Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Igår kväll blev det verkligen konstigt med Iris, hon sov ju när jag kom hem från jobbet, tror att hon sov mellan halv fyra och fem ungefär. Sedan var hon ju jätteledsen när hon vaknade men piggade på sig en stund sedan. Fast hon åt inte så mycket till middag och sedan var hon grinig igen. Vid halv åtta var det baddags men då hade hon redan hunnit bli så trött att tårarna sprutade och det blev inget bra bad även om hon pysslade lite med sin badanka ett tag. Efter det så brukar vi leka en stund innan läggdags så att håret får torka och så men hon var så himla ledsen så det gick ju bara inte utan vi fick lägga henne direkt, det var väl vid åtta. Hon fick en alvedonsupp också eftersom vi tyckte att det var konstigt att hon var så himla ledsen. Hon har petat sig mycket i munnen och har kindtänder på gång men det har hon ju å andra sidan haft sedan i somras. När vi väl lagt henne så ville hon inte somna men till sist så. Sedan vaknade hon vid nio pigg som en mört och stod upp i sängen och skrattade så då fick hon komma upp en halvtimme och var jättemysig och satt i soffan med mig och bläddrade i pekböcker. Sedan gick hon själv till trappen och ville upp till sin säng så vid halv tio lade vi henne igen och det tog en bra stund innan hon somnade igen men sedan har hon sovit rätt bra faktiskt, "bara" vaknat fyra gånger i natt. Tycker hon är ledsnare än vanligt just nu men det tar ju aldrig slut och man vill ju inte hålla på och trycka i henne alvedon varje dag heller.

• BrudSommar2006

Izzie, just det, det var ju det jag skulle skriva tidigare, att de inte har rätt att inte ge dig en kopia men nu är ju det sagt redan!

MSW, hur kommer det sig att det blir igångsättning redan nu? Lycka till i fall att!

• BrudSommar2006

Iris sov rätt bra inatt faktiskt, trots att hon somnade extra tidigt. I morse var hon på rätt bra humör också, tills det var dags för den obligatoriska tandborstningen som ju tyvärr går till så att en får hålla fast henne under illvrål och den andra borsta.

Jag blir galen, mitt tangentbord här på jobbet gnisslar! Måste skaffa ett nytt men då vill jag ju ta mig någonstans och titta ut vad jag vill ha först och det blir ju aldrig av...

Hur är det med det där att byta säng, då hinner de ju ta sig ur sängen och vakna ordentligt varje gång de vaknar till på natten? Eller sover de som små änglar vid två?!

• BrudSommar2006

Så har vi klarat av ännu en dagisdag och Iris sover nu, det gick inte att hålla henne vaken längre.

Vad det gäller tangentbord så skulle jag vilja provskriva lite med det liksom... Så att jag blir riktigt nöjd!

Det låter ju bra att de håller sig i sängen även om man byter! Än så länge har Iris inte förstått sig på hur man tar sig i och ur vår säng men det kommer väl, vår soffa som är lägre än sängen kan hon ta sig ur själv och en köksstol kan hon ta sig ner från även om hon ofta missar lite och gör illa sig.

• BrudSommar2006

Cicci, när var det du hade ÄL, var det inte alldeles nyss? Då är det lite tid kvar tills det går att testa då?

Tinga vad roligt att höra att allt går så mycket bättre! Har förstått att tvillingmammor ofta lägger ner amningen tidigt och ni har ju haft så många andra problem att dras med också. Tänk, du som var orolig att du inte skulle hinna få amma så länge och nu börjar du redan tröttna! Jag började tidigt nästan ångra att jag ammade för hade jag inte gjort det hade vi ju kunnat dela mycket mer, nu delade vi ingenting alls i åtta månader, jag var jämt trött och maken låg och sov!

Blir det någon tråddejt 6:e eller 7:e? Vill ju inte boka in något annat i fall att!

• BrudSommar2006

Naprapaten kan inte riktigt komma på vad som är fel med min högra höft och ryggslutet, hon tycker inte att mina muskler är så dåliga att det kan vara bara muskler men hon hittar inte heller någon disk som verkar ligga fel och de symptom som jag beskriver borde heller inte tyda på det tydligen. Jag fortsätter gå dit men borde kanske skaffa läkartid också, suck. Allt tar ju sådan tid och nu är jag redan borta från jobbet så mycket med naprapaten och att gå tidigt för att hinna till dagis.

• BrudSommar2006

AM, jag tror i varje fall att det är ett steg i rätt riktning, hoppas att det fungerar! Släng på med lite dyra tajta kläder och och en vinprovning eller så så borde det ju vara klappat och klart!

Lappinette, det låter ju väldigt intressant det här med akupunkturen faktiskt.

Imorse försov vi oss och vaknade inte förrän halv åtta, vi var på barnolycksfallskurs igår kväll och kom hem sent och sedan gissar jag att Iris måste varit trött också för det har aldrig hänt att hon vaknat så sent! I eftermiddag hämtar mina föräldrar henne på dagis och sedan ska hon sova hos dem i natt, vi får tillbaka henne vid lunch imorgon, jippi!

• BrudSommar2006

Piggelin, lite sådär kände jag också men här kommer det fortfarande vara jag som väljer kläder osv på morgonen, vi går ju upp alla tre samtidigt hursom gissar jag, Iris vaknar ju alltid först normalt sett!

Ikväll ska vi ut och äta middag i regnet, ska ändå bli trevligt, det var väl ett och ett halvt år sedan jag var ute och åt middag sist om jag minns rätt!! Har ju varit ute på en del kvällsaktiviteter utan Iris förstås men tror inte att det inkluderat restaurangbesök faktiskt.

Hm, nu ska vi ut och äta lunch också, åka buss och allt, för en avtackning av en tjej som slutar och jag har inget paraply och inte ens en ordentlig jacka, så smart är jag...

• BrudSommar2006

God morgon! Trodde inte att jag skulle komma till jobbet idag för maken vaknade inatt och kunde inte stödja på ena foten, för mycket trädgårdsarbete gissar jag, han har grävt rabatter och satt foten på spaden bland stenarna några gånger för mycket verkar det som. Nåja, nu kan han halta runt i alla fall på sin första föräldraledighetsdag och verkar tro att han ska klara Iris ändå!

Cicci, vad skönt med så kort mens, tänk om det alltid var så! Hoppas att du fått ut hormonerna ur kroppen nu då, annars blir det ju svårt med ÄL-tester. Vilken promenad ni hamnade på!

Själv kan jag ju knappt stå rak, än mindre vara ute och gå men imorgon har jag läkarbesök inbokat så jag hoppas att jag lyckas få lite mer hjälp då än att bli hemskickad med en burk antiinflammatoriska...

Telis, jisses vilken dramatik med ert badrum!

Vänner, hej! Kul med internet så att vi får se dig här igen!

Mrs B, kul att helgen blev lyckad!

Själva har vi haft en bra helg, middag ute i fredags, lunch ute hos mina föräldrar och hämta hem Iris, bekanta från mitt jobb på middag på lördag kväll och igår var vi och fikade hos min syssling.

Fast nu verkar Iris ha blivit snuvig så det är ju tur att hon får vara hemma med maken ett par dagar nu så får vi se om det har släppt tills på onsdag. Lite snuva är väl en sak men här rinner det gul gegga i massor...

• BrudSommar2006

Omsan, lycka till på jobbet! Jag lyckades tajma in det så att jag slutade amma veckan innan jag började jobba så det var i sista minuten! Fast det var ju en liten kvällssnutt vi körde med länge på slutet så det hade ju iofs inte spelat någon roll. Det var Iris som slutade visa intresse för amning, jätteskönt att hon valde bort det själv till sist.

Vickan, vad skönt att få sponsring med bilen! När blir det bilköp då tror du?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen