• fru AM

Ännu en tur med barnkarusellen

Nenne:

• fru AM

Cicci: Böj-grattis. Det är bara att hopp på maken igen! Trägen vinner. Jag insåg nyss, tack vare att du sa att du skulle stämpla högkostnadskortet, att jag inte behöver betala för mitt besök idag - har frikort ... Tack!!!

Ang barnprat: Mitt första ord var lampa. Livia vet var dom är men har aldrig bemödat sig att prata om dem.

Junilejon: mysigt hus! Och so BS också skrev - de ändringar ni ska göra blir toppen!

Jag är nyfiekn på Vickans hus - hur det ser ut nu. Minns ganska väl hur det såg ut i mäklarannonsen.

10.50 idag är det dags att göra VUL - försöker förbereda mig på det mesta: att inte se någonting (skendräktig), att se flera (!?), att se något som inte lever, att se något helt normalt i vecka 6 ungefär. *nagelgnag*

• fru AM

Lappis: Dumma TANT. Bra dock med förvarningen - men ändå: dumma dumma tanten. Är det dags för FET nu då?

• fru AM

Visst heter det FET? (blev plötsligt osäker?)

• fru AM

Aha - förlåt att jag inte kom ihåg det. Minns att du skrivit detta förut nu. (Men visst har ni några i frysen för framtiden?)Vad du och Frejis är tajmade!
    TUMMARNA!

• fru AM

Nenne: så supercoolt att du skickade in en krönika!!!! JAG HOPPAS att du kommer med!

Dagens VUL: Det gick givetvis bra (brukar gå bra när jag befarar det värsta). Den var 6 veckor + 6 dagar och tänks omma 7 maj (på eftermiddagen, tillade den humoristiske doktorn). När det var färdigtittat och jag började klä på mig komjag på en sak och frågade: "Det är väl vara en?"
    "Ja, det tror jag!" sa JÅ. "Fast jag kan ha fel - det har hänt en gång. Då såg jag en i vecka 7, och två i vecka 16 och föräldrarna ville strypa mig". Sen tyckte han det var slutpratat om det. Jag är nästan övertygad om att det är en (1).

• fru AM

Lappis: jag tycker att det är dags att er IVF funkar nu! Men omomom det inte skulle göra det så är det bra att du inte slagit adoption ur hågen.

• fru AM

Frullan! Hej!
    Jag gjorde VUL för att jag inte hade en aning om när bebin blev till, efter en jättelång menscykel senast så var säkerheten 2-3 veckor vilket är mycket då jag måste passa in KUB+NUPP alternativt fostervattenprov i rätt vecka.

Jag har en kompis som fått åtta missfall på raken. Nu har de lagt ner verkstaden men hon fick några gånger hjälp med tillskott av graviditshormonet som skulle göra att graviditeten stannade kvar s a s. Det funkade tyvärr inte för henne. En annan teori om tidiga missfall är ju att de orsakas av små blodproppar - kan undvikas om man petar i sig typ en halv barnalbyl eller liknande (OBS! ej säker på doseringen). Din kompis borde gå till doktorn om hon nu inte gjort det redan?

MSW: Vilket spann på åldrarna i mammagruppen - det är ju kul, då får du en massa förhandstips! I vår mammagrupp var det 7 barn som alla var födda inom loppet av samma vecka!

Frejis: Äsch med borrelia -tur att du upptäckte det! Min borreliaring dök upp ett år i JANUARI (bettet i juli föregående år) - då var det tur att jag ens mindes att jag blivit biten!

• fru AM

God förmiddag i lugna tråden!

Hoppas alla har det bra! Idag ska jag ut och jaga vita kläder till mig och maken eftersom vi ska på fest i helgen - med vit klädkod ... Lite fel årstid känns det som! Var i alla fall smart och köpte ett par vita rea-jeans somras ... Wish me luck!

• fru AM

Start: Kanske några små tänder på g? De kan bli lite hängiga och gnälliga då ...? Är det det så kan du gnugga en tops doppad i flytande alvedon på tandköttet ... Lycka till och krya på er! Kram!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen