Ju mer jag tänker på det ju mer obegripligt finner jag det att de inte kommit längre med forskningen så att de faktiskt har hittat en förklaring till varför ägg inte fäster, det bara måste ju finnas en förklaring till det. Det måste ju finnas en förklaring någonstans till det här med "oförklarlig" barnlöshet bara det att de inte hittat den än.
Iris börjar bli bättre nu, alla utslagen fjällar nu så hon håller på att byta hud i hela baken nu, det ser inte vackert ut men hon har inte ont längre när man tvättar och det är vanlig, fin hud som dyker upp under.
Ska åka och handla till middagen strax, maken och Iris har somnat, de var uppe tidigt, själv fick jag ligga till nio, jätteskönt, minns inte när det hände sist.
Sitter och tittar på soffa i Mio-katalogen, har haft funderingar på en svängd tresitssoffa så att man inte sitter så på rad och så antingen en tvåsits längs med andra hörnet om det får plats eller ett par fåtöljer på var sida om soffbordet. Fast har insett att de tar mycket mer plats än en rak och kanske det inte är så snyggt med en svängd längs en vägg?
Målaren har målat första lagret på övervåningen nu och det blir verkligen snyggt, särskilt när man sett hur hemskt det var innan med tapet i bubblor som dessutom var trasig bitvis.
Lapinette, trist med tanten, hoppas det blir bra med tapetseringen i alla fall.