!!!Hug 3

BS - Grattis grattis!

Omsan - trist för jobbarkompisen att hon vaknat så sent.. hm.. jag ska inte hamna där.. lovar.. nästan...

• viktualia

Page - hoppas verkligen att transplantationen funkade strålande och att J får må strålande från och med nu!! Och att du lyckas lämna din fantasivärld och ramla över något drömjobb!

FruLlis - jo det är klart att vi har pratat om barn hit och dit. Men alltid med ett rätt långt tidsperspektiv och sällan på temat "nu kör vi". Strax före att jag plussade i somras så hade vi ju kommit fram till att det var dags (efter en lång diskussion). Missfallet gjorde mig sanslöst snurrig eftersom känslorna efteråt kändes ganska förbjudna - mycket lättnad och alldeles för lite besvikelse...

Nu har jag kommit till nåt slags jämnvikt med mitt velande. Vi har oskyddat sex men utan att ta nån större hänsyn till ev äl. Så nu får det bli lite "hoppsan" över det hela. Mer målinriktat plusjagande får vänta. Under tiden grubblar jag som vanligt mer än vad som är nyttigt, men vädrar bara det här... tror att jag skulle bli idiotförklarad om världen visste hur mycket jag funderade... men men.. slutsatsen är nog att jag vill ha barn även om jag är hyfsat skraj för förändringen.

Och det jag oroar mig värst för är inte mina hobbyprojekt utan jobbet, pendlingen och engagemanget.... känns inte optimalt med drömjobb som kräver vansinnigt mycket energi inkl 2,5 h restid per dag i kombination med små barn... hmmm......

• viktualia

Tinga - jag tyckte att huset såg hyfsat fräscht ut... det ser ut som att man mer eller mindre kan flytta in där. Kanske kan ni förbättra slarvigheterna efter hand sen...

Start september - Visst kan det vara så att man, när barnen väl finns, prioriterar helt annorlunda vad gäller jobb.. men: det finns inte några vettiga jobb till mig här i hålan så oavsett lär jag pendla ELLER så får vi flytta på oss.

Och en vanlig arbetsdag drar jag 6.20 och kommer hem 18.40 - då har jag jobbat 8 timmar plus haft en timmes lunch...

• viktualia

mugglan - näpp det går inte. har ett jobb som kräver min närvaro största delen av tiden. är samhällsvetare/byråkrat och förväntas tex svara i telefon under kontorstid.... allmänhetens galna frågor osv.

• viktualia
    Frejis skrev 2008-10-13 11:55:17 följande:
    Vickan - jag undrar lite om det finns några djupare anledningar till varför du är så tveksam till barnprojektet. Man behöver kanske inte alltid gå i psykoanalys för att få reda på det men jag undrar vad det är som du är rädd för och hur föreställer du dig ditt liv om du får barn. Det är kanske där en del av svaren finns.
    Jag är rädd för att hamna i en vansinnig och ohållbar vinkelvolt där pendlingen känns omöjlig, jobbet bara betungande och livet i hålan fullständigt ohållbart. Eller att maken får ta hela ansvaret och jag "missar" ev barns uppväxt. Eller något annat otäckt och ohållbart.

Måste tacka er för ert engagemang i mina grubblerier! Några svar:
    Nej - på min arbetsplats får vi inte några mobiler, kan inte logga in på jobbets nätverk/mail utifrån eller kan jobba på distans. Stället jag befinner mig på är från en annan tidsepok, där datorer betraktas som skrivmaskiner i första hand. Bisarrt men tyvärr än så länge sant. Och därför är distansarbete närmast omöjligt, eftersom man inte kommer åt jobbets info utifrån. Jag bedriver så många förändringskampanjer att ni skulle bara veta... en av många frågor handlar om just detta.. men den här aspekten får vänta tills vi får ett internt nätverk/intranät värt namnet...
  • viktualia

Liten - vilket HUS!!! gaaaaa SÅ mycket renovering skulle inte jag orka med... *pustar högljutt*

• viktualia

Vänner - japp jag framstår också som SJUKT företagssam och modern... fniss fniss...

för övrigt kommer jag till "din" stad imorgon och stannar till torsdag em - dock med ett galet schema... får väl vinka åt nåt lämpligt håll?!?!

• viktualia

Vänner - jag inboxar dig....

Page - *asgarv*... jag vet... det där därför jag är så sanslöst trött... för att jag drar igång allt och inget..
    Tyvärr ingen tripp i din riktning.. vore ju skoj att ses men min almanacka är ett skämt!!

• viktualia
    Page skrev 2008-10-13 20:31:23 följande:
    Synd, men jag kommer gärna och tittar på ditt nya hus om jag får. I år alltså...
    Min almanackas vanvett slutar strax efter allhelgona.. så föreslå gärna en tidpunkt då nån gång så kanske vi får ihop det?!? Du skulle ju kunna ta tåget från din stad till min grannpyttehåla så kan vi bruncha där och sen får du se huset! Övernattning ingår om så önskas!
Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen