• fru AM

Ännu en tur med barnkarusellen

Nenne: Ang. jobbet: skulle nog ha tagit det! Det är bra att ha något att syssla med ... Samtidigt skulle jag ha fortsatt leta efter ett heltids. Är det något som har med din tidigare yrkeserfarenhet att göra? Det KAN ju hända att företaget inser att de behöver mer än 50% och då är du ju där!

Kul ändå att det händer något!

• fru AM

BS: Har alla grav-kläder kvar! Men tänker nog toppa med något fint! Jag bor ju ett chihuahua-kast från mammaklädsesplanaden Karlavägen så jag kommer inte kunna låta bli ...

• fru AM

Samtidigt så borde jag ju inte ta ut ngt i förskott - eftersom jag är katastrofbenägen så minns jag mycket väl vad JÅ sa om risken för missfall när man är i min ålder (och nu är jag 2 år äldre än då ...). Det är ju trots allt 33 vekor kvar eller nåt. Ska till MVC 3 oktober i alla fall.

• fru AM

Den där symptomlistan borde avskräcka alla! Tänk om mans kulle få alla symptom - vilken skräck!

• fru AM

Tack alla för grattis! Ni är så gulliga!

Cicci: Du frågade hur vi lyckades ... ja, vi hade några kämpiga veckor med varannandag-sex (fast vi fuskade någon gång och drog på det ytterligare en dag ...). Jag hade, p g a min jätte sega cykel senast, ingen aning om när ÄL var. Så vi hade helt enkelt otrolig TUR!

_koko_ skrev 2008-09-16 08:09:33 följande:
    Däremot, och nu blir det lite privat , får jag ont i yttre blygdläpparna ibland nu under mens, nån som hört talas om det???
    Jag känner igen det! Får liksom lite kramp där under mens
  • fru AM

BS: Skönt att Iris ätit lite! Du ska se att hon är som vanligt i ett nafs! Det är nog bra om hon är hemma från dagis. På vårt dagis är barnen välkomna tllbaka när de äter & sover som innan samt orkar med tempot - det är en ganska bra regel tror jag.

Ang. BF-datum ... jag gjorde en uträkning på någon sajt och fick 14 maj (med hänsyn till något längre menscykel - fast inte så lång som 45 dagar). Måste nog be att få göra ett VUL så jag vet hur långt gången jag är med tanke på NUPP, ev fostervattensprov osv

• fru AM

Tack Tinga! Hur går det med grabbsen?

Junilejon: kul med nytt hus!

• fru AM

Haha - en av mina mammakompisar måste vara smygläsare i tråden! Fick just ett grattis-sms ...!

• fru AM

BS: Jag frågade inte om hon läst det i tråden. Men det måste hon gjort. Hur skulle hon annars ha vetat!? Det lustiga är att hon också ska få en till ungefär samtidigt!
    Hon kanske läser nu ... Hej! Grattis!!!!

Lyckades få en återbudstid för VUL hos JÅ på Mama Mia imorgon. Så jag vet hur många veckor det handlar om vid inskrivningen!

BS igen: Vad duktig Iris är med pratet!

• fru AM

start sept: Brukar och brukar. Vi hade vår första bröllopsdag för två veckor sedan. Han fick en skjorta. Efter ett år firar man ju bomull, två pappar, tre läder osv - tänker hålla mig till den listan i möjligaste mån - tror jag!

www.evaw.se/Brollopsdagar.htm

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen