Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Cicci förresten, vad bra att hormonerna verkar gått ur kroppen så att du inte får konstant utslag på ÄL-testerna! Hoppas böjen dyker upp vid rätt tillfälle nu då och kul med egen dator framöver!

• BrudSommar2006

Nenne, vilket mysigt litet hus! Får man behålla dödskalleplanschen tror du?

Liten, jag var ju hos läkaren och knaprar inflammationsdämpande och har fått remiss till ortopedläkare fast det kommer att ta typ tre månader. Under tiden går jag hos naprapat, vet inte om det hjälper eller inte men att vara på jobbet hjälper i alla fall. Räknar med att bli rejält sämre nu när jag ska vabba imorgon och torsdag. Jag börjar känna mig rätt säker på att jag har ischias som inte läker ut eller som tar jättelång tid på sig att läka ut. Har stretchövningar att göra men varje kväll när jag gjort dem är jag mycket sämre dagen därpå.

Iris har inte kräkts sedan imorse, hoppas, hoppas att hon är på bättringsvägen. Det var ett kritiskt tillfälle vid middagen när hon drack lite för mycket vatten och började hulka och lite kom upp igen men hon lyckades trycka tillbaka resten ner igen. Vi kör vidare med höjd sänggavel och hoppas på en lugn natt.

• BrudSommar2006

Nenne, åh tack, dig kan man lita på! Kanske kan sätta den i Iris rum tillsammans med nallarna och allt rosa...

Tycker också att det är konstigt att jag blir sämre av övningarna, vet inte om det är bra eller dåligt.

• BrudSommar2006

Nenne, här är det också dyra lån som gäller, jag jobbar dessutom statligt och har usel lön men tur att maken jobbar för privat företag! Borde väl ta och byta vid tillfälle men inte med småbarn, det är så flexibelt att kunna komma och gå som man vill och bra med semester. Sånt är ju aldrig lika lätt när man börjar ny på ett företag. Gissar att är man två som jobbar privat med "Stockholms-löner" så är det kanske inte så knivigt med de höga lånen?!

Iris har somnat i sin sacco-säck, undrar vad vi ska hitta på hela dagen nu när det regnar så att man inte vill vara ute. Hon är ju pigg nu så något måste vi ju hitta på.

• BrudSommar2006

Lapinette, maken har laddat ner alla So you think you can dance för jag orkar inte vara vaken så sent! Så nu slipper jag både den svenska texten som bara är ivägen och reklamen, tjoho!

• BrudSommar2006

Nenne, myggeländet håller till här också. Har myggbett precis överallt just nu efter att ha varit ute och försökt gräva ner lökar, stackars Iris har också fått dem, antagligen på dagis för hennes börjar lägga sig nu.

• BrudSommar2006

Lapinette, vet inte hur han laddat ner det men ska fråga! Elitidrottare lyckas ju också bli med barn så det borde väl inte göra något egentligen tycker man? Om man inte tränar så hårt att man tränar sig av med mensen och ÄL förstås. Varför säger hon att idrottandet får kroppen i obalans?

Såg den där Eurovision dance contest förra helgen, det var ju skrattretande, reglerna sade att bara en skulle vara "riktig" dansare och att dansnumret måste innehålla minst en tiodans men det var nog bara Sverige som höll de reglerna! Så gick det som det gick också.

Nenne, ja de här myggeländena höll sig borta under sommaren men för ett par veckor sedan dök de upp i massor!

• BrudSommar2006

Lapinette förresten, av det jag sett hittills så har de inte dansat sämre än tidigare säsonger, fast jag saknar pardansarna som inte verkar finnas med den här gången, minst en riktigt duktig kille brukar de ju vaska fram per säsong annars. De där disconumren och jazznumren tycker jag att de kan skala bort liksom quicksteppen, gillar aldrig den koreografin oavsett vilka som dansar, men annars så.

• BrudSommar2006

Nu har vi bokat en vecka i Sälen i mars, hoppas, hoppas att jag har blivit bättre tills dess! Har fått dra ner på vissa muskeluppbyggande övningar jag fått av naprapaten eftersom hon sett att det irriterar inflammationen för mycket och istället fått byta till mer stretchövningar. Det är så trist att det tar sådan tid det här men tror att pillrena har börjat hjälpa nu också. Hoppas att jag är bra igen innan remissen till den där ortopedläkaren har kommit fram vid jul!

• BrudSommar2006

Jag tycker det är svårt att veta vad man ska sätta på Iris fötter just nu, det börjar bli för kallt för gymnastikskorna hon haft hittillls, gummistövlar är väl bra för det är ju blött i gräset jämnt men det tycker hon är så klumpigt och svårt att gå i. Känns som om det är dags för höstskor vad nu det kan tänkas bli.

Här är en till som inte dricker kaffe, isch, fast gillar tiramisu, dock inte kaffeglass.

Lapinette, hur många par är det kvar i So you think nu? Såg avsnittet när de gick ner från sju till sex par igår.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen