• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Och tänka sig ... anonym är man inte någonstans. Både du och nenne har hittat mig på FL fast jag bara håller till på typ 2-3 trådar.

• Lapinette

nenne - vi köpte inte hus men väl lägenhet för 2 år sedan då priserna var höga. Ingen av oss ägde bostad innan så du kan tänka dig att vi behövde ta lån. Dessutom är ju min make fransman och där betalar man av sitt lån på högst 20 år. Banken trodde vi var galna så vi kompromissade och la 40 år. Vågar nog inte inboxa dig vår månadsbetalning ... Kan nämna att när vi bodde på varsitt håll så betalade vi tillsammans ca 15 000 i hyra (jag 5 000 och han 10 000) så vi tycker att det är bättre som vi har det idag då vi i princip betalar till oss själva (lånet).

• Lapinette

Ahhhh.... så du känner någon som hänger på min tråd. Spännande! Jag har t o m suttit i väntrummet på CvL samtidigt som en av tjejerna. Ja, vi går ju där eller på St Göran de flesta av oss. Trådstarten handlade om insemination på SH ... och helt otroligt nog så har bara 2 lyckats bli gravida sedan dess.

• Lapinette

nenne - shit, ni bor ju gratis där ute på landet .

• Lapinette

Skulle du till doktorn idag?

Jag ska iväg på akupunktur. Ska bli intressant och höra hur mina värden ser ut. Inte för att jag vet hur de såg ut förra gången men om det är någon skillnad.

• Lapinette

Jag ser också fram emot mitt besök. Intressant att testa om värdena och sen få sova en stund. Satt uppe i natt då de envisas med att sända So you think you can dance efter Fredrik och vad han nu heters nya program. Jag och böggrannarna på andra sidan gatan ska nog skriva ett protestbrev till Kanal 5!

• Lapinette

VARDAGSRUMMET ...säg till när jag kan bocka av!

• Lapinette

Det såg jag (skidorna)! För då satt jag bänkad med fotoalbumet (klistrar in korten från 2005) och inväntade So you think you can dance. Har aldrig förstått mig på de där två jepparna men jag har inte heller gett dem någon större chans. Ser inte på svenska program då maken blir lätt uttråkad (han hänger liksom inte med).

• Lapinette

Ja, det är nog trevligare med en ren nennelainen hos läkaren.

• Lapinette

nenne - han började på en kurs på Folkunviersitet men tyckte läraren var kass samtidigt som han var borta (resor i tjänsten) vid 4 av 10 lektionstillfällen. Sen gav han på något sätt upp. Vi pratar tyvärr engelska med varandra, hans kollegor pratar engelska med honom och hans säljdistrik är södra Europa inkl Israel = engelska utom med Frankrike. Han förstår en hel del och försöker när vi är med min familj ... samma för mig fast med franskan. På tal om det åker ned till hans familj över helgen... kommer hem söndag natt garanterat helt slut på hjärnceller.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen