Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Pust, jag har inte varit inne på Pippilotta på jättelänge men nu fanns där så mycket bra saker så jag har nog inte tid att jobba resten av dagen nu!

• BrudSommar2006

Cicci, haha, du har ni fullt upp på kvällarna då!

Nu är det lunchdags.

• BrudSommar2006

Halloj! Nu har jag gått med i aftonbladets viktcoach på nätet, fast timingen är inget vidare för idag ska vi äta kanelbullar här på jobbet eftersom det är kanelbullens dag imorgon, imorgon ska vi gå ut och äta middag eftersom Iris ska sova hos mina föräldrar, sedan är det födelsedagslunch med tårta hos farmor på söndag och nästa vecka är svärmor här för att baka åt oss. Fast jag hade lite tid över så då fick det bli nu.

Nu fattar jag iofs inte hur det fungerar än, man kunde klicka på ett förslag till veckomeny men det var ju bara en massa kött i det, jag hittade ingenstans där man kunde fylla i vad man faktiskt åt. Sedan kom det upp en ruta med hur många kalorier jag ska äta om dagen och det verkade vara det "hjälpen" bestod av. Betalar man så mycket för det? Man kunde också söka på kaloriinnehållet i saker men jag kan ju inte sitta på nätet och söka på varenda ingrediens jag tänkte äta på en vecka, jag får väl försöka köpa mig en bok. Ingenstans står det hur det faktiskt ska fungera, jaja, jag får läsa mer på den där sajten någon annan dag och se om jag får ut mer av det då.

• BrudSommar2006

Liten, vad duktig du är som bakar!

Cicci, nu är det snart söndag!

Frejis, håller tummarna som attan!

Lapinette, ska du köra korta metoden alltså nästa gång?

Telis, är det helt säkert att det här definitivt är sista försöket om det inte skulle lyckas den här gången? Hoppas så att ni inte ska hamna där, håller tummar och tår massor åt er också!

• BrudSommar2006

Behövde lite hjälp med min dator i förmiddags så vår it-kille var här, en väldigt trevlig kille, hursom så pratade vi om att Iris ska sova borta imorgon kväll och om revyn som vi ska gå och se och sedan frågade jag, som man gör, vad de skulle göra i helgen och då har hans flickvän sedan sju år precis gjort slut och ska flytta i helgen så det var ju en liten konversationsdödare när han satt här och blev deppig...

Mamma ringde just, de ska hämta Iris på dagis idag, och de ville att vi skulle äta hämt-Thaimat tillsammans ikväll så fram för mer kalorier när man ändå håller på!

• BrudSommar2006

Lapinette, aha, inget nysande denna gången alltså!

AM, 400kr för sex månader, kanske inte jättemycket pengar men hittills noll konkret hjälp vad jag kan se. Man kan läsa andras bloggar och ta del av frågor och svar och så men det kan man ju göra var som helst. Jag vill också bli av med 25 kg, ska spana in den där sidan du rekommenderade senare för just nu blev jag lite irriterad. Just nu kan jag ju inte motionera men känner att jag lika bra kan börja äta bättre medan jag väntar på den där ortopedläkartiden...

Vad mysigt med inskrivning!!!

Nu väntar kanelbullefika.

• BrudSommar2006

Vad det gäller adoptioner så kan jag bara inte fatta att det finns så många stackars barn på barnhem när det är så många som vill adoptera från så många länder och så långa köer överallt.

Frejis, det är möjligt att det kommer att dyka upp mer tydlig information eller att det är något jag missat, får se efter senare. Det angivna kaloriantalet kommer jag inte att kunna hålla de närmsta dagarna i alla fall men kanske till nästa helg att jag har tid att sätta mig och läsa mer noggrant om det inte blir av någon kväll under veckan som kommer men det blir det säkert nu när jag väl kommit så här långt. Egentligen en dum dag att registrera sig på idag men, men.

• BrudSommar2006

Nu blev jag också tvungen att leta efter lägenheten, Nenne, är det ett rött hus och en mörk hall? I så fall är det ju en jättemysig lägenhet! Fast jag är ju inte säker på att jag tittat rätt förstås?

Vickan, jag blev lite besviken bara att man anmälde sig, betalade och så fick man ett kaloriantal man ska hålla sig till, resten får man klara bäst man kan. Gillar nog all information man får från viktväktarna bättre, ska kanske prova det istället.

• BrudSommar2006

Jag blir mer och mer irriterad på den där viktsajten, jag tror att det slutar med att jag avbeställer. "Efter att du fyllt i uppgifterna får du personliga veckomenyer speciellt för dig och just dina behov" står det. Personliga my ass, de har ju inte frågat mig ett smack om vare sig vad jag äter, vad jag gillar eller eventuella allergier.

Nä, jag kan inte sitta i timmar och leta bland recept som inte ser goda ut, jag vill veta hur mycket det är i olika ingredienser så jag kan laga mat själv. Hos viktväktarna får man en behändig liten bok som det bara är att slå i, synd bara att allt blev nedpackat innan flytten och jag aldrig hittat det igen, jag gick ju med där precis när jag blev gravid så jag kom aldrig in i det och nu får jag börja om igen eftersom allt som sagt är borta.

• BrudSommar2006

Vickan, jag är nog för dum för att begripa mig på den där viktklubben, man måste nog vara lite smartare än jag helt enkelt. Jag lägger ner och letar upp något annat men nu har jag ju fått gå in och se lite hur det är i alla fall, även om jag mest retat upp mig på den hittills. Kan ju vänta tills efter helgen med att avboka, det kan ju ske ett mirakel...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen