• fru AM

Ännu en tur med barnkarusellen

Ang. bröstmjölk: Enligt Louise Hallin är bröstmjölk "flytande vävnad" så då hajar man ju varför sår läker ...

• fru AM
    muggles skrev 2008-09-02 14:05:32 följande:
    AM: känns snart som att du och jag tar all bandbredd här inne idag - ingen annan får chansen
    Ja - det gäller att hålla sig framme!

Livia väger tyvärr bara 12,2 och är 2 år om två månader. Har blivit ordinerad mer fett.
  • fru AM

Mugglan: Bärsele: Jag tycker Baby Björn är jättebra när barnet är litet upp till 6 månader ungefär, sen blir det för tungt att bära så. Jag har hört mycket bra om ett annat sele som man kan ha länge och använda på olika sätt (bra om svägerskan ska vara rädd om sin arm långsiktigt): www.smaknyten.se/butik/ergobaby-carrierbaersele-p-7.html

• fru AM

Åh Zozo - hoppas du snart får komma hem!

Muggles: ser att andra hann före mig med skickande av länk (var ute och åt lunch)

Liten: Vilken viktökning Mindre har presterat! Grattis! BVC kommer väl skälla på oss när jag går och väger Livia vid 2 år. Hon verkar bara växa på längden ...

• fru AM

Härligt att läsa MSW! Just det där ögonblicket när man plötsligt är tre i stället för två i rummet (bortsett från all personal förstås) är helt magiskt. Kram!

• fru AM

BS: Nej vad arg jag blir på Iris dagis! Hon har ju precis börjat - inte ska hon sitta ensam och deppa medan de andra är någon annan stans. Det är väl klart att de får ta med henne till sitt hörn var de nu är. Det är ju upp till pedagogerna, som de så hödtidligt kallar sig, att aktivera de barn som är på dagis. Ända tills de går hem. Sedan KAN det ju finnas barn som gärna strosar iväg och är ensamma - men Iris är för liten och ny för det. Säger som Piggelin: ta upp det med föreståndaren (eller den verksamhetsansvariga på avdelningen) och föreslå gärna att de trollar fram lite uteleksaker som lämpar sig för barn i Iris ålder.

BH-problem. Jag har inte samma utmaning när det gäler BH som du BS - men har du varit i BH-affären Gustaf Mellbin i Gamla Stan (Västerlånggatan)? De är superproffsiga där och är jättebra på att hitta den perfekta BH:n till alla byster!

Nenne: Du gör oss galna! Ro hit med chokladkaksreceptet så kör jag det med din signatur på bloggen. Passar ju perfekt såhär till helgen (med fontänorgasmer och allt)!

• fru AM

TAck Nenne! Nu har jag iallafall en orgasm säkrad i helgen! Lycka till på akupunkturen! Kram!

• fru AM

Hej allihop! Vad ni kacklar på! Trodde inte mina ögon när jag hade 13 sidor att läsa ikapp - sen igår!

Jag börjar tro att det är något allvarligt fel på min kropp. Förmodligen har min ägglossning klappat ihop och stängt butiken. Idag är det dag 41 och ingen mens. Har dock haft lite mensvärk till och från i två veckor. Samtidigt har brösten blivit större och jag har blivit överlag smalare. Knappast en bebis på gång då ... snarare en konstig metamorfos - kanske håller jag på att förvandlas till en könlös Barbie (eller snarare Barbies mamma)?

Har bestämt mig för att boka tid hos allas vår favvo-gyn Jan-Åke så han får säga vad som står på. Kanske kan man få en skopa hormoner eller något.

Kanske väntar jag till dag 45 då mensen komm förra gången ...

Dagens egoinlägg ...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen