• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

Cicci
    Usch, det var inget vidare roligt med din moster!!!
    Bor hon också i Blekinge så du kan besöka henne när du är nere eller???
    Skickar många kramar!!!!!
    Huvuvdvärken höll i sig hela kvällen också tyvärr så det blev ingen kör för mig men idag mår jag ok. Bara trist att ha tanten rinnande....
    Vad har ni fått för medicin till Wictor????
    Vi har varit inne med Max tre gånger för falsk krupp och fått olika hostmediciner varje gång, men tabletterna har hjälpt iaf.

BS
    Vi har ett gult häfte till båda Max och Malte från BVC, funkar ok.

Vid 18 mån kollas enligt vår bok:
    Går ditt barn säkert utan stöd?
    Bygger torn av 2-3 klossar?
    Klotterritar?
    Talar 8-10 ord?
    Förstår fler än 8-10 ord?
    Leker "gömmalek"?
    Kan peka ut olika kroppsdelar?
    Hämtar ett föremål på uppmaning?

• Mrs  B

Fick förresten ett kusinbarn i helgen och det blev en flicka.

Och nu vet jag varför jag inte får några flickor själv, jo för alla andra släktingar verkar få det.

Maken har 3 syskonbarn, alla flickor.
    Jag har 7 kusinbarn som är tjejer och 3 kusinbarn som är killar.

• Mrs  B

Cicci
    Hade minipiller efter Max förlossning men det funkade inte så bra på mig. Gillade dem inte alls.
    Nu har vi bestämt oss för regnkappor och säkra perioder tills det är dags för nästa syskon.

AM
    Tack för skissen och tankarna och det känns som om det kanske kan funka. Ska kolla med maken också och sen blir det till att shoppa.

BS
    Får ibland huvudvärk/migrän, ibalnd ont i magen och ibland ingenting.
    Men det brukar bara vara i en dag iaf.

• Mrs  B

AM
    Inget fel på rummet i sig och fönstren är kanon att ha , men problemet nu idag är att det ligger "där nere" (bor i sutterängvilla och bor "där uppe") så Max vill än så länge inte vara så mycket där själv och det blir lite ruggigt eftersom kortsidan är "under marken". Men när barnen är lite större kommer det att bli KANON för dem, tonårsrum bla.

• Mrs  B

AM
    Just nu använder jag min laptop och surfar med "här uppe" mest men tanken är ju att det är bättre att vara där nere och leka. Som det är nu flytas leksakerna ut från barnens små rum till vardagsrummet (ca 40kvm) och sen in igen.

Vill gärna ha en bäddsoffa som inte tar för stor plats, någonlunda bekväm att sitta i, rimligt pris (max 5000kr) och att "fodralet" går att tvätta. Gillar ljust och neutrala färger när det gäller inredning (kläder gäller tvärtom ).

• Mrs  B

Muggles
    Vad hade du tänkt dig för en bäddfotölj i så fall????

AM
    Den soffan (IKEA)hade nog kunnat passa bra, även priset.
    Mios var också fin, men tar nog hellre en billigare så jag har råd att köpa mer.

Visst är man nyfiken på hur ni andra bor!!!!
    Håller med AM!

Max har bara sett halva "Hitta Nemo", så där hänger jag inte med. Men vill någon ha en översättning på "Hajar som hajar" så är jag den rätta personen....

Telis
    Håller tummarna för ett bra resultat!

• Mrs  B

Gillar Lappis hus och Telis lägenhet!

Telis
    Usch det var ju inget roligt!
    Kryp ner i soffan och gråt ut en stund, det brukar hjälpa.

Malte och jag har precis kommit hem från en powerwalk på 60 min och det var inte alls fel så nu väntar duschen.

I eftermiddag ska maken och jag tatuera oss och det ska bli kul. Min andra och makens första.
    Får väl bara se om tatueraren och jag kommer överens först.

• Mrs  B

MSW
    Jag ska tatuera in mina barns namn och maken ett minne från sin pappa.

• Mrs  B

Izzie
    Välkommen hem!
    Själv funderar jag på att gå med i viktklubben.....
    Ska ta och bestämma mig snart, men har iaf kommit igång med träningen så nu blir det pass 2-3 ggr i veckan. Alltid något fast träningen består av powerwalks, löparband och dvd hemma.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen