• Frejis

Ännu en tur med barnkarusellen

När det gäller shopping har jag svårt att gilla någonting som jag tycker tillräckligt mycket om för att köpa. Kommer förmodligen att behöva en ny aftonklänning till två större födelsedagsfirande i oktober och har sett ut ett par kandidater (klänningar alltså). Totalt OT är det, men ett kärt ämne ibland

Gosnosen - jag skulle nog resonera på samma sätt som Lappis, vad har ni att förlora (förutom pengar)? Kan vara värt att prova akupunktur. Om man är en skeptiker kan man ta ett FSH-värde efter en månad eller två för att se om det har förändrats till det bättre.

Vad jag undrar över är hur det kommer sig att ni inte vill adoptera. Du behöver absolut inte svara om du inte vill.

• Frejis

Gosnosen - ok, då förstår jag. Du har nog rätt när du skriver att det är svårt att veta om man kommer att känna annorlunda om några år. Jag försöker däremot tänka att det får man ta då, vilket gör att man blir lite kortsiktig.
    ÄP planeras till nästa vecka. Försökte räkna ut vilken dag det kan tänkas bli eftersom maken har några viktiga möten, men det är omöjligt. Får se hur blåsorna "mår" på torsdag i stället.

Lappis - nope, det blev inget. Jag är både kräsen och snål för tillfället och ingenting duger, för varmt, för kallt, omodernt, alltför modernt etc. Tycker att sortimentet ser lite trist ut och sedan har jag så mycket att jag kan fortsätta vara kinkig i några veckor till.

• Frejis

Telis - det där med badrummet låter fint

ÄD- besök, står ni också i kö?

• Frejis

Ska till SATS, passar på att njuta av min sista höst som student Vilket underbart väder det är i Stockholm idag!

• Frejis

Mm, jag vet inte om jag känner mig så ensam när det gäller barnlöshet, har nog aldrig tänkt på så sätt, fast jo, det kanske jag gör. Däremot vet jag att jag har känt mig sur och irriterad på alla gravida magar och barnvagnar på gator. Då håller man på att bli knäpp så jag ogillade mig själv den dagen.

Lappis - det står mer om Åsa Jinder på DN. Intressant läsning.

Sats känns bra och jag förstår att du saknar träningen. Jag kör med stillastående (nja, nästan) träning just nu eftersom jag känner av äggstockarna just nu. Minns jag rätt att du fortfarande går på cykelklasser? Jag behöver någonting nytt att börja med som är skonsamt för kroppen (särskilt efter ÄP) och då kan ju cykling vara det. Hatar cykling förresten!

Hm, att donera ägg i frysen går inte, det blir ju fel make.

Lappis igen - känner igen "vandringarna" i stan när man försöker hitta snygga kläder. Min man kallar detta betende för jakt (efter uttrycket på jakt efter...). Jag kommer iaf att gå runt i butiker under ruvningstiden, bara för att ha någonting att göra och slippa tänka.

• Frejis

Har man ett barn tillsammans finansierar landstinget inte ivf utan man få vänta sig till en klinik privat. Lägger man till begränsningar på kvinnans ålder då faller ju rätt många kunder bort. Eller tillkommer, beroende på hur man ser det.

Jag tror att jag gärna skulle ta tvillingar. Gillar annars din tanke Brudsommar att det vore skönt att få en färdig bebis eller en ettåring (kan gärna vara lite äldre för min del, det spelar ingen roll).

Innan vi gifte oss ville vi gärna ha fler barn, 3 eller 4. Det var ju rimligt att tänka så då, för 3,5 år sedan, men jag hade ingen aning om att det skulle vara så svårt att få till det. Har börjat återkomma till ursprungtanken och det känns lite tomt att gå ner från så många till noll.
    Förresten Gosnosen så har jag kontaktuppgifter till en psykolog som sägs vara väldigt bra. Fick dessa från läkaren på Sophiahemmet.

Liten - kommer gärna med och cyklar någon gång (och dör på kuppen, är usel på cykling). Tror nog inte att det kan bli nu på torsdag eftersom jag har en extremt tidig uppstigning för att komma till doktorn plus en tenta på eftermiddag. Vilken anläggning finns du på?

Härligt väder i Stockholm igen.

• Frejis

Liten - noterar
    Tycker att det är kul med nya SATS, särskilt om man tränat länge.

På tal om SATS Lappis kunde jag inte förstå att "sure" som du skrev tidigare, betyder just sure på engelska och inte Sture, en förkortning av SATS Stureplan.

Helt OT (men ändå inte eftersom det gäller gårdagens ämne shopping - nu har jag äntligen hittat tröjan som jag skulle ha igår. Odd Molly, den är min och jag är lycklig
    *bara plusset som saknas, muttrar för mig själv. Var det nya dyra jeans som man skulle köpa eller? *

• Frejis

Lappis - pullover är ju modernt i höst, har jag förstått, dessutom är det praktiskt att ha på sig

Muggles - känner igen fenomenet när det gäller shopping. Maken tycker dock att mina shoppingfria perioder inte är så långa som jag själv upplever dem

Jag tror att Nenne skulle åka i mitten av den här veckan. Hoppas att det har gått bra för Zozo. Sweets blogg smygläser jag ibland.

• Frejis

Vad är det som kommer att hända nu, efter ÄD-besöket?

Hantverkaren verkar ha maximal otur eller så har han jobbat för mycket, eller så är han som han är. Måste vara skönt att badrummet är klart.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen