Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Cicci, då säger vi den 26:e då, vad trevligt!

Så kanske en liten Victor till då? Vad mysigt, han som är så söt! Kul med inskrivning!

Vi får väl se när det blir Junibacken för vår del då, om du tar dig dit så berätta hur det var! Har hört att mycket teater och så är för lite äldre barn och att man ska undvika att gå för nära vissa av de utklädda karaktärerna om man har små barn eftersom de blir rädda. Annars lät det ju väldigt mysigt med det där tåget och så. Är det mycket inomhus tro?

Den 28:e har jag äntligen ortopedläkartid så jag går också och väntar på att slutet av månaden ska komma...

• BrudSommar2006

Muggles, aaahhh! Hur får du Moa att vilja försöka lägga klossarna på varandra! Vad mysigt och sitta och leka. Vårt vardagsrum har på något sätt blivit en lekstuga med alla Iris leksaker. Det blir ju inte av att man går upp på övervåningen och sätter sig i hennes rum för att leka, det är ju mer socialt att alla är där nere. Men lite jobbigt är det...

Lunchdags!

• BrudSommar2006

Jaha, så fick man kasta sig iväg från jobbet efter lunch för att hämta Iris som var ledsen. Hela dagen hade de försökt med allt men det gick visst inte längre, inte ens muta med vällingflaskan hade fungerat. Antingen var hon övertrött eftersom hon sover så dåligt på dagis eller så höll hon på att bli sjuk. Precis när jag kommer dit så har hon bajsat och hade tydligen diarré men sedan blev hon på bättre humör så hon hade väl ont i magen. Det värsta är att igår och likadant idag så har hon bajsat något väldigt frätande bajs som helt trasat sönder typ hela underlivet på henne, jag har aldrig sett sådant hemskt blöjexem, huden är i princip helt avskalad, salvan fäster inte ens eftersom det vätskar. Imorgon måste jag ringa någonstans, frågan är bara vart, barnläkare eller bvc?

Först tänkte jag att de slarvat på dagis och inte bytt i tid men jag litar faktiskt på dem när de säger att de bytt på en gång, de känns väldigt noga och att man kan lita på dem. Tydligen har ett par andra föräldrar haft problem med att deras barn haft frätande bajs som heller inte luktat helt normalt nyligen så det är väl någon skum maggrej som går kanske?

• BrudSommar2006

Idag har jag och mina föräldrar varit och influensavaccinerat oss, jag frågade om Iris fick ta också men hon var visst för liten. Magen verkar vara återställd men blöjutslagen ser inte roliga ut även om de börjar ge med sig. Ringde barnläkarmottagningen imorse men de tyckte vi skulle fortsätta med inotyolen över helgen och återkomma på måndag. Eftersom jag tycker mig se en klar förbättring redan så kändes det rätt att göra så.

Frejis, jag fattar absolut att det är kris och jobbigt med det här men jag bara vill inte att du ska ta så lång paus! Gör som Lapinette och puffar och knuffar och ber dig tänka om! Vill så gärna att ni ska lyckas och om ni slutar försöka så är det ju liksom kört!

Omsan, kan inte säga att jag förstår dig och dina tankar just nu - alls - men en sak håller jag med om, det här med att vara gravid är banne mig bläh!

I övrigt tycker jag synd om er som är sjuka - kram!

I morgon ska vi få middagsbesök från ett par från min gamla mammagrupp i Solna, de fick tjejen med hjälp av ivf och fick bara två ägg fast båda blev bra, ett hon blev gravid med och ett till frysen och så blev hon gravid av misstag eftersom hon inte trodde att hon kunde bli gravid alls på naturlig väg. Nu väntar de en lillebror i januari. Ska bli kul att ses, det var ett tag sedan.

Träff nästa söndag då? Inte för tidigt!

• BrudSommar2006

Cicci, 13.30 blir jättebra! Men jösses, har han lärt sig både trappor nedför och stolar, där ligger vi i lä!

• BrudSommar2006

Izzie förresten, har ingen aning om Iris kan ha fått i sig något hon inte tål, jag har inte märkt att hon blivit dålig av något speciellt hittills.

• BrudSommar2006

Ju mer jag tänker på det ju mer obegripligt finner jag det att de inte kommit längre med forskningen så att de faktiskt har hittat en förklaring till varför ägg inte fäster, det bara måste ju finnas en förklaring till det. Det måste ju finnas en förklaring någonstans till det här med "oförklarlig" barnlöshet bara det att de inte hittat den än.

Iris börjar bli bättre nu, alla utslagen fjällar nu så hon håller på att byta hud i hela baken nu, det ser inte vackert ut men hon har inte ont längre när man tvättar och det är vanlig, fin hud som dyker upp under.

Ska åka och handla till middagen strax, maken och Iris har somnat, de var uppe tidigt, själv fick jag ligga till nio, jätteskönt, minns inte när det hände sist.

Sitter och tittar på soffa i Mio-katalogen, har haft funderingar på en svängd tresitssoffa så att man inte sitter så på rad och så antingen en tvåsits längs med andra hörnet om det får plats eller ett par fåtöljer på var sida om soffbordet. Fast har insett att de tar mycket mer plats än en rak och kanske det inte är så snyggt med en svängd längs en vägg?

Målaren har målat första lagret på övervåningen nu och det blir verkligen snyggt, särskilt när man sett hur hemskt det var innan med tapet i bubblor som dessutom var trasig bitvis.

Lapinette, trist med tanten, hoppas det blir bra med tapetseringen i alla fall.

• BrudSommar2006

Liten, grattis, grattis, grattis!!! Hoppas du blir ordentligt uppvaktad och får äta god tårta!

Zozo, de finns här också fast i mindre skala... På FL verkar de frodas någonting alldeles fantastiskt, hade ingen aning om att det fanns så många rabiata människor!

Vårt middagsbesök har åkt hem, skönt med småbarnsföräldrar som måste hem och lägga barnen! Nu hinner man både se på tv, hänga här och dricka ett glas vin i lugn och ro.

• BrudSommar2006

MSW, Borago som man köper på apoteket är jättebra. Lite kladdigt att ha i håret i en vecka eller vad det var men man behöver inte gnugga och det är bara att tvätta ut. Allt försvinner, jättebra som sagt. Försök INTE med acitylsalicylvaselin eller vad det nu heter, kladdar något alldeles fruktansvärt, går absolut inte att tvätta bort och man måste gnugga i hårbotten så att de blir alldeles ledsna och illvrålar.

Här sitter en till med förkylning men jag har kurs på eftermiddagen idag och jag behöver verkligen den behörigheten och har gått och väntat på nästa kurstillfälle så det var bara att pallra sig hit. Fast nu när jag väl är här är det inte så illa faktiskt, värst är det ju alltid morgnar och kvällar.

Vi hade besök i helgen av bekanta från min gamla mammagrupp i Solna, deras tjej är tre veckor yngre än Iris och är typ 80 cm lång och väger 12 kg. Det var ju som att lyfta ett löv i jämförelse! Det var så roligt för Iris ställde sig framför tjejen och böjde på knäna så att hon kom ner på samma höjd för att hälsa.

• BrudSommar2006

Annars tror jag inte att vi råkat ut för något i helgen faktiskt, haha! Iris börjar bli lite snuvig så hon håller nog på att åka på min förkylning men annars så har hon varit frisk över helgen.

Vi var på Mio och tittade på soffa igen igår eftersom vi spanat in ett par varianter vi gillar där men nu tänkte vi försöka oss på Carlssons möbler i Åkersberga helgen som kommer. Tror att målaren kommer att bli klar den här veckan, jippi! Har börjat titta lite på gardiner, vill ha raka längder med något mönster på men vill absolut inte köpa tyg och sy själv, har inte hittat något jag gillar än i alla fall men har ju inte sprungit runt överdrivet mycket och letat, har ingen vidare lust att göra det heller.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen