• Frejis

Ännu en tur med barnkarusellen

Grattis Saffranin!

Brudsommar - det svaret som du fick från hälsovakten lät så komiskt. Hoppas att det fungerar bättre än den andra sidan.

Cicci - japp, det är helt säkert, blödning med klumpar och mörkt rött (sorry för detaljerna!).
    Tanten är mycket snällare den här gången än vanligt så jag slipper överdosera Ipren för att mildra det onda i magen. Kan nog inte påminna mig om en mens med så lite smärta (peppar peppar!) faktiskt.
    Hoppas att äppelkakan går att äta. Själv har jag gjort äppelpannkakor idag (och överätit så klart så att man kan sitta och jäsa framför datorn)

Koko - ett fint äpple!

Har läst på lite och försökt förstå varför det inte tar. Carl von Linné kliniken hade ett svar som iaf jag kan tänka mig att köpa, att embryot som ser perfekt ut på utsidan egentligen inte är så bra inifrån och att det helt enkelt slutar dela sig. Hm, skulle behöva Lappis bidrag i dessa funderingar, hon har ju ett liknande problem. Det skulle ju underlätta om man kunde veta hur många fler försök som krävs eller om man kan lägga ner redan nu.

Min mamma sade idag att hon ville komma på besök i mars för att se den eventuella magen, men nu när det inte blev något får hon komma hit och hälsa på ändå.

• Frejis

Lapinette - välkommen hem! Hoppas att du haft en trevlig semester

Trist med temperaturdippen och tantens eventuella ankomst. Det vore ju trevligt med positiva överraskningar någon gång.

Såg att ni diskuterade ÄD, insemination när kvinnan är ensamstående och adoption. Som många har skrivit tror även jag att man utgår från egna erfarenheter och att man kanske handlar annorlunda när man själv står inför valet.
    När det gäller insemination tycker jag att det är helt ok, till och med mycket bättre för ett barn att bli uppfostrad av en ensamstående mamma än av en man och en kvinna som bråkar varje dag, avskyr varandra och är ihop bara för att man bör vara ihop (det finns fler anledningar, men jag orkar inte skriva ner dem, ni förstår nog vad jag menar). I väldigt många situationer är det bättre för ett barn att leva utan en manlig "förebild" som kanske är otrogen, super, kommer hem mitt i natten och struntar i familjen. Sedan finns det ju alltid individuella situationer och val, men det är en annan story. Tänkte bara skriva ner den här funderingen så att vi inte börjar idealisera familjelivet

• Frejis

Koko - stor kram till dig. Trist med att behöva bli besviken hos JÅ, tycker att det är oerhört dåligt att avfärda patienter på det sättet.

• Frejis

När det gäller min senaste ivf är jag helt övertygad om att jag har fått ett tidigt missfall. Det beror på dels alla symptom som jag hade och som plötslig avtog (samma hände den gången jag blev gravid), dels på den hemska förmiddagen i onsdags då allting stöttes bort. Den smärta vill jag inte vara med om igen det är det värsta som jag har varit med om hittils.
    Som det känns just nu kommer det inte att bli några fler ivf försök och de två frysta embryon har det bra där de har det. Usch!

• Frejis

Tack för alla kramar!

När det gäller tråddejten: vi ska på fest nästa lördag, men söndag går bra för min del. Inte alltför tidigt dock

Liten - förkylningar tenderar ju att bli bättre under dagen. Jag tror att du nog inte kommer att ångra dig att du gick till ansiktsbehandlingen, det är skönt!

Jag drar med mig maken på en session med kroppsinpackning på söndag, premiär för hans del!

Havreflarn - gott! vill också ha

Är för tillfället irriterad på min nya Nikonkamera eftersom jag inte kan överföra bilderna till datorn. Ej kompatibelt med Windows, grrrr! ungefär lika roligt som att hålla på med bilverkstäder fast kanske något billigare.

Lappis - även om det är jobbigt så tycker jag fortfarande inte att barnlösheten är det värsta som kan hända. Men som jag känner nu vill jag inte fortsätta försöka med fler ivf:er eller återföranden eftersom det inte tycks hjälpa just i mitt fall. Det fungerar ju någorlunda okej med själva befruktningen och det fäster till och med, men sedan är det kört. Kanske ligger felet i själva embryot eller så är det psykosomatiskt (don`t think so men måste retas).

Nu kommer en riktig egoförklaring: tänkte ta i alla fall en skön paus, spendera pengar på min egen njutning , gå klart utbildningen och skaffa mig ett jobb, allt detta inom 6-8 mån. Sedan får vi se.

• Frejis

Inga fler planerade försök så som det känns just nu, men det där med känslor brukar ju förändras med tiden *jo, jag känner av dina puffar Lappis* Det är nog den här tidspressen och maktlösheten som jag inte gillar, därför känns det helt rätt att pausa. Sedan får vi se om det blir tillfälligt eller för gott, jag hänger nog kvar här under tiden.

Att familjen inte känns komplett håller jag med om och jag tror att man kommer att känna av det ännu mer senare i livet. Knepigt!

Lappis, det vore kanske nyttigt med en whisky till örterna? brukar kalla det desinfektion invärtes, fungerar ibland finfint!

• Frejis

Häll på att läsa ikapp och såg att jag var efterlyst. Här är jag i alla fall

Det fungerar alldeles utmärkt för mig, söndag 13.30 Sturegallerian. Jag kommer! ;-D

Har en del kommentarer när det gäller vår tidigare diskussion om ÄD, insemination etc., men tänkte visa att även jag kan ha en gnutta självbehärskning Avslutat är avslutat, punkt.

Ser att många av er är rejält förkylda, samma här, jobbig snuva och ont i halsen har jag haft i kanske en vecka. En seg förkylning som inte riktigt bryter ut, men vill inte heller gå över, man känner sig varken helt frisk eller sjuk.

Liten, grattis i efterskott? Blev det någon kappa?
    Fint med stövlarna. Hade faktiskt ingen aning om att även vadomfånget (konstigt ord!) har storlek. Men nu vet jag bättre.

Lappis - tråkigt att tanten kom Kommer ni att göra ivf nu eller bli det FET?

Telis - en jättejättestor kram till dig! Det låter roligt med era resor, ska nog smygläsa i resetråden när du skrivit reseberättelser.

Cicci - såg att du skrev att ni behöver en femma. Bostadspriserna går ju sakta ner, men det hjälper kanske inte så mycket när man sitter med en lägenhet som ska säljas om den inte är köpt för många år sedan till ett s k underpris i dagens värld. Tycker själv att det finns så jättemånga stora lägenheter ute i innerstan i höst; vi köpte vår för tre år sedan och det här utbudet kunde man inte drömma om då.
    Hur länge ska ni vara i Dubai? Det låter härligt
    Grattis till det fina vul:et!

Hm, vad har jag glömt att kommentera nu? Tycker att det skulle vara lättare att skriva kommentarer direkt när man läser inläggen.

• Frejis

Fick ett ryck och gick till SATS för att få igång min stela förkylda kropp. Det gick enligt förväntningar och som det kan gå när man inte motionerat på tre veckor. Men nu är det iaf gjort!

Liten - fina stövlar, klassiska, men ändå lite tuffa. Gillar dem, men så gillar jag också Ecco.

Lappis - oki, då vet jag när jag ska hålla tummarna.
    När det gäller resetråden är jag nog väldigt trögstartad. Samma gäller mode, det tar ofta ett par år för mig att komma igång och acceptera förändringar om de är mer radikala.
    Sedan har jag periodvis ingen tid för att skriva och ett par sådana månader börjar om ett par veckor (praktik på utbildningen). Men jag hälsar på er någon dag, det är säkert!

Det finns ganska snygga julstjärnor på Åhlens och i år har de kommit med ett par nya modeller med lite annorlunda mönster. De är iaf rätt så klassiska och enkla, men känns relativt moderna.

• Frejis

En megastor kram till Page! Hoppas att maken blir frisk snart, det lät jobbigt med lugninflammationen.

Brudsommar - när jag läser ditt inlägg tänker jag igen att det skulle vara mycket praktiskt om livet hade facit. Jag tror dock mycket på det som AM har skrivit, att det skulle kunna kännas lättare. Jag tror också att det handlar om hur mycket ni vill ha syskon till Iris och om ni vågar/vill ta risken att det kan på olika sätt bli besvärligt.

Mm, det var mina funderingar, men jag pratar kanske strunt, vem vet *hur gör man nu de här rosa varelserna med ögon som rullar, jag lär mig aldrig*

Jag har iaf ryckt upp mig blev irriterad på mig själv igår och tyckte att det var dags att sluta spela offer, jag är ung, än så länge frisk, men kan kanske inte få barn, so what? *ungefär så resonerar jag iaf* så nu blir det en frysåterföring i november och ett nybesök på St Göran någon gång då också så att man kan köra igång med en ny ivf i januari februari nästa år. Lappis, du är väl fortfarande med mig?

Och tack för alla puffar och knuffar, är helt blå i kroppen, men det hjälpte!

• Frejis

Tack Nenne Jag kan!

Hm, vilken svärfar du har!

Lappis - FET någon gång vecka 48, det stämmer bra. Förutsatt att min mens kommer i tid och att cykeln inte har blivit rubbad efter senaste ivf:en. Så vi blir nog hyfsat synkade, hoppas jag.

Det är ju trevligt att USA tänker på sina medborgare medan den svenska regeringen vill att allting ska bli "rätt". Med dessa långa väntetider på 4-5 år känns inte adoption som ett vettigt alternativ. Vi har ju övervägt enskild adoption från mitt hemland och då går man direkt via MIA, men det tar ändå 2-3 år. Har också läst rapporterna som man måste skriva när man har adopterat och det var ingen munter läsning heller

Page - knepiga frågor du ställer Skulle också svårt att bestämma mig för EN sida, men sådana gruppövningar kan vara kul. Ibland väljer jag "fel" sida bara för att reta majoriteten

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen