• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Jag var lite besviken men den tog sig mot slutet då jag satt och bölade konstant.

• Lapinette

LYCKA TILL!!!!

Och tack, jag tar gärna emot en kram.

• Lapinette

Massor av kramar tillbaka till dig Tinga och vad härligt att höra/läsa att allt är så mycket bättre än senast!!!!

Cissi - din lilla frögurka, så klart du är gravid!

• Lapinette

Telis - trist att bli ovänner med grannarna. Vår granne under är mäklare och har ett jäkla humör så när lite färg släppte i deras tak skrev hon en arg lapp till våra killar. Det hela löste sig med att hon fick en pyts med färg då skadan inte var större (men på den argalappen tolkade jag det som det var ett stor hål ned till dem). Ja, ja, övriga grannar sa att de hade funkat jättebra. Så jag hoppas det löser sig och inte är så stor skada skedd.

• Lapinette

Själv är jag tillbaka efter min första akupunktursession och den var minst sagt intressant. Bara av att känna på min puls så kom frågan - tränar du hårt och mycket? Kanske inte så konstigt att hon kände/visste det då min puls är låg säkerligen pga mitt tidigare elitidrottande men nu har jag fått förmaningar om att inte träna hårda pass . Det är verkligen döden för mig! Hon sa att min kropp ställer in sig på att överleva istället för att producera. Jag måste låta den få komma ned i varv. Allt detta pga att jag har tränat för hårt och mycket som ung. Idag är jag ju på normal nivå men gillar de där hårda, uttömmande klasserna. Nu får jag inte ens träna styrka eller gå på yoga. Vet inte vad jag ska göra?!

Nåja, en bagatell om man verkligen vill bli gravid men jag är verkligen träningsberoende. I övrigt så ska jag ta tempen varje morgon och sen gå dit två gånger i nästa vecka för att få rätsida på alla mina obalanser. De var många men inte alvarliga. I övrigt var hon imponerad över våra fina resultat. Enligt henne har maken väldigt fina simmare och tillsammans har vi ju lyckats att producera toppägg. Så nu ska vi bara få till min kropp också så att den vill ha barn.

• Lapinette

Ytterliggare ett ego-inlägg - jag tänker avboka infomötet om adoption i nästa vecka. Kan omöjligt springa på det plus två akupunkturer samt att det just nu känns som jag får ta en sak i taget. Nu vill jag satsa och måste på något sätt tro på det här. Adoptionsmötet kan vi ta i oktober. Måste bara få fatt i maken så vi är överens innan jag avbokar.

• Lapinette

Skönt med taket! Inte roligt med arga grannar.

Man ska absolut röra på sig men inte få "en nära döden upplevelse" när man tränar. En sådan hade jag senast i måndags på ett underbart, härligt step-pass. Hon sa att jag får promenera, cykla, simma ... jaha, det var ju skoj . Ska nu avboka min pump idag men tror jag spinnar imorgon men med motivet att inte bli trött. Jag ska halvera min träningsdos och då inte genom att ta bort ett pass (hade varit så mycket enklare) utan att inte bli så trött som jag normalt blir. Vi får se hur det går. Ska försöka lulla runt på några klasser men har så svårt för att inte ta i. Enbart promenera i en månad tror jag inte jag pallar och så är träningen en social grej för mig också.

LÄS INTE MITT SVAMMEL. För det är enbart egoistiskt, trist svammel.

• Lapinette

september - jag är beroende av mina endorfinkickar och det märkte min akupunktur väl så jag fick en nål i örat pga endorfinet. Får inte dessa kickar när jag promenerar.

• Lapinette

Blev helt död av akupunkturen och har nu sovit i en timme. De där små nålarna gjorde verkligen något med min kropp.

• Lapinette

Tinga - du förstår hur jag kommer att lida. Bokade just av mitt spinningpass som jag alltid går på fredagar och bokade core istället. Hur kul är det? Nåja, jag ska verkligen försöka.

Visst akupunkturen är upplagd som en fertilitetsbehandling. Ett sista försök i denna djungel.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen