Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej Telis! Vad bra att du tittar förbi igen! Jag förstår dig angående de där diskussionerna, jag höll på att bli riktigt upprörd jag med men kunde välja att inte bli det, det är ju lättare för mig som inte är inne i det och inte så insatt i det heller i och för sig, att skjuta det ifrån mig... Sedan känner jag väl också lite grand att om jag är osäker på om någon kanske riskerar att blir ledsen eller upprörd av mina åsikter så kanske jag väljer att hålla dem för mig själv även om jag har rätt till dem, men, men det är bara jag det. Får vi se dig på söndag förresten?

Cicci, när ska vi ses på söndag? Var någonstans?

Frejis, det var väl du förresten som hade önskemål om tid?

• BrudSommar2006

Hej Lapinette! Vart går nu nästa resa?

Själva blir det nog inga flygresor så länge Iris är så beroende av sin välling, det skulle bli kris utan och det är ju alltid en jädrans massa tetror att släpa när vi ska bort.

Har börjat fundera lite på julklappar. Dessutom har jag börjat leta efter lämplig julgransvattnare, vi vill åka till Öland en vecka över nyår och det är ju inget kul att behöva slänga ut granen typ dagen efter julafton. Hade hoppats att våra närmsta grannar som vi inte ens har träffat än eftersom de varit i Asien sedan vi flyttade in skulle komma hem men nu har de visst förlängt utlandsvistelsen ett halvår.

• BrudSommar2006

Telis, normalt sett så kan man ju inte "välja", haha! Men när jag sitter och läser här eller någon annanstans på nätet så väntar jag ett tag med att svara och sedan så har lusten till bitska svar försvunnit! Fantastiskt! Om vi nu tex skulle tala om när maken börjar prata om knäppa saker så är det ju en annan historia så att säga...

Lapinette, tänk, har aldrig varit i Alperna eftersom jag inte åker skidor. Fast det verkar vara fantastiskt vackert även för en som inte gillar snö i vanliga fall. Nu ser jag fram emot vår Sälen-vecka i mars, kommer inte att åka annat än möjligtvis lite längd beroende på hur det går med min rygg då heller men eftersom man inte kan räkna med något bra pulka-väder på vintrarna här längre så ska Iris få pulsa i "riktig" snö och åka massa pulka.

• BrudSommar2006

Muggles, visst är det kul med språket! Iris är ju en liten välling-alkis och har nyligen lärt sig säga flaska, eller schlaschka då.

Cicci, kom på att om man tar bort stolsdynerna så kommer ju Iris faktiskt upp på köksstolarna själv!

• BrudSommar2006

FruLlan, jag vet, jag är så avundsjuk på er som mådde bra och gillade att vara gravida så du kan inte ana! Själv drar jag mig även fast vi vill ha ett syskon för jag fattar inte hur jag ska klara eländet en gång till. Vill inte missa nio månader av Iris liv för att jag bara ligger och kvider i ett hörn...

• BrudSommar2006

Cicci, har antecknat, Sturegallerian 13.30! Frejis, funkar det för dig?

Lapinette, har svårt att se hur du skulle kunna reta upp någon!!!

• BrudSommar2006

Cicci, så du börjar jobba igen om fem veckor??? Det hade jag helt missat, tänk! Ska maken vara hemma eller ska Victor gå heltid på dagis?

Nu ska jag på kurs resten av dagen, hej så länge.

• BrudSommar2006

Cicci, kul med fint UL!

Vänner, Iris är väldigt förtjust i senapsflaskan, lite samma sak. Fast hon väljer inte alltid just den när kylskåpsdörren är öppen, däremot vägrar hon äta om hon inte får hålla i den när hon har upptäckt att den står på bordet...

Izzie, jag beundrar dig som faktiskt gör något drastiskt åt vikten, här går det för långsamt. Nu är det bara en vecka kvar till min läkartid i alla fall, hoppas ju kunna bli smärtfri och kunna börja röra mer på mig någon gång framöver!

• BrudSommar2006

Tänk att få bo i huset Piggelin länkade till! Behöver mer plats!! Fast gillade faktiskt inte möblerna, inte alls min stil, men kul att vi alla är olika! Jag börjar inse hur otrendig jag är... Nåja, jag får stå ut med det. Gillar mer engelskt, lantligt liksom men har ju som sagt inte plats för det! Har sådan ångest över soffletandet, det är så definitivt nu liksom, i lägenheten tänkte vi att ingen idé att skaffa nytt nu när vi ändå planerar att flytta så småningom och så när vi hittat hus och flyttat så skulle vi renovera och då var det ingen idé heller. Nu gäller det ju att vi inte ångrar oss när vi väl slagit till. Visst, som maken sade, vi kan slänga ut den billiga (snygga men rätt obekväma) soffan vi nu flyttar upp på övervåningen och flytta upp den nya dit om det skulle bli fel men ändå. Vore bra att känna att man väljer rätt.

• BrudSommar2006

Minns att ni diskuterade gardiner här för ett bra tag sedan och då låg den väl en och annan bra länk här, har någon de tipsen kvar? Skulle gärna näthandla och slippa springa runt och leta.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen