Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

AM, 45 sidor!! Mitt är också mer som ett utvikbart blad. Är det något mer för 18 månader vi borde öva på än att rita ett streck och bygga med tre klossar?

• BrudSommar2006

God morgon! Iris sover uruselt på nätterna just nu och avvänjningen av nattvällingen är lite lagd på is igen, vi har hållit på så länge nu, ingen av oss har sovit ordentligt på flera veckor och hon vaknar bara oftare och oftare och gråter mer och mer på nätterna.

I morse tog hon min tandborste, stoppade den i munnen och lyckades sedan ramla stillastående på plant golv och slog upp tandköttet så det började blöda. Hoppas att hon inte får problem med att äta idag på dagis.

• BrudSommar2006

Cicci, din stackare, och så stackars Victor. Ska ni inte kolla upp det där med att få ha syrgas hemma i alla fall som min släkting, har sparat dem en massa besvär på nätterna.

Har aldrig hört talas om någon vit tjock bok men där ser man, nu blir jag avundsjuk!

Vi har en Emmaljunga Cangaroo, trehjuling, verkar vara urusel kvalitet eftersom de bytt delar flera gånger och de också går sönder... Vi hade tänkt köpa till en liggkorg vid ett eventuellt syskon, vi ligger ju inte i startgroparna så Iris borde klara sig med ståbräda om det blir dags framöver, men det är bara att inse att den nog inte kommer att hålla för det.

• BrudSommar2006

AM, hur fick ni Livia att bygga med klossar??? Vi har fortfarande knappt två månader på oss att öva! Resten kommer vi att klara galant, men klossar på höjden är ingenting för Iris än i alla fall.

Mrs B, elände med huvudvärk, det brukar jag få jämt också, nu sist slapp jag det av någon anledning, hoppas det håller i sig.

• BrudSommar2006

AM, ja vi har klossar hemma som vi pysslar med varje kväll, jag bygger och Iris raserar... Hon räcker dem till mig en och en och efter en stund raserar hon min vackra byggnadskonst, tar klossarna en och en och lägger tillbaka dem i påsen igen, fast några får av någon anledning alltid ligga kvar på golvet...

• BrudSommar2006

Jag sitter och funderar på de där frågorna, bäst att jag kopierar dem någonstans så att jag kommer ihåg dem om en och en halv månad!

Vad tycker Iris om/inte om. Just nu står det helt still! Vad har hänt sedan sist, det var också en svår fråga. Fast nu måste vi koncentrera oss på det där klossarna ja...

• BrudSommar2006

AM, ska prova att sätta henne i stolen då och se vad som händer! Min gissning är att klossarna hamnar på golvet men har ju inte provat än!

Muggles, annars får jag hoppas att det bara kommer helt plötsligt då. Iris gillar också duplo förresten.

• BrudSommar2006

Idag har målaren varit här och täckt in hela övre hallen i papp och spacklat på så det luktar så man blir helt vimsig här. Fast vi är glada att det äntligen händer något, nu måste vi bara hitta ny färg, fast det hinner vi inte förrän till helgen.

När Iris badade så spottade hon ut små slamsor från gommen, urrrrk, måste vara från tandborstolyckan imorse, det tog precis där det håller på att komma fram en tand. Fast hon har ätit som vanligt i alla fall men hon fick en alvedon innan vi lade henne för säkerhets skull.

FruLlan, jag är inte det minsta orolig för Iris utveckling hittills, saken är bara den att för varje sak som hon inte hunnit med att lära sig till kollen så har vi fått komma tillbaka igen på ny koll för att se att hon då kan det. Om hon lär sig allt till den "rätta" kontrollen så slipper vi åka dit fler gånger tills hon lärt sig. Men, men, det är väl ingen stor grej egentligen.

Telis, hur många ägg blev det då? När får du veta om det blev något av dem? Varför gör endocystorna ont, punkterade de dem också?

• BrudSommar2006

Snart är det helg och vi måste bestämma oss för vad vi ska ha för färg i övre hallen som vi ska ha som litet tv-rum tror vi. När vi valde färg sist så var vi så stressade och så blev det som det blev men nu vill vi ta det lugn och hitta rätt färg men jag har ångest för att jag inte kan komma på hur jag vill ha det! Fast nu har vi chans att köpa hem färgprover och kludda på bäst vi vill på väggarna i och för sig.

Mrs B, tatueringar är inget för mig men lycka till med era i alla fall! Hoppas att ni blir nöjda.

Telis, jag hoppas verkligen att ni kommer framåt i ÄD-kön. Det stod att man helst skulle vara under en viss ålder, var det 35, när jag gick in och läste lite om det för ett tag sedan, inte att man absolut måste?

Lapinette, fantastiskt att man kan gå och få nålar instuckna lite här och där och så förbättra balansen i kroppen så drastiskt att det syns på tempkurvor och allt!

• BrudSommar2006

Xtravaganza, det var ytterligare något jag inte vetat om fanns, fast nu har jag läst på om det och måltidsersättningar är ingenting för mig, bläh! Är dock helt övertygad om att det ger snabbt resultat!

Lapinette, när man går och väntar är ju två månader hur lång tid som helst! Fast tiden brukar ändå gå rätt fort och helt plötsligt är man där.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen