• Frejis

Ännu en tur med barnkarusellen

En knöl och öm överarm, aj! men det är kul att kroppens temperatur har blivit bra.

28+2 är ju vad jag har. De senaste gångerna har det varit exakt 28 dagars cykler, inte ens ivf:en har kunnat rubba dessa. Får se om det fortsätter så här.

Om det fortsätter på samma sätt som förut, med samma otur, så hinner vi ju med rätt så många resor, eller hur? Jag lär nog hålla på med ivf:erna till jag är 40 om läkarna inte kommer på vad det är för fel och varför det inte fungerar. Det sägs ju att upp till sex ivf:er har man samma chans, sedan går det utför.
    (måste öva på den rosa gubben)

• Frejis

Vad skulle vi göra utan dig Nenne?

Frullan, nu vill vi faktiskt ha svar på våra frågor Hoppas att tanten håller sig låååångt borta från dig! *håller tummarna*

• Frejis

Vi har ju extra cyklar här Nennelainen, det är ju bara att hoppa på!

• Frejis

Cicci, Liten och Brudsommar - tack för igår, det var jätteroligt att träffa er igen. Och så fick jag min bebisdos också, det är bra

Brudsommar - det är ju jättebra att du har börjat kunna gå lite längre sträckor för att jag tror att det är bra med motion för ryggen och hela kroppen. Du får väl simulera lite när du ska träffa doktorn så att han skickar dig på röntgen och utreder vad det onda kan bero på. Håller tummarna att det är en bra doktor som du ska träffa.

Nenne - dumma tant. Står ni förresten i kön för ivf?
    Tycker att det är bra att ni ska börja med stimulerade inseminationer, hur många ska ni göra om det inte fungerar på den första?
    När får du veta om du kommit in på Bergs?

A.M. m fl - Håller med Muggles om att Hemmets Projektledare behöver assistent och den anställningen är ju oftast ledig kan omöjligen föreställa mig att en man klarar av att sköta barnkläder lika smidigt som en tjej fast någon av er kanske är gift med en sådan kille?

Frullan - nu väntar vi otåligt på en rapport

Här är det nog ägglossning så att det har varit några dagar av hårt arbete trägen vinner eller...?

• Frejis

Lappis - det var ju en tidig träning.
    Jag har tydliga ÄL-känningar den här gången och så omistliga snigelspår så att någon form av verksamhet håller mina äggstockar på med. Bra anledning för boot-camp, med andra ord!

Gosnosen, håller tummarna!
    Att söka nytt jobb kan ju vara nästan mer enerverande än ivf.

• Frejis

Gosnosen, vad är det för kostråd som du har fått hos akupunktören?

Lappis, tycker att din trådkompis historia visar att man egentligen kan få plus när som helst. Ganska otroligt, men så kul!

• Frejis

Gosnosen - vilken imponerande lista! Hm, en sak är säker, jag skulle definitivt gå ner i vikt om jag följde den eftersom de godaste sakerna (kött, mjölk, vitlök, kryddstark mat, kyckling) är ju borta. Nästan allt jag äter är borta. Och om man inte får döva sorgen med kaffe eller i alla fall té... det skulle vara extremt svårt

När det gäller gravida och småbarn så kan vi faktiskt boka in regelbundna träffar med vår frögurka Cicci

• Frejis

Liten - kan tänka mig att du saknar Mindre. Hur var det nu, skulle du jobba hela veckan eller var det bara måndag?

Nenne - jag röstar för att ha kvar CSN-lånet, det är ju rabatterad ränta på det
    Hm, har inte sett något CSN-kuvert hos maken i år, han har kanske betalat klart sina lån det tål att utredas.

AM - skönt att ni är sams och att maken ska hjälpa till med hämtning och matlagning.

Nu har jag kört mitt första pump pass på en månad. Får se om jag kommer upp ur sängen imorgon.

Frullan, hur gick det? Någon annan som vet? *nyfiken*

Förresten så älskar jag när Gordon Ramsey skriker "dooooonkeeeey".

• Frejis

Vad ni skriiiiver!

Cicci, tack för sms:et till Frullan (påputtning med andra ord

Frullan - grattis till plusset, du är faktiskt nästan frögurka som andra har sagt. Fast jag kan förstå att du var rädd att plusset skulle dröja med tanke på endometrios som du någon gång skrev om.

Nenne - stor kram till dig! Vilka mediciner ska du förresten ta till inseminationsförsöket?

Känner igen min P när du beskriver din P *vilken mening * Min P går efter ett system som han har i huvudet när det gäller hushållsarbetet och så kan han vara extrem när det gäller fysiska lagar, t ex att man bara kan lägga knivar på ett visst sätt, skåputrymmet skall optimeras etc. Mm, jag var först överraskad att en man självmant ger sig på att städa alla skåp, men det gör han. Och så dammar han alldeles frivilligt (muttrande att det är ju så skitigt på grund av någon ingenjörsmässig grej), lagar mat och handlar mat (jag får säga till honom vad jag vill ha så köper han det ) Och så går han efter mig och rättar till saker som jag gjort, jag vet vid det här laget vilka "fel" jag gör!

Brudsommar, hoppas att det går bra hos läkaren!

Page, hur går det för J?
    Jag har också en gigantisk panna, men kan inte ha någon lugg på grund av mitt krulliga hår... Prova med att låta håret växa ut, att klippa av det tar max fem minuter!

Nu ska jag läsa ikapp lite till. Vet att jag glömt något som jag ville kommentera.

• Frejis

Piggelin - hoppas att det går smidigt att sälja. Att sälja idag är nog mer rätt än att sälja imorgon, tror jag Håller tummarna!

Telis - det måste kännas skönt att ha en så pass konkret plan. Jättebra med landstingets finansiering. Hur blir det om de kan frysa embryon, ingår FET i dessa försök?

Lappis - jättestor kram! Det var många försök när jag läste det kom jag dock på att tänka att det fortfarande kan fungera i en helt vanlig menscykel, särskilt när inga fel har hittats. Kan själv tycka att denna fras "det kan fungera" känns lite bisarr när man försökt så länge.

Jag har slutat räkna våra försök för länge sedan eftersom jag bara blir stressad av det. Sedan har jag blivit gravid en gång och min klumpiga läkare hade sagt månaden innan att jag befinner mig i klimakteriet kroppen är konstig, det vet jag iaf.

• Frejis

Telis - det låter ju jättebra fast det kan ju vara så att ingen FET kommer att behövas.

Lappis - hur kommer det sig att det blir så dyrt? Ingår inte er sista IVF i paketet?

• Frejis

Lappis - mm, jag tänkte det för att 50000 lät ju som ett nytt paket. Nu blir det ju pengar över till en resa (eller annat kul).

Insåg nyss att vi får ta ställning till en eller tre ivf:er när vi ska till St Göran för första gången. Knepigt!

• Frejis

Page - det låter jobbigt jag tycker dock att du har helt rätt.

Hua, om en sköterska sade till mig att hon inte hade tid för petigheten skulle jag göra livet surt för henne. Vilken översittarstil! *jag blir arg på sådant* Att bemöta människor i krissituationer på det sättet är bland det värsta jag vet. Ett tips är att klaga så gör de aldrig om det.

Lappis - det borde väl rimligen gå att dra av FET på samma sätt som ivf.

• Frejis

Det råder ju sekretess mellan olika sjukvårdsenheter och då får olika sjukhus t ex inte ta del av patientens journaler. I normalfall, ska jag nog säga, eftersom det finns undantag. Och då uppstår situationer att patienten får berätta samma sak om och om igen och för att kunna ta del av tidigare historik vid andra vårdgivare behöver man patientens tillstånd, vilket man ofta löser genom att få journalkopian i sin hand.

Ineffektivitet inom sjukvården... jag har lätt för att gå igång när det gäller den frågan. Håller helt med Piggelin när det gäller det.

• Frejis

Jättefint hus MSW! Blir nyfiken hur det ser ut inne i huset, men det har definitivt potential.

Oms - det lät jobbigt på jobbet, hoppas att det löser sig.

• Frejis

He he Frullan här hjälper det inte om vi har sex varje dag eller inget alls, det blir inga barn ändå jag måste bara få skoja om det och lätta upp stämningen

Oms - trist när det gäller jobbet. Usch, vilken jobbig tid det är, med bajsekonomi och lågkonjunktur tur iaf att du får avgångsvederlag så att det inte känns alltför stressande fast stressande är det nog ändå.

Nenne - nu såg jag att det gick bra med Puregon det behövs ingen desinfektion innan eller efter, däremot är det bra att ta det lugnt precis när man tar sprutan och för in nålen, försiktigt och fint då slipper du ev blåmärken och inga stickmärken blir det heller

Har skadat rygget (sträckning igen) när jag körde pump två dagar i sträck så nu är det vila och vila går som en gås och har ont, men det lär nog gå över om ett par dagar. Har precis avslutat en middag hemma med goda vänner så nu har gåsgången blivit ännu mer påtaglig.

Och så har jag skavsår mellan benen av alla övningar under ÄL-tiden. Nu väntar vi på att utdelningen i fom av pluss uteblir och passar på att skåla en extra gång!

• Frejis

Vilka godsaker ni har skrivit om hela dagen. Ska kopiera alla recept och spara dem, är dålig på desserter och det brukar bli glass, hur tråkigt som helst. Men nu har jag fått lite inspiration

• Frejis

Hej på er!
    Vilket underbart väder det har varit i Stockholm både igår och idag! Soligt, kallt och fint Hoppas att helgen har varit bra för alla.

Cicci - grattis på födelsedagen! Hoppas att du haft en bra dag och fått många presenter.

MSW - nu blir jag nyfiken på GeKås även om det dröjer tills vi kommer dit, avståndet är ju inte så litet men det låter som ett ställe där man kan fynda ordentligt och det gillar jag. Hur har det gått med huset, några framsteg?

Brudsommar - blev det någon soffa?

Frullan - planerar ni att flytta och lämna innerstan? Projektet med egen mark låter spännande. Kom på en fråga som kanske är dum, men jag frågar ändå, jagar du? Eller någon annan i tråden? Själv funderade jag när jag hade taxen på att ta jaktlicens, men jag skulle inte kunna skjuta ett levande djur. Gillar annars skytte skarpt

Lappis - trist om ni missar ÄL, men det fungerar kanske ändå, bara för att man tror att det gått åt skogen. Var maten på Rolfs kök bra? Nästa gång ni ska äta middag på vår gata får ni komma upp för ett glas vin, före eller efter

Hm, vad mer... maken tog influensavaccinet i tisdags eller onsdags och blev jättesjuk så jag har fått roa mig själv i helgen. Har varit på spa idag, så skönt och avslappande.

Välkomna hit alla nya! Kul att fler hittar hit och hoppas att ni också kommer att skriva.

Lite torr statistik
    Antal besök: 493, mao inte så populär fast det inte är så konstigt då jag inte har någonting intressant på min sida.
    Antal inlägg: 1404

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen