• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Ahhh, hur gör man det? Jag blir så jäkla trött av att sitta uppe till midnatt. Och igår jäkligt besviken då flera av dem dansade rent ut sagt dåligt! Tycker nog de andra säsonger har varit bättre eller så har jag blivit mer kräsen.

• Lapinette

4:a på 96 kvm centralt för 13-14 000/månaden .. oj, oj. Går säkert här i Stockholm bara man gjort lite lägenhetsvinster innan. Trava direkt in och betala närmare 4 mille och sen inte köra amorteringsfritt så går "hyran" upp desto mer. Ändå så plockade vi in så vi slapp topplånet.

nenne - *viskar mycket lågt* visst, dansen var en gång i tiden mitt liv, typ mellan 7-21 års ålder. Tävlade på elitnivå under hela tiden och hade ett hundratals priser som skrotade i källaren innan vi flyttade och slängde nästan allihop på soptippen (har än idag inte vågat säga något till mamma). Som sagt *säger mycket högre* det är kanske det där danseländet som gör att jag har så jäkla svårt att bli gravid!!!

• Lapinette

Njaaee, mer än att akupunkturdamen påpekade för mig att jag tränar/har tränat för mycket och hårt. Vilket när jag betänker det faktiskt är ganska så sant ... jag har aldrig haft ett break som många av mina andra dansarkompisar har eller har haft. Har tränat och tävlat, ibland sprungit från en träning (gick även på en showdansskola - Lasse Kühler - i fyra år) till nästa på samma kväll. När det var som värst tränade vi 5 dagar i veckan och tävlade varje lördag. Men visst så har det inte varit jämnt utan värst var nog i 14-19 års åldern...

• Lapinette

Men som sagt har aldrig slutat träna. Har aldrig förstått de där som säger att "nu ska jag börja" ... för jag har aldrig slutat?! Jäkla knepig kanin det här, är nog en Duracell... fast med ett batteri som aldrig tar slut.

• Lapinette

nenne - Är det insemination som gäller?

Själv är jag åter från akupunktören och modet har sjunkit rejält. Hon är inte så verbal min akupunktör men jag förstod det som om mina värden fortfarande är rejält kassa. De är bättre men jag tyckte det kändes som de inte var så bra som hon hoppades. Hon ställde en massa frågor och nu är det även matförbud:
    - inget kaffe (enkelt som en plätt då jag aldrig druckit denna äckliga dryck)
    - ingen alkohol (japp, där blev det pang på rödbetan ... ska till Frankrike i helgen!)
    - ingen stark mat (ganska så enkelt, undvik chili)

När jag kom hem lutade jag mig emot maken och grät en skvätt.

• Lapinette

Ja just det, har fått lite nya nålställen och gått ned från 21-22 till ca 19 nålar. Känns inte som någon större förbättring.

• Lapinette

Ja, de flesta kör med hormonstimulerade inseminationer. Vi gjorde det aldrig då jag ringde in försent .

Sa till henne att det blir svårt att tacka nej för då kommer folk tro att jag är gravid. Jaha, vad är problemet tyckte hon?! Visst, i Frankrike blir det normalt en hel del vin och framför allt champagne .

• Lapinette

Du vet hur det är. Det går upp och ned...har för det mesta känt mig uppåt på sistone. Kanske ska jag skylla på vädret?

• Lapinette

ALLA vet men jag ville bara komma på en ursäkt .

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen