Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej! Är tillbaka från den i särklass regnigaste vecka jag upplevt i hela mitt liv tror jag men den här sommaren har ju varit lite konstigt för oss med sjukdomar och skador i familjen så varför inte en bortregnad vecka på Åland också...

Har bara kommit till sidan åtta än men läser jag vidare nu så kommer jag inte ihåg det jag vill säga hittills:

Zozo, jag är osäker på om det är som innan graviditeten eller möjligtvis lite bättre med mina ben nu, sämre är det i alla fall inte och jag minns inte att jag hade några problem med det på BB heller, jag hade så ont och så mycket annat att bekymra mig över antagligen! Sova var ju inget man fick ägna sig åt alltför mycket i alla fall.

Cicci, skönt att du slutade blöda så fort, hoppas att cykeln ordnar till sig fort.

Victory, stort grattis! Så kul med fiskespöet!

Vickan, det är ju helt otroligt, ni som bara fick till det en gång vad jag minns och inte visste ni om ni tajmade ÄL heller. Du måste vara trådens mest fertila hittills!!

Nenne, har ni ringt om insemination än? Ja jag har ju inte kommit till slutet i tråden än förstås, ska fortsätta läsa nu.

• BrudSommar2006

Junilejon, vilket skräp med födelsedagen!

Vickan, jag mådde så förbaskat dåligt länge så jag klarade bara av att äta onyttiga saker och sedan flöt det på med onyttig mat av bara farten resten av graviditeten... Fast det värsta har ändå kommit sedan Iris kom med i bilden och har varit så jobbig, fast den ursäkten kan jag inte köra med längre för nu tror jag inte att hon är så mycket värre än andra barn, men när jag inte kom ut med vagnen eller kunde ha henne i babyskyddet utan illvrål och mest satt hemma med amningskudden så gick det åt mycket fikabröd och godis i många månader. Så sitter jag här med 20 kilos övervikt sedan innan också. Hamna inte i den fällan någon!!!!!!!!! Det är bra att du redan bestämt dig för att inte göra det!

• BrudSommar2006

Omsan, jag undrar fortfarande när man ska få sova mer än någon timme eller två i sträck för med Iris sömn går det INTE!

Pappa opererades ju till sist, först kunde de inte operera för att han blödde för mycket, sedan var de tvungna i alla fall för att få slut på blödningen, de tog bort en fotbollsstor tumör i magen och lade nät för att få stopp på blödning, sedan fick han ligga nedsövd i tre dygn och sedan vara kvar på sjukhuset ett bra tag för att ställa in blodförtunnandemedicinen som han behöver för sina proppar, nu har han fått komma hem men får sova i vardagsrummet eftersom han inte kommer upp för trappen. Magen är ihopstämplat med metallplattor och plastslangar som de visst ska ta nästa vecka, han verkar hyfsat pigg och så småningom är det cellgifter som gäller.

Vi skulle ju varit på Öland tillsammans med mina föräldrar och haft rätt mycket barnvakt för att göra saker själva men vi fick ju vara där själva istället vilket var synd. Sedan råkade ju maken och Iris ut för en del skador också.

Muggles, vi har semesterbråkat massor den här semestern, det är jobbigt med Iris, regn, ändrade semesterplaner, missförstånd etc...

• BrudSommar2006

Omsan, de där nio månaderna hade jag gott kunnat hoppa, efter nio veckor var jag urless! Vill aldrig var gravid någonsin mer och definitivt inte delta i någon förlossning men det blir ju lite svårt att få ett syskon då... Hoppar gärna de första åtta månaderna också, förutom först i början då jag ville frysa tiden för det var så mysigt med nyföding så tyckte jag att det var ett rent helvete med Iris, sedan helt plötsligt nu är hon jättemysig, om än med ett något häftigare humör än många andra...

• BrudSommar2006

Vänner, varje gång Iris ramlar så faller hon likadant, med vänster kind först. Så blåmärket där hinner knappt gå bort innan det sitter där igen! Vanligtvis med ett matchande skrapsår över vänster överarm.

• BrudSommar2006

MSW, den där listan verkar väl OK, själv blödde jag som en stucken gris så jag gick i sjukhuskläder de tre dagar jag var där och så fick de komma och byta lakan med jämna mellanrum varje gång jag råkat somna och fick sova en liten stund så att jag blödde igenom de tre blöjbindor jag hade och fick springa och byta hela tiden och vilket rum har cd-spelare??? Men annars så.

Lapinette, lika bra att du avbokade, Tällberg är ju jättemysigt men det här förbaskade vädret är banne mig det värsta jag varit med om! Nästa år gör vi som du redan insett och tar oss bort från regnet till varmare trakter - om jag inte hunnit komma på andra tankar då...

• BrudSommar2006

September, det verkar ofta vara så att charterplan går de tiderna, det är väl billigast så. Sedan tänker jag att planet blir försenat och så får man sitta i flera timmar extra på en öde flygplats någonstans och charterplanen är ju aldrig prioriterade när det blir strul och hela grejen har fått mig att känna att det nog aldrig mer blir charterplan för min del...

• BrudSommar2006

September, kan inte tänka mig att man får ta liggdelen med på planet men däremot så tog väl Cicci babyskyddet med och ställde på sätet bredvid? Vårt babyskydd är så stort så det hade aldrig fått plats men jag antar att hon hade en smidigare variant. Fast då måste man väl boka två sittplatser.

• BrudSommar2006

Mrs B, men hur ammar man vid start och landning, man måste väl ha bebisen fastspänd?

• BrudSommar2006

Saffranin, ni får nog räkna med att det kan ta längre tid för er att få till det då om ni inte kan pricka ÄL. Varje dag i flera veckor, men herre jisses, det skulle vi aldrig fixa! Tur att det finns ÄL-tester så man klarar sig med en gång eller två...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen