• fru AM

Ännu en tur med barnkarusellen

Middagstid: Hela familjen har nu rättat sig efter Livias behov och vi äter senast 17.30 (vilket är galet tidigt för mig och maken, men vi härdar ut för det är bra att barnen lär sig äta som & med folk ...). Två dagar i veckan har dessutom sonen fotbollsträning kl 18 så då passar den tiden i alla fall bra.

Det är bara det att vi förut åt kanske 19.30 och när vi äter så tidigt så hinner vi (jag & maken) bli hungriga innan det är dags att gå och lägga sig. Herregud, vilka problem!

Ilva blev jag nyfiken på - ska kolla upp. Soffbord brukar vara svårt - liksom tv-bänk, att hitta snygga varianter på (fler i-landsproblem ...) Detta har vi (fast det hade maken med sig när vi flyttade ihop, praktisk stenskiva i alla fall)

• fru AM

Piggelin: ja jag förstod att du skulle tycka det

• fru AM

Lappis: Olby ligger på min gata i stan ... fullt möjligt att gå och klämma på möblerna alltså!

• fru AM

Zozo: Grattis igen! Vilken dramatik! Skulle vara kul med ett foto på underverket? Kan du inte lägga ett i ditt galleri?

Det där med vikten - så skönt att allt runnit bort! Så hände det för mig efter första förlossningen också. Hade samma kläder som innan grav. när jag kom hem fr BB. Bara njut och var glad över det!
    KRAM!

• fru AM

Äsch, Cicci - BIM och BOM .... jag tror du är gravid din lilla blonda frögurka!

• fru AM

Nån som fortfarande är sugen på att prata inredning: Någon som har ett bra tips om var man kan hitta ett snyggt sängöverkast? (Inte Indiska. Har varit där) Gärna färgstarkt lite orientaliskt eller så ... blonda svenska inredningsstilen är inget vi ägnar oss åt (förutom när det gäller soffbordet då - som min man och hans ex-fru valde)

• fru AM

MrsB: Jag kanske kan hjälpa med idéer? Brukar vara en hejare på att hitta lösningar - åt andras hem!

• fru AM

Har sett reklam om någon sorts baby-wrap i merinoull som ska vara så bra (AMERIKAAANSkT påfund förmodligen?) Sweet, vet du något om såna?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen