Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Izzie, jag gick ju nyss med i den där viktklubben men tyckte inte att det var något för mig så jag har precis gått ur igen och fick pengarna tillbaka. Hälsovakten verkar däremot intressant men har inte hunnit gå med där än.

• BrudSommar2006

AM, var letar ni sommarhus någonstans? Om vi inte hade skaffat hus så nyligen så skulle jag också vara sugen på att leta, då norr om Norrtälje för där var jag alla somrar när jag växte upp, fast nu börjar vi luta mer åt båthållet.

Jag blir avundsjuk på er och era stora möbler, vi missbedömde helt hur litet huset faktiskt är när vi var på visning och jag känner inte att vi får plats med det vi ville från början och får omvärdera. Speciellt vardagsrummet är frustrerande litet. Fast nu blir vi nog kvar i alla fall, vi får planera om helt enkelt och fundera i nya möbel-banor...

• BrudSommar2006

AM, aha, jag tänker mig mer åt Björkö-Arholma hållet. Det jag tycker är tråkigt är att vi inte kommer att ha plats för så många sittmöbler i vardagsrummet som vi skulle behöva, det är ju rätt ofta man är några stycken och vill kunna sitta bekvämt och fika. Bara man har ett enda par bekanta över och så har de minst ett barn, oftast två och inte lika små som Iris, så blir man ju en sex - åtta personer i ett nafs. Har man då två par bekanta över så - ja, många blir man... Inte kul att sitta uppradade på pinnstolar. Där skulle en bautastor soffgrupp sitta fint men, men, bara att glömma.

• BrudSommar2006

Vänner, har ni kommit på lösenordet till Swedbank-annonserna!!! Ååååhhh, jag som är hemnet-beroende, i så fall är jag också spekulant på nyckeln till att få nyfikenheten stillad!

Nej men hann Lapinette försvinna utan att jag hunnit önska trevlig resa, det här har hänt mig alltför ofta på sista tiden, jag är för långsam helt enkelt.

AM, jag har ingen aning om hur stort rummet är men jag gissar på 20 kvm. Men två stora öppningar till hall och matrum och en balkongdörr till uterummet och så fönster så det försvinner rätt mycket väggyta. Kan möjligen tänka mig att ta lite bilder efter att vi städat på lördag.

Visst var pippilotta-länken bra förresten! Har inte hunnit beställa än men ska. Gillade vantarna med dragkedja längs med så att de är lätta att ta på.

Muggles, vilken mysig Moa ute och partajar!

• BrudSommar2006

Vänner, vad bra, då väntar jag och hör om vantarna är bra! Åååhhh, synd att det är läggdags, imorgon ska jag hemnet:a och kolla swedbanks budgivningar bara för att jag kan!

Vad det gäller kontrollerna på bvc så har vi alltid fått komma tillbaka, jag minns speciellt att vi var där för pincettgreppet flera gånger innan hon var helt nöjd att Iris var med!

• BrudSommar2006

MSW, hoppas att det blir budgivning av nu då!

Frejis, det vore väl sjutton om det inte skulle bli ett plus nu, det är ju din tur!

Piggelin, vad mysigt med stort, fint badkar!

Här vadar vi i spackelrester men det är bara att stå ut, när jag tänker tillbaka på innan vi började med badrummet så är vi ju så nära, så nära att kunna börja fundera på möbler istället för renovering. Jag har mitt svärd och min yxa liggandes som jag inte hittat rätt plats för än här och jag saknar dem verkligen, inga egna auktionsfynd faktiskt utan jag har snott dem bland pappas fynd. Nu senast vi var på Öland köpte han en väldigt fin liten tavla, nu funderar jag som bäst på om jag möjligen kan lägga vantarna på den men maken säger att jag borde skämmas... Konstigt nog men neeej, det gör jag inte... De har alldeles för mycket saker som det är! Mamma tjatar ständigt på pappa att han ska sluta köpa hem grejer men för mig är det bra för då kan man ta saker utan att de saknar dem. Sedan kommer de över hit och säger, jaså där är den där prylen, jag undrade just! Har alltid fungerat bra i alla år!

Nehepp, läggdags.

• BrudSommar2006

God morgon! Pust, nu är jag äntligen på jobbet, jag fyller år idag och har varit och köpt tårta till eftermiddagsfikat till gruppen där jag brukar fika och ställt fram chokladask till andra hälften av gruppen där jag inte kommer hinna fika. Sedan har jag varit till macken och försökt hämta ut senaste Me&I-beställningen till Iris men posten hade tappat bort hela försändelsen med alla paket som skulle just till den macken så nu höll de på och letade, får se om/när de hittar den...

Jag tycker förresten att minimalistiskt är snyggt hemma hos andra men hemma vill jag ha stora, mjuka soffor och en blandning av vitt och antikviteter. Kan inte påstå att vi kommit dit än dock eftersom vi fortfarande har en blandning av mina och makens saker och vi ser ju hur Iris går hårt åt allt just nu.

• BrudSommar2006

AM, har stackars Livia varit sjuk? Det har jag helt missat. Tur att hon är frisk nu i alla fall, lagom till helgen.

Var inne och tittade på alla av Swedbanks pågående budgivningar i vår ände av världen igår bara för att jag kunde och oj vad det går dåligt med alla budgivningar nu! Efter långa budgivningar var det knappt att de var uppe över utgångsbud. Ingen bra tid att sälja villa nu helt klart men definitivt köpläge.

• BrudSommar2006

Telis, jag förstår att det känns tungt men nu ska vi hålla tummarna för att ni hinner fram i ÄD-kön! Ska ni inte fundera på att ställa er i adoptionskö i alla fall, jag vet att ni just nu inte riktigt känner för det men tänk om ni har ändrat er om ett par år och så är ni längst bak i kön där också då. Det verkade ju som att man inte aktivt behövde göra något mer åt det än att stå i kön om man inte ville?

• BrudSommar2006

Åh Tack!!!

Telis, blir det något med lägenheten förresten eller har ni helt skippat det?

Jag saknar verkligen att gå på visningar, jag tyckte det var jätteroligt att få se hur alla har det.

Är det någon som vet om man kan plantera ut vilka astrar som helst i trädgården och få dem att ta sig eller om det finns speciella perenna höstastrar som inte är samma som de som säljs i krukor överallt nu?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen