Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Cicci, lussefirande ute, vad jobbigt, går det ens att få på linnena utanpå overaller! Och det utesluter ju helt tomtedräkter och annat skoj också.

Jag tror absolut att du är gravid, ska bli spännande att få följa dig och AM den här gången också! Hoppas att det blir samma plusvåg av det den här gången som förra.

• BrudSommar2006

Iris sover ungefär som Victor på nätterna vad det verkar, de är väl helt enkelt en sådan sort!

Men stackars, stackars Victor som var dålig inatt igen!!! Har ni något ni kan ge honom så att det släpper eftersom ni inte behövde åka in den här gången? Har ju annars hört att det är syrgas och kortison som gäller när det händer?

• BrudSommar2006

Cicci, stackars, stackars Victor, har han fått sova ikapp något under dagen? Hoppas att ni slipper åka in inatt då och att det vänder fort.

• BrudSommar2006

Tinga, att få barn så tidigt som ni fick och bli tvungna att vara på neo så länge och med allt de stackarna råkade ut för i början så är det ju ingen som skulle vilja ha det så. Däremot har jag svårt att tro att jag skulle sakna en förlorad graviditet för gick det att klämma ut dem färdiga och klara i vecka två skulle jag göra det, jag hatade verkligen att vara gravid, så just den biten kan jag ju inte riktigt förstå för min egen del. Fast jag förstår ju att du mått dåligt och är glad att du börjar må bättre. Är ni föräldralediga med ett barn var eftersom ni kan vara hemma båda två eller hur fungerar det med tvillingar?

Cicci, haha, nu kör du strutsen - igen!!! Det var roligt att höra och tänk, jag hade glömt hur galet sugen på saltlakrits och turkisk peppar jag var men nu när du nämnde salt så minns jag det tydligt!

• BrudSommar2006

Hoppas så att Victor klarar natten utan besvär förresten.

Jäkla skräp förresten, har precis varit på föräldramöte och fått reda på att dagiset kör luciagrejen utomhus! Tur att jag blivit förvarnad Cicci, annars hade jag fått en ännu större chock än jag fick nu, fasen vad struligt och dumt, luciakläder utanpå overall, då blir det ju bara långsärk som gäller för alla, och hur ska jag få på Iris det, stackarn. Blä.

• BrudSommar2006

Cicci, neej, stackars Victor, det som lät så bra i början av kvällen! Jag tänkte att han kanske skulle klara sig. Hur länge tror man att han ska behöva ha det så stackarn? Min släkting fick som sagt syrgas med sig hem att ge så att de inte skulle behöva hålla på och åka in, kan det kanske vara något för er? Nu har ni ju visserligen inte behövt åka in men det kanske skulle spara er nattliga promenader och sömn för Victor?

Frejis, vilken spännande dag, när är det dags?

Mrs B, Luciafirande på kvällen med småbarn, det går ju inte! Här är det halv åtta på morgonen, vet inte hur vi ska hinna vara på dagiset så tidigt, Iris brukar vakna ungefär då!

Telis, här gäller det att vara ute i god tid med Lucia-övandet!!!

• BrudSommar2006

Har fått tid hos den där ortopedläkaren de skickade remiss till nu - 3:e december! Har ju tid hos privatläkaren jag hittade själv 28:e oktober men väntar kanske lite med att avboka den andra tiden i fall att.

Pust, Iris börjar bli riktigt busig nu när hon kan öppna och stänga dörrar överallt själv, i badrummet klättrar hon upp på locket till papperskorgen och sätter på kranen vid handfatet, sedan är hela hon dyngsur innan man hinner fram... I köket flyttar hon runt sin stol och klättrar upp på så att hon ska nå upp överallt, eller så öppnar hon diskmaskinen så att hon kan klättra upp och stå på locket. Som tur är kommer hon inte upp på de vanliga stolarna än men hon behöver bara bli lite längre så får hon upp knät där också. Tur också att hon inte lärt sig låsa upp ytterdörren än, låset är lite trögt. Vi måste bara komma ihåg att låsa, vi brukar ofta ha dörren öppen annars, och så måste man komma ihåg att titta i tvättmaskinen innan man startar för där ligger både det ena och det andra. Inget får man ha ifred längre, nu minns man den gamla goda tiden då hon inte klarade allt hon kan nu!!!

• BrudSommar2006

Cicci, hade små ettåringarna också krona? Gissar att jag inte får på henne det, däremot har jag sett sådana där små i tyg men har inte sett dem "på riktigt", bara på nätet. Annars glitter då men det drar hon väl bara av sig. Gissar att jag inte får henne till att hålla ett elektriskt ljus i handen heller.

Piggelin, när jag hämtar Iris på dagis på eftermiddagen är hon så trött så hon börjar gråta när hon ser mig, det skulle aldrig gå att ha Lucia-firande på kvällen med henne! Jag har i och för sig ingen brådska på morgonen om det är något speciellt på dagis så jag kommer inte att behöva stressa.

• BrudSommar2006

Cicci, aha, då får det väl bli anskaffande av vanlig krona och ljus i handen då! Så kul att lille Victor tittade in på visningen naken! Kissar han inte inne när han springer omkring utan blöja?

Frejis, vilken spännande eftermiddag!!! Håller tummarna som sjutton. Antar att det blir ett ägg i alla fall, annars hade de hört av sig?

• BrudSommar2006

AM, pepparkaksgumma låter trevligt!

Stackars din bekant som blivt ensam utan föräldar som kan hjälpa till när hon har tre små att ta hand om! Du är snäll du som rycker ut!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen