Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

AM, skulle kunna vara spekulant på gardinuppsyende men först måste jag hitta rätt tyg.

MSW, har arbetat mig igenom de där vanligaste typ Ellos och Jotex men ingen lycka. Har letat mig igenom Marimekkos tyger men inte träffat helt rätt än men kanske får botanisera där lite mer.

Vänner, vårt hus är bara på 130 kvm så det är ju litet men rätt väl disponerade ytor ändå. Det gäller bara att planera helt annorlunda än vad vi haft i lägenheten.

• BrudSommar2006

Finns de där Ohlssons tyger fortfarande för deras hemsida (www.ohlssonstyger.se) som kommer upp om man googlar på dem verkar inte finnas längre? Annars verkade de ha en affär på Sveavägen men dit kommer jag nog inte i första taget.

Lapinette, vilken trevlig historia!

Tänk alla ni som har problem att hålla vikten uppe på era små, vi har ju alltid haft precis motsatt problem så jag kan inte ens föreställa mig hur det är att ha en liten lättviktare...

• BrudSommar2006

Liten, ja det är verkligen olika, Iris passerade 8 kg när hon var 3 månader.

• BrudSommar2006

Blir man utloggad efter ett tag alltså?

Åhléns har jag inte tänkt på och det finns ju till och med här i förorten, tjoho! Kanske kan bli en sväng till helgen då.

• BrudSommar2006

Men jösses Nenne, jag tyckte att det var alldeles nyss som du skrev att budgivningen börjat och nu är den redan såld! Det verkar ju gå ännu fortare hos er än här! Fick ni vad ni ville ha? Grattis, skönt att ni fick den såld och slipper oroa er för det, när går flytten?

• BrudSommar2006

Det där stället i Vallentuna låg hyfsat nära mina föräldrar. Jag skulle absolut kunna tänka mig att bo därutåt för att få bo på en gård men maken vägrar, det här var det längsta han kunde tänka sig när vi letade hus.

FruLlan, så du vet när du hade ÄL den här gången, ja men då kommer ju saken i ett annat läge, om det har gått mer än 14 dagar varför testar du inte och får klart för dig hur det ligger till? Det är ju när ÄL strular som mensen blir sen.

AM, den där affären lät klart intressant, ska bara se när jag lyckas ta mig dit också, den här helgen blir det inte i alla fall.

• BrudSommar2006

Page, har du tjatat om honung, det har jag lyckats glömma!

Piggelin, jag har fastnat för samma program, fast Iris är inte lika imponerad så det får bli med ett halvt öga medan vi sitter på golvet och leker eller så.

FruLlan, när hade du ÄL? Jag tror inte att tanten kan vara så här sen om det är mycket över 14 dagar efter du gått faktiskt.

• BrudSommar2006

Page! Det var så stökigt igår så jag hann inte med att skicka någon kram men den kommer här - KRAM!

Vi pratade om det här med syskon igår och har två sätt att se på det hela. Med tanke på hur jäkla jobbigt det är/har varit med Iris så kanske vi ska vänta till hon är lite äldre och vi har återhämtat oss - med risk att det blir svårare att få till det. Alternativ två är att just med tanke på hur jobbigt det är så väntar vi tills hon är typ fyra och så ska vi börja om igen så får vi ju typ åtta jobbiga år av våra liv på raken, jämfört med om vi överlever att det blir ännu jobbigare med två men kortar av det med halva tiden till fyra jobbiga år av våra liv?

Är det förresten någon mer än Cicci, jag och Frejis som har lust att ses på söndag?

• BrudSommar2006

Koko, vad roligt att vi får se er på söndag!

Izzie, hur Iris och jag skulle lyckas ta oss från omklädningsrummet, ut i bassängen och tillbaka igen begriper jag bara inte så jag ger mig inte på det än!

Hm, ja det här med syskon tål att funderas på men vi börjar kanske försöka efter nyår. Väntar med att fundera vidare tills efter mina läkarbesök.

• BrudSommar2006

FruLlan, det låter ju som att du kan stoppa undan dina gamla piller igen, vad skönt!

Kommer fortfarande ingen vart med min viktnedgång, beror väl antagligen på att jag inte rör på mig alls. Ska prova att se om jag klarar att gå lite i helgen, det kanske går om jag tar stöd mot barnvagnen.

Finns så många fina wallies men har läst på och sett att det inte fungerar om väggarna inte är släta och det är ju tyvärr gamla strukturtapeter i Iris rum som vi målat.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen