• fru AM

Ännu en tur med barnkarusellen

Liten: Jättedum klädkod! Och de är redan gifta sedan många år.
    Vad duktig Mindre är på att äta (och hennes mamma på att mata henne!). Livia hade nästan samma schema - förutom att hon inte orkade efterrätt. Plus att hon åt middagen kl 15 och mellanmålet när Mindres middag är.

Nähä - shoppingen kallar!

• fru AM

Hejhej!
    BS undrade hur shoppingen till White Party gick. Tack bra! Hittade en cool stor vit blus på rea! Från Day, på Åhléns. Tänk Lustans Lakejer möter oversized indisk guru. Och så ett par vita stuprörsjeans och hudfärgade högklackingar till det. Plus alla min (vita) pärlor. Vad tror ni!?

Min egen cravingteori om ni minns den ... Den skriker att jag ska ha en liten kille. Är vrålsugen på grönsaker. Drömmer våta drömmar om vitlöksfräst broccoli, spenat, wokad paprika ... Är så besatt att jag funderar på att ropa in en tavla med grönsaksmotiv på Stadsauktioner nästa vecka ...
    (För den nyfikne: www.auktionsverket.se/dbkatalog_08/kat_visabild.asp&d=2008-09-23&anr=9625&ma=dbstads )

• fru AM

Cicci: Otäckt med Victors falska krupp!

Lappis: tycker det låter så sunt att vänta tills kroppen är mer redo! Klokt, moget!

• fru AM

Start september: Det funkar nog att bo på vanligt hotell också ... Är det välling elelr gröt du vill värma så kan man ju ha med sig en liten vattenkokare. Livia åt ju gladeligen kall burkmat - om det är lika för er så funkar det ju utan micro med ... Diska kan man göra i handfatet ... Herregud vilka konstiga ställen jag har stått och fipplat med vällingflaskor på! I Brasilien när sonen var 2,5 så tröttnade jag att hålla på med vattenkokaren också och han drack glatt kall välling (men då var det i o f s 30 grader varmt dygnet runt)

• fru AM

BS: för maken har det inte gått alls. Ska precis sätta mig och ringa runt och försöka hyra en vit kostym. Människan vägrar att visa sig utan kavaj och vägrar också att köpa en vit kavaj för att använda bara en gång ... Vita byxor är det tunnsått med i butikerna just nu. Men han har ett par vita tygskor och ett gäng vita skjortor ... Jag har föreslagit stjärngosseutstyrel alternativt lakansspöke men han var inte road

• fru AM

Var det inte Charles Lindbergh som flög över atlanten, Nenne? Fast J Lindeberg har nog flugit en del också ... Maken är så oerhört konservativ att han aldrig skulle visa sig utan någonting med krage och kavaj. Jag har sett honom i t-shirt kanske tre gånger under vår tid tillsammans!

• fru AM
    Lapinette skrev 2008-09-19 11:21:15 följande:
    Makens nya jeans - JL.
    Är de vita? Vill han hyra ut dem?
  • fru AM

Då hoppas vi på denna IVF-omgång, gosnosen! Kram!

• fru AM

Hej alla!

Snabbt till Frullan: Stackars Frullan - dj-la tant att luras! Detta med att göra tjejer på beställning. Det sägs ju att det går. Man ska ha sex innan ÄL - eftersom tjejspermier simmar långsamt men lever längre (har man sex vid ÄL så vinner killarna). HAr läst att mannen gärna ska ta varma bad/bada bastu (eftersom killspermierna är känsligare) - fast detta gör det nog överlag svårare att bli gravid så det kanske ni ska strunta i ... Det är också bra om man äter mycket citrusfrukter (kvinnan då, tror jag). Så räkna ut ÄL och dunka på tidigare (Livia är gjord två dagar före ÄL) och hamstra apelsiner så kommer det nog en liten Borisette snart!

NU ska jag äntligen ta och pallra mig iväg till ateljén - som idag ska vara mer skrivarstuga tror jag ...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen