• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

MSW
    Hör av mig så fort jag vet igen om matcherna.
    Ska förresten på kalas några mil söder om er nästa helg, där min mamma är uppvuxen, smålänning som hon är....

Hur lång tid tog det förresten att gå ner 20 kg med Aftonbladets viktcoach??????
    Fundera på att välja det allternativet ändå. Min mamma har nog gått ner 20kg på GI, men har provat det nu till och från och min mage klarar inte av så mycket grönsaker.

Sitter ensam i ett tomt hus och det känns både skumt och skönt!

Max är hos mormor och morfar, Malte hos farmor och maken på match.
    Har storstädat huset, tagit en långdusch och sitter nu här med ett glas vin. Inte helt fel.......

• Mrs  B

Vickan
    Vad är det för sorts mat på menyerna????
    Är inte så sugen på att laga annan mat till barnen och maken.

• Mrs  B

Vickan
    Ok, då vet jag lite mer. Då är det nog värt att prova....

• Mrs  B

Är åter hemma från storstaden och dess puls.....
    Spännande att få se en NHL match men så spännande match var det ej. Hände inte tillräckligt mycket för att det skulle bli spännande men kul var det iaf.

Åkte med två andra par plus en bebis och båda paren kom med nyheter, det var bara maken och jag som inte hade något nytt att komma med. Kanske tur det....
    Ena paret ska få ett syskon också i maj (liksom AM och ev Cicci) och det andra paret ska gifta sig i juni. KUL!!!!!!!!!!

Körde förresten inom (!!!!??? omväg eg) Vingåker och dess Outlet och den måste jag verklige få rekomendera......
    Hade bara lite för lite tid för att hinna med men gjorde ändå lite fynd.

Någon annan som varit där?????????

Muggles
    Med Max hade vi det mesta kvar i bla fönsterbrädor för att se om han var en sån som skulle "pilla" på saker eller inte. Han drog ner några krukor och åt lite blomgjord, så blommorna försvann en efter en. Nu har jag plockat väck saker igen för Malte KAN VERKLIGEN INTE hålla fingrarna i styr. Han pillar på allt....
    Jag plockar väck det jag är rädd om eller det som jag vet att Malte kan stoppa i munnen.

Vänner
    Vi har vår platt-tv på en tv-bänk eftersom vi har haft bäänken ett tag nu och tycker den fungerar bra med DVD, boxen och allt annat.
    Var tvungen att köpa en tvbänk med lås för Max kunde inte låta sakerna vara ifred.

Cicci
    Grattis till plusset!!!!!!!!!!!!!
    Och tack för mattipsen i city, men vi hamnade tillslut på en kvarterskrog utanför stan pga av många anledningar. Trist tyckte jag men bra för det paret som ville ha med sin barnvagn hela kvällen.

• Mrs  B

Telis
    Malte hade haft det bra enligt svärmor och mycke mer har jag inte fått veta. men men vi hade iaf barnvakt.
    Tyvärr blev det en sanering igårkväll av Malte och hans saker (bad och tvätt) eftersom svärmor och hennes man är storrökare, men som sagt allt hade funkat bra och det är jag glad för.
    Är bara jag själv som inte är så bekväm i att svärmor passar barnen pga av att vi inte har samma åsikter i banruppfostran bla.

Även Max hade levt loppan och morfar hade haft och göra, men han klagade inte så mycket iaf.
    Full rulle: simning, stan, lek & bus, gympa, bio osv.....

• Mrs  B

AM
    Låter kul och det ska bli väldigt spännande och se hur du har tänkt!

Frejis
    Ja, det var verkligen en rolig helg om än lite för kort uppe i Stockholm och för mycket tid i bilen, men men så blir det ibland. Och det var väldigt roliga nyheter.....
    Ser redan fram emot juni nästa år.

• Mrs  B

Muggles
    Uppfostran är a och o, men man måste själv känna av när det är läge att börja. Vi har börjat med småsaker till att börja med och nu ökar vi efterhand som Max växer.
    (som att tacka för maten, säga hej/tack för idag/trevlig helg, plocka undan disken, säga förlåt om man rapar högt, städa rummet, lägga kläder i tvättkorgen, ställa in cykeln i garaget.....)

Med Malte har det börjat med ajaj om han rör något han inte får pilla på.

• Mrs  B

AM
    Ingen fara, ingen panik....
    Rummet går ju ingenstans.

• Mrs  B

MÅNGA OCH LÅNGA kramar till alla er som behöver dem!!!!!!!!!!

Frullan
    Grattis i efterhand!!!
    Lät som om du/ni också haft en toppenhelg.
    Älskar att mysa med familjen.

Liten
    Har också en mammagris här just nu, han är som ett plåster vissa dagar. Fast här jämnar det ut sig bra eftersom Max är en sån pappagris.

• Mrs  B

Sitter med världens huvudvärk just nu och fick tanten i förmiddags tre dagar för tidigt......
    Men ändå bättre än att få den till helgen.

Max har somnat i soffan (utedag på dagis och sen lekstund med en kompis) och funderar nu på att jag nog borde väcka honom igen annars blir det problem ikväll...

Malte KRYPER runt och har börjar ställa sig i div yogaställningar och ska stå upp hela tiden och gå utmed möblerna. Är för det mesta glad över vad han kan just nu men hade nog velat kunna mer (som brossan kan).

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen