• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

Kramar till Page igen!
    Har inboxat dig som du kan läsa när du har lust.

BS
    Det är ju så väldigt olika det där med att skaffa syskon och åldern på föräldrarna spelar ju också stor roll.
    Jag har fortfarande år på mig att skaffa fler, men vi hade också det väldigt jobbigt med Max och orkade inte prata syskon förrän han var nästan 2 år. Nu fick vi ju ett mf emellan också innan Malte kom, men för oss var det bra att Max fyllt 3år innan Malte kom. Det är lättare med Malte nu än det var med Max men jag behöver några år på mig och vila upp mig, komma iform och bli sugen på att vara gravid. Men sån är jag.

• Mrs  B

Här är en med 2 busiga och vilda pojkar.
    Inte konstigt att tiden springer på och att man är helt slut vissa dagar. Men är fortfarande glad över att det är 3 år mellan Max och Malte för nu klarar Max sig så bra själv.

Page
    Ska kolla mailen snart!

• Mrs  B

BS
    De badbyxor vi har är räknade i kg inte i månader. Jag har både köpt badbyxor i en leksaksaffär och i simhallen där vi simmar.
    Engångsbadblöjor finns bla på Maxi och de brukar jag använda på stranden men har sett att en del använder de i simhallen också, men det gillar inte simfröknarna.
    Vi älskar att gå på Babysim och har gjort det sen pojkarna var 5-6 veckor gamla och båda simmar fortfarande.

• Mrs  B

Tinga
    Har inte varit så många gånger vid köpcentrumet du menar (åker till Helsingborg istället), men förstår vad du menar. Maken brukar dock vara där ofta, men då enbart för att äta lunch eller för att handla något akut.
    Ojla/smör i maten/gröt/välling fick vi rekomendationer av bvc när Max var magsjuk. Vikten har ju inte mina barn problem med så där vet jag inte, men Max blev bra i magen igen iaf.
    Jag har väldigt bra kontakt med bvc (vi har endast 2 sköterskor i grannbyn) och har alltid fått bra tips och råd och man kan ringa när som helst. De kanske inte svarar direkt men ringer alltid upp.
    Bäst tyckte jag det var när jag inte själv hade mat till barnen utan gav ersättning , för man fick absolut inget stöd på BB i den frågan.

September
    Majskrokar ger jag som Liten.
    Malte älskar dem så man får se upp så man inte ger för många.

BS
    När vi simmar med Malte på Babysim (och innan med Max) så gör vi det varannan gång. Vi tycker båda att det är så skönt att gå ner i det varma vattnet och kul att se att Malte verkligen gillar det. Det brukar vara hälften mammor och hälften pappor i bassängen och det gäller även för Max nu när han simmar själv (alltså hälften mammor och hälften pappor som följer med).
    Kul att det gick bra för din make och Iris!!!

• Mrs  B

Glömde ju säga Godmorgon!!!!!!!!!!!

Malte vaknade 06.30 (sommartid) så det blev ju helt plötsligt 05.30 och det var ju lite sådär lagom kul. Jäsp.....

Men passade på att titta på lite jag spelat in i vecka och sen kom Max upp en timme senare och nu har vi avverkat frukost.
    Maken sover som vanligt, zzzzzzzzzzzz

Hushållsarbete
    Ja, vad ska man säga.....hmmmmm
    Mellan aug och mars är jag i stort sätt ensamstående med barnen eftersom mannen jobbar och sen har hockey. Så det som ska göras hemma blir tyvärr min lott....
    Ibland kul och ibland mindre kul, men eftersom maken tjänar pengar på sin hobby så låter man det hela vara.
    När man jobbar tycker jag att man bryr sig lite mindre eftersom man är bort på dagarna och när man kommer hem gör man bara precis det som man måste (tvätt, handla och laga mat). Men när man går hemma sen man röran på ett helt annat sätt och då blir det automatiskt att man går och plocka och städar mest hela tiden.

I fredags var jag på kalas med barnen själv och jösses vilket träningspass det var, busiga killar som man har.
    Och lite otur hade vi på vägen också....
    Men men det gick bra till slut fast svettigt var det vissa stunder....

• Mrs  B

Gosnosen
    Vad var det för vitamintablett som du ska ta???? (namn? receptfritt? eller).

Jag måste nämligen äta en B12 vitamintablett varje dag för att behålla mina värden och den är på recept.

• Mrs  B

Hej hopp här är jag!

Oj, vad mycket det var att läsa. Kul!!!!!!!!!

Frullan
    Stort grattis till er!!!!!!!!!!
    Finns böcker man kan låna och läsa för den som ska få ett syskon. Faktiskt bra en del av dem.

Page
    Har inte glömt dig bara haft mycket att göra.
    Renoverar här hemma, två små barn, hushållet och sen ska vi resa iväg nästa vecka och då har man lite att förbereda.
    Trist med sköterskan.....
    Hoppas det blivit bättre nu.

Nenne
    Skickar många kramar till dig!!!!!

AM
    Det där med blöjorna har vi som sagt också varit med om. Säger bara en sak TJATA TJATA TJATA TJATA
    Tillslut fattar dem förhoppningsvis vad ni menar.
    Eller boka möte med rektorn.

BS
    Ja, det där med hushållet är inte lätt.

Här hemma har vi de typiska mans och kvinnorollerna, vilket även Max har kommit på för det sa han en dag på dagis.
    "Pappa och jag ska måla och mamma lagar maten"

Tycker det är trist att jag gör ALLT här hemma men mannen är ju aldrig hemma så det blir ju inte gjort annars och jag hatar att ha det stökigt hemma och kylen fyller ju inte sig själv.

• Mrs  B

Jag har ett recept på en kladdkaka med after eight. Mumsigt....

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen