Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

AM, just det, vad blir det för beräknat datum??

• BrudSommar2006

Aha, AM, en smygläsarbekanting!!! Men hon erkände i alla fall, haha!

Vilken sida var Nattson inne och skrev på, måste ha missat det?

• BrudSommar2006

Maken ringde just, han hade försökt fråga Iris om hon vill ha risgrynsgröt eller plättar till lunch och hon svarade bara ja! Jag kunde i alla fall tala om för honom att hon inte tycker om risgrynsgröt så plättarna var ett säkrare kort. Sedan har hon precis lärt sig säga cykel, hon gillar cyklar så det var nog ett kul ord att lära sig, så nu står hon tydligen i fönstret och pekar ut på makens cykel hela tiden. Igår var hon så rolig när hon försökte lära sig säga klappa händerna - happa hää! Det är så kul nu när hon börjar prata så att man faktiskt förstår.

• BrudSommar2006

Nu såg jag Nattsons inlägg, hej Nattson, skriv mer!!!

• BrudSommar2006

Izzie, det var rätt länge sedan hon sade sina allra första ord, jag minns inte riktigt när det var. Neeej kom ju långt innan ja i alla fall! Titta och där var nog de allra första, pappa kom retfullt nog långt innan mamma! Sedan förstår hon ju nu i princip allt man säger vilket är imponerande det också. Säger man fot, öga, mun, näsa, jacka, strumpa, sko, välling, pipmugg osv osv så kan hon peka på allt.

• BrudSommar2006

AM, vad spännande att få ett datum! Snart kommer vi ju börja tjata om ni har funderat på namn och gud vet allt här i tråden också, vi kommer inte att kunna hålla oss!!!!!

Iris började också dregla och tugga tidigt men inte kom det några tänder för det, hon var rätt sen vad jag minns. Just nu är hon inne i en period då hon gillar att bitas så man får passa sig lite!

• BrudSommar2006

Izzie, om jag får gissa så tror jag att Iris var kanske elva månader när hon hade sina första ord klara och då hade hon väl börjat öva på dem ett tag innan dess.

• BrudSommar2006

Muggles, visst är det kul! Iris tycker att det är så roligt att vinka och säga hej då att hon kör med det så fort någon ska åt ett annat håll, typ upp för trappen eller in i ett annat rum! Det låter så mysigt, heeej dåå och så lilla handen som vinkar.

• BrudSommar2006

Haha, det finns många bröllopsdagar att se fram emot enligt den där listan, som 8 år gummi, 19 år galon och 22 år jute...

Piggelin, vi har redan glömt vad vem det nu var hette! Vad kul att Amanda snart går!

Muggles, Moa är nog inte långt efter Iris, det dröjer nog inte förrän hon börjar skilja på saker lite mer!

• BrudSommar2006

Visst är det fantastiskt att alla barn börjar med ungefär samma ord! Lampa tror jag var Iris allra första ord, fast uttalet är det fortfarande lite si och så med.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen