Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Det är nog egentligen först nu som jag känner att jag skulle orka ge mig ut och flyga med Iris, dels har hon inte varit något lätt barn att handskas med känner jag, dels väger hon ju så jäkla mycket (18 kg nu) så jag klarar inte av att bära henne, stå i kö på någon flygplats är nog uteslutet tex. Nu kanske man kan ha någon paraplysulky-variant som man får ta med sig in på planet? Fast det går ju inte att stå still i någon kö med henne i vagn utan att hon illvrålar, man måste ju röra sig hela tiden. Det var lite jobbigt på Ålandsbåten, alla andra i kön fick ju stå ut med att hon gallskrek.

• BrudSommar2006

Mrs B, trist att du inte mår bra.

Det här med ryggen kommer nog att dra ut på tiden är jag rätt, det verkar vara till att stå ut helt enkelt.

Iris är inne i en sådan mysig period, hon är så jättecharmig! Det här med småbebisar är inget för mig faktiskt, innan hon var året tyckte jag att det var urjobbigt. Nu däremot är det roligt att vara mamma. Fast det är jäkligt svårt att ge henne pencillinet och svampmedicinen, man får inte vara blödig men det sliter i hjärtat att se henne så ledsen och i stället för att hjälpa brottar vi ner henne båda två, håller fast armarna och tvingar upp munnen, vilka föräldrar gör så känns det som!!! Usch, det är verkligen inget roligt.

Jaja, imorgon åker vi till Öland men datorn följer väl med gissar jag.

• BrudSommar2006

Izzie, tur i alla fall att jag inte behövde prata av mig hos min BM efter förlossningen eftersom jag tyckte att hon var helt värdelös! Snäll men värdelös.

I Sverige får man väl inte donera ägg från frysen, dumt tycker jag. Visst, fel make, men det kan ju finnas par som har problem med den biten också och det skulle ju minska alla andra köer.

Jag skulle absolut kunna tänka mig att adoptera, det blir ju inte ett barn, det blir ju vårt barn.

Telis, kul att badrummet börjar bli klart, vårt drog ju ut på tiden något otroligt och vi var tacksamma när vi inte behövde ha halva huset inklätt i byggpapp längre och allt var klart.

Nu är vi på Öland och har det skönt, trevligt med en semestervecka så här på höstkanten.

• BrudSommar2006

Statistiken för barn nr två borde väl vara densamma som för ettan? Alltså att snittet på sju försök borde gälla fortfarande, jag har i alla fall inte läst något annat.

Lapinette, nej vem sjutton vill vara gravid och föda!! Önskar en liten ettåring bara kunde dyka upp för förutom första veckorna efter förlossningen då jag minns att jag tyckte att Iris var fantastisk och jag hade ännu inte hunnit bli dödstrött så tycker jag inte att det varit någon höjdare innan dess. Fast nu så.

Egentligen börjar det nästan kännas dags för att försöka sig på en tvåa för oss också men först måste jag bli av med mitt ryggonda och sedan måste jag gå ner massor i vikt. Suck, tiden springer ifrån en känns det som. Jaja, vi konstaterade härom dagen att blir det inget mer barn så är vi i alla fall nöjda med lilla tjejen vi har.

Angående att få en tjej eller kille så borde det väl nästan vara tvärtom mot FruLlans teori, borde det inte bli en tjej lättare för de som har lite svårt att bli gravida? Killsimmarna måste ju ha det lättare att ta sig fram för att klara sig om jag förstått det rätt?

Jag skulle gärna få till en kille nästa gång med förhoppningen om att må bättre under graviditeten men annars känns det ju mer hemtamt med en tjej.

• BrudSommar2006

Nenne, stort grattis till huset!!! Vad kul att det äntligen gick vägen med bostadsletandet! Hur lång cykel brukar du ha? Hur mycket "för mycket" är 32? Jag som har så oregelbunden cykel skulle få vänta till typ dag 40 för att vara helt säker, suck! Om jag inte visste när jag hade ÄL då förstås för det är ju där det varierar. Kanske AMs bidrottninggelé kan åka ut på BT-turné om det redan tagit sig!?

Frejis, det låter ju bra med äggen, hoppas att det håller i sig!

Muggles, vad besvärligt, är det en och en halv vecka kvar tills de tar bandaget? Är det fritt fram för blöjbyten sedan?

Piggelin, jag älskar årets Me&I kollektion och är jättenöjd med de kläder jag fick hem den här gången. Förra säsongen var jag inte alls nöjd med passformen på något.

Liten, vad besvärligt med alla förkylningar och kräkningar ni råkat ut för! Vi hade ju tur att Iris slutade kräkas tidigt, typ när hon var fyra - fem månader. Fast nu när hon fick urinvägsinfektion så kräktes hon ju så det verkar sätta sig på magen på småbarn, det och halsinfektioner. Kanske värt att kolal både urinprov och halsprov om det inte ger med sig?

• BrudSommar2006

Hej Cicci! Jaså du har din nya dator nu, vad kul! Hoppas att du lär dig skriva på den också!!!

Nenne, hoppas så att du får ditt efterlängtade plus, minns ju nu att du inte hittade böjen, hoppas att det var fel på stickorna och inte utebliven ÄL!!! Oj, jag borde inte sitta här och skriva, jag borde hålla tummarna i styr!!!

• BrudSommar2006

Usch Lapinette, jag hoppas verkligen att du inte får nytta av det där cigarettpaketet!!

Tänk, vår vecka på Öland är redan över och imorgon åker vi hem, snyft, semesterveckan är redan slut! Inte känner jag mig ett dugg piggare heller, trots att jag inte behövt gå upp och ta hand om Iris en enda natt på en hel vecka, ja förutom natten hon kräktes då, stackarn.

• BrudSommar2006

Zozo, stort grattis, ser fram emot att få höra massor mer!!!

• BrudSommar2006

Nu är vi hemma från Öland igen, förutom att jag inte har någon lust att jobba imorgon, ska gå kurs hela dagen, så känns det helt OK att komma hem, jag blev ju inte piggare av att vara där nere, det blev så sent på kvällarna och så for vi runt och gjorde så mycket på dagarna i och med att det var skördefestveckan. Dessutom är min säng här hemma så himla skön även om det inte är något fel på vår säng där nere heller.

Nenne, tror du inte att det var så i så fall att du inte hade någon ÄL den här gången, du hittade ju aldrig böjen, och i så fall är det kanske inte lika deppigt som ett "vanligt" försök, det var ju i så fall liksom aldrig så att det inte tog sig? Utan ÄL så blir ju mensen lite sen. Nu kommer dessutom inseminationshjälpen närmare så att ni får lite hjälp på traven, det kan ni behöva bara så att ni får känna att ni äntligen får hjälp och att det äntligen händer något. Stor kram hursom!!!

Lapinette, som sagt, jag ser många fördelar med att adoptera...! Visst, det är roligt att få se hur ett biologiskt barn som ska vara en blandning av oss två ser ut men förutom min hårfärg så är Iris inte det minsta lik någon av oss i alla fall! Jag hade gärna sluppit både graviditet och förlossning och fått adoptera när det väl blir dags för en tvåa.

• BrudSommar2006

Telis, vilket snyggt badrum! Vi har i princip inte hunnit med att använda vårt badkar än, förutom att maken badat några gånger med Iris för att försöka vänja henne vid badkaret så har vi bara badat en gång var.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen